Citat:
Ursprungligen postat av
GolfWang
ni som valde xbox istället för ps4, hur tänkte ni?
För att MS ligger lite efter i utvecklarverktyg till spelleverantörerna så spelen till x1 förväntar jag mig x1 fixa i 60 fps samt 1080p framtiden. (Endel leverantörer klarar detta redan men det kommer bli förenklat för dem alla)
För att x1 har en hdmi ingång och jag älskar att snapa så jag kan köra apple tv i mitt x1 samtidigt som jag gamar. Då använder jag apple tv till att streamar spotify oftast.
För att jag kan styra mitt x1 med bara händerna i luften, fungerar sjukt bra, nästan som det var apple som proggat det. Smidigt om man ska se netflix och inte orkar hämta kontrollen..
För x1 kommer uppdateras till windows 10 vilket innebär flera appar(universal appar som funkar både i telefonen, xbox samt dator), antagligen både spotify och andra som inte finns nu. förhoppningsvis en starkare webbläsare också..(så webbläsaren blir ännu bättre än ps4ans än vad den redan är)
För att live äger även om ps4 är sjukt förbättrar på den fronten, men det är xbox live med, speciellt tackvare snap funktionen som gör det otroligt smidigt att skicka meddelande etc.
För att jag gillar kontrollen till x1 mer.. här bör tilläggas att många klagar på Sonys DS4 joysticks blir utslitna snabbt..
och tillslut tilltalar x1s exklusiva spel mig mer.
Ps4s enda fördel för mig är egentligen bara hårdvaran, vilket jag erkänner är ganska tråkigt men när både MS och Sony utvecklat sin mjukvara och utvecklarverktyg lär det vara en minimal skillnad om man läser runt lite på internet.