2014-10-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
ni som valde ps4 istället för xbox. varför?

Först och främst spelen. Är och har alltid varit mer intresserad av playstation-exklusiva spel. Även bättre hårdvara till ett bättre pris.
Citera
2014-10-03, 20:19
Medlem
Citat:
ni som valde xbox istället för ps4, hur tänkte ni?

För att polarna köpte xbox one. Sen är handkontrollen skönare enligt mig.

Hade ps4 innan och jag ångrar mig inte, även om jag gillade ps4:an oxå.

Spelar mest NHL så jag kunde iof ha haft kvar 360 känns det som.
Citera
2014-10-03, 20:30
Medlem
stayblacks avatar
Citat:

- Främsta anledningen var nog hårdvaran som vad jag förstått är lite vassare i Ps4:an samt att det är enklare att byta hårddisk jämfört mot X1.

- Exklusiva spelen var mycket mer lockande i mina ögon, framför allt ville jag spela TLOU. Indie-scenen verkar också vara mer blomstrande på Sonys plattform.

- Storlek och utformning var också en bidragande faktor. Slipper en extra klump för strömförsörjning.

- Gillar även gränssnittet i dashboard som var väldigt lätt att sätta sig in i, har dock inget emot Xbox gränssnitt bör tilläggas.

Kan säga direkt att jag inte ångrar mig en sekund (och då har jag alltid tidigare kört Xbox framför Ps)!. Bara en sådan sak som att kunna koppla in ett par hörlurar direkt i handkontrollen och köra ljud ut där tycker jag är ruskigt smart.
Citera
2014-10-03, 23:51
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Nu har jag iofs inte köpt någon av de nya konsolerna men vet med mig att det kommer att bli en PS4 när ekonomin tillåter och spelutbudet är tillräckligt lockande. För mig handlar det om Sony vs Microsofts historia. PS har alltid haft exklusiva spel som lockat mig mer än MS exklusiva. Det ända förra generationen som lockade mig tillräckligt mycket för att vilja köpa en 360 var Mass Effect, detta kom till slut till PS3 så det löste sig den vägen.
Mina polare och bröder har köpt PS4 och detta väger naturligtvis också in. Det faktum att maskinen är lite starkare skiter jag fullständigt i, däremot MS totala fuck-ups innan konsolen ens var släppt gjorde att jag inte blev direkt mer sugen på att köpa en Xbox.
Nu har de förvisso rättat till de flesta misstag, men deras intentioner gick inte att gå miste om.
Jag tror att även denna generation kommer vi se fler exklusiva spel till PS4 och dessutom fler som jag personligen uppskattar. Var är motsvarigheten till Heavy Rain, TLOU och Uncharted på 360?
Citera
2014-10-04, 19:25
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
ni som valde xbox istället för ps4, hur tänkte ni?

För att MS ligger lite efter i utvecklarverktyg till spelleverantörerna så spelen till x1 förväntar jag mig x1 fixa i 60 fps samt 1080p framtiden. (Endel leverantörer klarar detta redan men det kommer bli förenklat för dem alla)

För att x1 har en hdmi ingång och jag älskar att snapa så jag kan köra apple tv i mitt x1 samtidigt som jag gamar. Då använder jag apple tv till att streamar spotify oftast.

För att jag kan styra mitt x1 med bara händerna i luften, fungerar sjukt bra, nästan som det var apple som proggat det. Smidigt om man ska se netflix och inte orkar hämta kontrollen..

För x1 kommer uppdateras till windows 10 vilket innebär flera appar(universal appar som funkar både i telefonen, xbox samt dator), antagligen både spotify och andra som inte finns nu. förhoppningsvis en starkare webbläsare också..(så webbläsaren blir ännu bättre än ps4ans än vad den redan är)

För att live äger även om ps4 är sjukt förbättrar på den fronten, men det är xbox live med, speciellt tackvare snap funktionen som gör det otroligt smidigt att skicka meddelande etc.

För att jag gillar kontrollen till x1 mer.. här bör tilläggas att många klagar på Sonys DS4 joysticks blir utslitna snabbt..

och tillslut tilltalar x1s exklusiva spel mig mer.

