2013-06-13, 17:04
Medlem
Har det släppts någon info alls om vilka typ av tablets eller smartphones man måste ha för att använda second screen funktionerna?

Kommer x1 att kräva en tablet eller telefon med Windows OS? kommer det att fungera med android/ios?

PS4an kan man ju anta kommer att fungera utmärkt med android med tanke på att Sony har många tablets och smartphones som kör android. eller är det endast ps vita man kan använda som second screen?

Om det släppts nån info angående detta så har jag helt missat det.
Har nån har bekräftad information angående detta så skulle jag uppskatta om ni kunde dela med er.
Citera
2013-06-13, 17:21
Medlem
weltalls avatar

Tror inte de vet själva riktigt hur den där funktionen kommer att fungera men den fanns innan E3. Kom ihåg att Microsoft kan när som helst ändra den eller ta bort den helt och hållet.

Citat:
It’s a “family” affair

Since its announcement, there has been some confusion over the details of sharing your Xbox One game library with up to ten "family members." Mehdi couldn't give comprehensive details, but he did clarify some things.

For one, a family member doesn't have to be a "blood relative," he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my "family members" Mehdi said.

You'll be able to link other Xbox Live accounts as having shared access to your library when you first set up a system and will also be able to add them later on (though specific details of how you manage these relationships is still not being discussed). The only limitation, it seems, is that only one person can be playing the shared copy of a single game at any given time. All in all, this does sound like a pretty convenient feature that's more workable than simply passing discs around amongst friends who are actually in your area

http://arstechnica.com/gaming/2013/0...game-policies/
Senast redigerad av weltall 2013-06-13 kl. 17:27.
Citera
2013-06-13, 17:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
ja hyckleri. säg såhär: du är moderat och hatar sverigedemokraterna för sin invandringspolitik. om sen moderaterna ändrar till exakt samma invandringspolitik och du e fine me de, ja då e de dubbelmoral.

Vad antyder att någon skulle vara "fine" med det? Varför definierar du hyckleri för mig? Jag vet vad det är.

Om moderaterna skulle ändra invandringspolitik till SDs, tror du alla moderater hade älskat det då och börjat gilla SD som de tidigare hatat? Helvete vad dum du är.
Citera
2013-06-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Har det släppts någon info alls om vilka typ av tablets eller smartphones man måste ha för att använda second screen funktionerna?

Kommer x1 att kräva en tablet eller telefon med Windows OS? kommer det att fungera med android/ios?

PS4an kan man ju anta kommer att fungera utmärkt med android med tanke på att Sony har många tablets och smartphones som kör android. eller är det endast ps vita man kan använda som second screen?

Om det släppts nån info angående detta så har jag helt missat det.
Har nån har bekräftad information angående detta så skulle jag uppskatta om ni kunde dela med er.

Citerar mig själv så att andra vet vad jag snackar om.
Tydligen så ska X1 också använda sig av smartglass appen, och Ps4an får en egen app till IOS och android.
Citera
2013-06-13, 18:07
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Flyttade över diskussionen till den här tråden istället.

Om xbox one hade kommit med vattenkokare, hade det då varit en vattenkokare med spelfunktion? Ser inte det negativa med att det finns bra TV-funktioner. Förhoppningsvis och troligtvis har PS4 liknande grejer. Jag själv spelar på min datorskärm så bryr mig inte så mycket men finns det schyssta TV-funktioner kanske man fixar en ny TV.

Tror MS och Sony kommer satsa lika mycket på TV-spel denna generation.

Idiotiska grejer av MS med internetuppkoppling och begagnade spel-biten. Men ärligt talat gör det väl inte så jävla mycket? Vem har inte internet idag (ja det kan ligga nere, men det gör ju x-live och PSN då och då också) och hur många av de som gnäller lånar regelbundet spel av sina vänner? Sen kanske inte avgiften är så stor för att "låsa upp" begagnade spel.

MS första PK var ju bara massa TV hit och TV dit. Men tyckte man gjorde ett bra E3. Känns som att folk hatar bara för alla andra gör det.

Med det sagt så kommer jag köpa PS4. Haft PS, PS2, PS3 och tänker fortsätta på det spåret. Litar mer på japaner än jänkare Men så fruktansvärt överlägset verkar inte PS4 vara och spelindustrin mår bra av konkurrens.

