2014-03-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Jag har blivit så jävla sugen på att köpa en "Next Gen" konsol, men jag vet inte riktigt vilken jag vill ha.
Jag kommer främst spela FIFA och kolla på film genom konsolen. Vilken är bäst till det XBOX1 eller PS4?!
Här kan du läsa lite om konsollernas mediafunktioner. PS4 vs Xbox One: which is the better media player?
DLNA och support för diverse andra format är på ingång för båda konsollerna.
Citera
2014-03-19, 11:30
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Här kan du läsa lite om konsollernas mediafunktioner. PS4 vs Xbox One: which is the better media player?
DLNA och support för diverse andra format är på ingång för båda konsollerna.

Den är ju lite gammal dock, 50hz har åtgärdats på xboxen som dom skriver om, samt en uppdatering av netflix appen som tog bort laggproblemet.

Det går att köra DLNA på båda konsolerna redan, men på xboxen kan du ännu inte browsa innehållet direkt i xboxen utan måste skicka filmen från datorn till xboxen.
Citera
2014-03-19, 15:15
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det är väl XBOX som gäller om man ska göra annat än att spela. Nu kan jag ha fel, men läst mycket om att PS4 är rätt så strikt på det viset.
Okej tack så mycket, vet någon om det kostar att spela online på PS4. Har hört talas om det men är inte riktigt säker.
Citera
2014-03-19, 15:16
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Okej tack så mycket, vet någon om det kostar att spela online på PS4. Har hört talas om det men är inte riktigt säker.

Japp det kostar.
Citera
2014-03-19, 17:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
De flesta spel kostar att spela online men det finns/kan finnas spel som inte kräver PS+. Samma sak gäller Xbox, den stora skillnaden är att med +tjänsten får du gratis spel varje månad att spela så länge du är prenumerant. Jag vet inte om det kommit något upphetsande till PS4 ännu men till PS3 och Vita brukar det släppas en del kul. Vidare är det bara mp som är låst till PS+ du kan utnyttja tjänster som netflix med mera utan ett +konto vilket du inte kan på XB0 där alla internettjänster(?) ligger bakom en betalvägg.
Citera
2014-03-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
De flesta spel kostar att spela online men det finns/kan finnas spel som inte kräver PS+. Samma sak gäller Xbox, den stora skillnaden är att med +tjänsten får du gratis spel varje månad att spela så länge du är prenumerant. Jag vet inte om det kommit något upphetsande till PS4 ännu men till PS3 och Vita brukar det släppas en del kul. Vidare är det bara mp som är låst till PS+ du kan utnyttja tjänster som netflix med mera utan ett +konto vilket du inte kan på XB0 där alla internettjänster(?) ligger bakom en betalvägg.

Man får ju spel till Xbox Live Gold nu för tiden också.

Sitter själv med Playstation Plus och spelen man får där är väl bättre men det finns en nackdel. Om du vill sluta med Playstation Plus så kan du inte spela spelen längre. Du kan bara spela dem så länge du betalar varje månad.

Spelen man får till Live Gold kan man spela hur länge som helst - även om man säger upp Gold.

Man kan sammafatta det så att till PSN+ så lånar man spelen så länge man betalar varje månad. Till Live Gold så får man spelen för all framtid.
Citera
2014-03-19, 19:54
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Man får ju spel till Xbox Live Gold nu för tiden också.

Sitter själv med Playstation Plus och spelen man får där är väl bättre men det finns en nackdel. Om du vill sluta med Playstation Plus så kan du inte spela spelen längre. Du kan bara spela dem så länge du betalar varje månad.

Spelen man får till Live Gold kan man spela hur länge som helst - även om man säger upp Gold.

Man kan sammafatta det så att till PSN+ så lånar man spelen så länge man betalar varje månad. Till Live Gold så får man spelen för all framtid.
Där ser man det hade jag helt missat. Ja man "hyr" spelen så länge man har ett +konto och det skrev jag även i mitt inlägg. Då är alltså egentligen den största skillnaden att + bara behövs för multiplayer i de flesta spel medan gold krävs för att utnyttja internet ö.h.t på X0. För att använda dig av någon av de streamtjänster som finns till båda konsolerna kräver X0 gold medan PS4 inte gör det.
Huruvida det är någon big deal eller ej låter jag vara osagt, men det är ju gött för gold medlemmarna att även dessa får spel nuförtiden.
Citera
2014-03-20, 08:41
Medlem
Citat:
Jag har blivit så jävla sugen på att köpa en "Next Gen" konsol, men jag vet inte riktigt vilken jag vill ha.
Jag kommer främst spela FIFA och kolla på film genom konsolen. Vilken är bäst till det XBOX1 eller PS4?!

Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Det är väl XBOX som gäller om man ska göra annat än att spela. Nu kan jag ha fel, men läst mycket om att PS4 är rätt så strikt på det viset.

Enligt tester så fungerar förgångarna alltså PS3 och XBOX360 bättre som mediaspelare än både ps4 och xbox One

Kolla länken.
http://www.eurogamer.net/articles/di...r-media-player
Citera
2014-03-20, 12:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Japp det kostar.

Vad kostar det då?
Citera
2014-03-20, 12:45
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad kostar det då?

Pengar.

http://lmgtfy.com/?q=playstation%2B
Citera
2014-03-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad kostar det då?

65 kr/månad om man kör per månad.

145kr/3 månader om man kör så (48kr/månad)

480 kr om året (40 kr/månad)
Citera
2014-04-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Xboxen lanseras officiellt i sverige i september:

http://majornelson.com/2014/03/18/xb...-in-september/

Va e det för skitsnack, nästan alla butiker har Xbox one exempel, siba, mediamarkt, elgiganten, electro world, webbhallen, dustin och ett par till. Och det är EU version o inte America. Prisjakt är en av källorna
+ har själv vatt i butik o sett med egna ögon så september kan du glömma. Ps4an e en annan story då den e fortfarande slutsåld överallt så one har ingen chans mot ps4an änsålänge i försäljnings siffror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in