Ps4s enda fördel för mig är egentligen bara hårdvaran, vilket jag erkänner är ganska tråkigt men när både MS och Sony utvecklat sin mjukvara och utvecklarverktyg lär det vara en minimal skillnad om man läser runt lite på internet.
Senast redigerad av P1ngvin 2014-10-04 kl. 19:32.
Citera
2014-10-05, 08:22
Medlem
galensyrsas avatar
För mig känns X1 som en ihop plockad plast maskin. Hela skiten bara lyser plast och B. Nu har jag haft Playstation sen den först kom ut 95. Så för mig finns det inget alternativ, men jag har då aldrig gillat xbox.
Citera
2014-10-05, 09:27
Medlem
behindthewheels avatar
Dags för mig att skaffa PS4:an eller Xbox One. Tidigare hade jag 360:n men ska gå vidare nu mot nästa generations konsoler. Vilken rekommenderar ni för en kille som spelar casual när har extra tid men seriöst när "in the game", spel som lockar mig nu är FIFA 15, Dragon Age Inqusition, COD Advande Warfare. Dock vill jag även kunna spela de grymma spelen som kommer nästa år och åren där efter! Vill ha en skön kontroll, bra online läge och inte massa annat skräp. Inget intresse av streama mina spel eller liknande. Alltid älskat Xbox men är kluven om Xbox One är rätt val nu dock rädd för PS4 då vet ej om kontrollen är skön samt hur online läget är... Får glida förbi Webhallen i veckan och känna på PS4 kontrollen känns det som!
Citera
2014-10-05, 17:13
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behindthewheel
Dags för mig att skaffa PS4:an eller Xbox One. Tidigare hade jag 360:n men ska gå vidare nu mot nästa generations konsoler. Vilken rekommenderar ni för en kille som spelar casual när har extra tid men seriöst när "in the game", spel som lockar mig nu är FIFA 15, Dragon Age Inqusition, COD Advande Warfare. Dock vill jag även kunna spela de grymma spelen som kommer nästa år och åren där efter! Vill ha en skön kontroll, bra online läge och inte massa annat skräp. Inget intresse av streama mina spel eller liknande. Alltid älskat Xbox men är kluven om Xbox One är rätt val nu dock rädd för PS4 då vet ej om kontrollen är skön samt hur online läget är... Får glida förbi Webhallen i veckan och känna på PS4 kontrollen känns det som!
Eftersom både konsoler och vad det verkar kontroller är rätt snarlika så borde du fundera på vilka exklusiva titlar du vill spela samt vilken konsol du tror att vänner/bekanta kommer att skaffa så att ni kan låna spel/ta med sig en kontroll och lira med mera. Om det bara är cross-plattform spel du är ute efter så har PS4 en ytterst liten fördel, men det är bara de mest inbitna fanboysen som kommer att lägga märke till denna.
Citera
2014-10-05, 19:41
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jag har sjukt svårt för att välja iallafall. Har tidigare spelat 360 men nu står det mellan PS4 eller XBone. Kan vara vanesak men att ha sticksen bredvid varandra som Sony kör på funkar inte för mig. Exklusiva titlar är ju svårt att snacka om i dagsläget men Bloodborne ser intressant ut och är exklusivt för PS4.

Tror det blir en Xbox när det är dags ändå.
Citera
2014-10-05, 19:50
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jag har sjukt svårt för att välja iallafall. Har tidigare spelat 360 men nu står det mellan PS4 eller XBone. Kan vara vanesak men att ha sticksen bredvid varandra som Sony kör på funkar inte för mig. Exklusiva titlar är ju svårt att snacka om i dagsläget men Bloodborne ser intressant ut och är exklusivt för PS4.

Tror det blir en Xbox när det är dags ändå.
När det kommer till exklusivitet så tittar jag på föregående generationer och på vilka bolag de båda bolagen har idag. Att naughty dog skulle släppa någonting som inte är sony-exklusivt kan vi nog glömma, likaså Santa Monica studios spel. God of War och Uncharted spelen tillhör de bästa spel jag spelat. Vad har då MS för exklusiva titlar att erbjuda? Förra generationen var det Gears of War (jag är sugen), Forza (finns GT till PS, jag är inte intresserad och lämnar diskussionen till de som är det), Fable (lite sugen, men ändå inte), Halo (FPS, PS har Killzone, jag är än en gång inte så intresserad). De hade även Mass Effect som jag tidigare nämnt, iom att EA köpte upp BioWare så kom spelserien till slut även till PS3.