Jag var nog lite oklar i mitt förra inlägg, jag menade mest för mig som bara vill spela på konsolen och jag drog nog alla över en kant.
Xboxen är en alldeles utomordentlig maskin, och var jag inte inte pryltokig och inte redan ägde allt som Xboxen erbjöd så hade jag nog inte tvekat på att köpa den istället för PS4.
Citera
2013-06-13, 18:12
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Kan bara lånas ut till 10 vänner.

Ånej vilket JÄVLA stort problem. För jag ingår i ett globalt nätverk utav gametraders som postar skivor till varandra hela dagarna och det är tamejfan ett absolut krav att varje konsolutvecklare skall ha just mig och mina vänners oinskränkta rättigheter först upp på agendan när dom lanserar nya produkter

Citat:
Ursprungligen postat av weltall

Tror inte de vet själva riktigt hur den där funktionen kommer att fungera men den fanns innan E3. Kom ihåg att Microsoft kan när som helst ändra den eller ta bort den helt och hållet.

http://arstechnica.com/gaming/2013/0...game-policies/

Jag kan med andra ord låta vem som helst i hela världen spela ett spel i mitt bibliotek när jag har spelat klart det. Allt som krävs är en internetuppkoppling.
Citera
2013-06-13, 18:17
Medlem
Jag hoppas Microsoft håller ett nytt event där dom erkänner sina misstag och där de lovar att rätta till dem. Såg en omröstning som gamespot gjort om vilken konsol folk kommer köpa. Kan ju säga att det inte ser ljust ut för Microsoft.
Citera
2013-06-13, 18:54
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Kan bara lånas ut till 10 vänner.

Det var det som var min poäng.
Citera
2013-06-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabdjuret
Jag hoppas Microsoft håller ett nytt event där dom erkänner sina misstag och där de lovar att rätta till dem. Såg en omröstning som gamespot gjort om vilken konsol folk kommer köpa. Kan ju säga att det inte ser ljust ut för Microsoft.
Så du menar att man borde skrota Xones output som man lagt åtskilliga miljarder på? Har du förståelse för att konsolen inte skapas under en natt? Inte nog med att Xone är Microsofts flaggskepp, den är även PS4 största konkurrent= saluföringen av PS4 kommer öka markant.
Citera
2013-06-13, 19:32
Bannlyst
Som en gammal xboxförespråkare och stolt xboxägare av samtliga generationer måste jag säga att det nog inte blir ett köp av xbox one. Jag har alltid ogillat PS, främst pga handkontrollerns utforming och sämre onlinefunktioner (med tillhörande onlinespel), men måste säga att om det blir ett köp av nästa generation så blir det antagligen PS4. Mer prisvärd och mindre begränsad än boxen. Microsoft har skjutit sig själva i foten och jag är nog inte ensam ex-xbox ägare som byter till huvudkonkurrenten.
Citera
2013-06-13, 19:33
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Ånej vilket JÄVLA stort problem. För jag ingår i ett globalt nätverk utav gametraders som postar skivor till varandra hela dagarna och det är tamejfan ett absolut krav att varje konsolutvecklare skall ha just mig och mina vänners oinskränkta rättigheter först upp på agendan när dom lanserar nya produkter

Jag kan med andra ord låta vem som helst i hela världen spela ett spel i mitt bibliotek när jag har spelat klart det. Allt som krävs är en internetuppkoppling.

Delar man spel tillsammans med någon som bor i Australien och någon som bor i USA så kan man väl spela dem samma dagar till och med. Eller om man har annan dygnsrytm.

Personligen tror jag det är för bra för att vara sant som sagt, vi får se hur det blir.
Citera
2013-06-13, 19:39
Medlem
Citat:
Så du menar att man borde skrota Xones output som man lagt åtskilliga miljarder på? Har du förståelse för att konsolen inte skapas under en natt? Inte nog med att Xone är Microsofts flaggskepp, den är även PS4 största konkurrent= saluföringen av PS4 kommer öka markant.

Nej inte skrota, men dem borde göra modifieringar i mjukvaran. Folk verkar vara väldigt upprörda med att man måste synka den varje dag. Det hade varit snyggt av Microsoft om de kunde komma med ett nytt uttalande, typ:

"fan gubbar vi har hört att ni inte är riktigt nöjda, men eftersom att vi lyssnar på våra kunder så fixar vi till detta"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in