Citat:
Ursprungligen postat av
xobx
Varför ska vi lita på dina och andra ps-fanboys spekulationer?
Men... men... hallå i huvet?
Sett till
fakta pekar 9/10 på PS4 såsom bättre hårdvara, pris, större äganderätt etc.
Sett till
spekulationer får man alltid ta ett saltkar och om vi ska vara snälla kan vi säga 50/50 då.
Vid eventuellt köp av en spelkonsol bör man väl väga in dessa som huvudargument?
1. Spelar priset och/eller hårdvaran någon roll?
S. PS4 är
*billigare och huserar
*bättre RAM och GPU, annars lika som bär
- Fördel PS4
2. Spel då, dom får vi inte glömma
S. Ja vi har ju exklusiva titlar till båda - Gran Turismo kontra Forza, Last of Us vs. Dead Rising 3, Halo mot Killzone etc
**Detta är väl om något man får ta och väga in vid eventuellt köp.
Personligen älskar jag Gran Turismo sedan det första kom och är en tung invägning för mig men kanske inte för just dig, sen började jag med Last of Us igår som fått überbetyg på både SP och MP?
Men man är ju inte gjord av trä och Forza ska vara ett kanonbra bilspel så visst, inte mig emot om PS4 skulle visa sig vara katastrofalt
- Smaksak/Oavgjort (Fördel för PS4 för folk utan stadigt internet eller inget internet alls, också fördel till PS4 för folk som vill **köpa/sälja/byta/låna utan att behöva kontakta support alt. advokat för legala orsaker).
3. Online egenskaper/Multiplayer
S. Ja
*Xbox Guld och
*PS4 behöver PS+ abonnemang för MP
-Oavgjort.
4. Media
S. Här kan vi väl börja med tex
*Netflix - PS4 räcker med att logga in precis som på datorn eller telefonen medans Xbox kräver Guld abonnemang
Xbox har däremot
**inbyggd digitalbox som inte verkar fungera på särskilt många platser vilket egentligen betyder skvatt i lilla landet lagom om du inte tycker att 2-10år är värt att vänta på eventuellt stöd.
- Fördel PS4 då du inte behöver köpa abonnemang för att använda simpla tillägg.
S. som i spiken i kistan
S.
Citat:
Both consoles sport 500 GB internal hard drives. In terms of future-proofing, though, the PS4 might be the better choice. Like the PS3, it will let you upgrade the hard drive. The Xbox won't.
There is one option for expanding your Xbox One storage though. It lets you attach an external hard drive via USB. You can do everything with that drive that you can with the internal one.
We don't yet know whether the PS4 lets you use USB drives for storage, but we do know that it has two USB 3.0 ports.
Källa
Det här är dom saker jag tycker viktigast vid köp av en spelkonsol och nu finns ett ton andra saker men just dessa är A och O.
*Fakta
**Spekulationer