Heavy Rain, Uncharted, God of War, TLOU, var spel som aldrig fanns att tillgå till X360, dessa spel/serier uppskattade jag väldigt mycket förra generationen. Mig veterligen har inte MS några större studios på sin sida denna gång heller. De köper tids-exklusivitet till vissa spel, men iom att de inte äger studiorna så kan de efter att exklusiviteten släppt komma även till andra konsoler.
Jag har inte spelat speciellt mycket 360, men jag har vant mig väldigt snabbt vid att ha sticksen på olika höjd, detta trots att jag alltid spelat med sticksen på samma höjd.

Men visst framtiden kan man inte helt basera på historien, men visst finner man en viss fingervisning kring vilken konsol som kommer att kunna erbjuda flest/bäst (det sistnämnda naturligtvis väldigt subjektivt) exklusiva titlar.
Citera
2014-10-05, 20:06
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
När det kommer till exklusivitet så tittar jag på föregående generationer och på vilka bolag de båda bolagen har idag. Att naughty dog skulle släppa någonting som inte är sony-exklusivt kan vi nog glömma, likaså Santa Monica studios spel. God of War och Uncharted spelen tillhör de bästa spel jag spelat. Vad har då MS för exklusiva titlar att erbjuda? Förra generationen var det Gears of War (jag är sugen), Forza (finns GT till PS, jag är inte intresserad och lämnar diskussionen till de som är det), Fable (lite sugen, men ändå inte), Halo (FPS, PS har Killzone, jag är än en gång inte så intresserad). De hade även Mass Effect som jag tidigare nämnt, iom att EA köpte upp BioWare så kom spelserien till slut även till PS3.

Heavy Rain, Uncharted, God of War, TLOU, var spel som aldrig fanns att tillgå till X360, dessa spel/serier uppskattade jag väldigt mycket förra generationen. Mig veterligen har inte MS några större studios på sin sida denna gång heller. De köper tids-exklusivitet till vissa spel, men iom att de inte äger studiorna så kan de efter att exklusiviteten släppt komma även till andra konsoler.
Jag har inte spelat speciellt mycket 360, men jag har vant mig väldigt snabbt vid att ha sticksen på olika höjd, detta trots att jag alltid spelat med sticksen på samma höjd.

Men visst framtiden kan man inte helt basera på historien, men visst finner man en viss fingervisning kring vilken konsol som kommer att kunna erbjuda flest/bäst (det sistnämnda naturligtvis väldigt subjektivt) exklusiva titlar.

Jo det är ju lite så jag också tänker. Men än så länge finns det inget exklusivt spel till någon av konsolerna som lockar men man vet ju inte hur läget ser ut om 2-3 år. Även om Naughty Dogs gör bra spel klarar jag mig lika bra utan dem som jag klarar mig utan Fable eller Halo. Är bara rädd för att man drar en nitlott och det kommer ett exklusivt superspel till den andra konsolen. Skitsamma om det är AAA eller indie, vill inte missa ett potentiellt favoritspel för att jag köpt "fel".
Citera
2014-10-05, 20:08
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jo det är ju lite så jag också tänker. Men än så länge finns det inget exklusivt spel till någon av konsolerna som lockar men man vet ju inte hur läget ser ut om 2-3 år. Även om Naughty Dogs gör bra spel klarar jag mig lika bra utan dem som jag klarar mig utan Fable eller Halo. Är bara rädd för att man drar en nitlott och det kommer ett exklusivt superspel till den andra konsolen. Skitsamma om det är AAA eller indie, vill inte missa ett potentiellt favoritspel för att jag köpt "fel".
Om du är rädd för att missa ett exkuksivt "superspel" skulle jag definitvit köpa en PS4 om jag bara kunde köpa 1 av konsolerna. Rent "historiskt" har Sony dominerat den exklusiva marknaden i det långa loppet. ND, Santa Monica studios, m.fl. Som jag förstått det så är även indie-marknaden i något bättre läge för sony än för ms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in