2013-06-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Varför ska vi lita på dina och andra ps-fanboys spekulationer?

åtminstone jag går enligt information som getts ut av MS/Sony - jag spekulerar inte och försöker få saker att låta bättre än vad dom är.
Varför du kallar mig ps fanboy bara för att jag anser ps vara ett bättre köp förstår jag inte. Just nu äger jag både 360, ps3 och en gaming pc.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-06-15 kl. 16:41.
Citera
2013-06-15, 17:46
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Läste inlägget. Allt för mycket spekulationer från användarens sida hur det "kommer att" fungera.
Varför skulle vi lita mer på en annan användares spekulationer på ett annat forum än dina? skulle länken du postade ha varit med uttalande direkt från MS så skulle jag inte sagt nånting.

Varför ens diskutera skiten i så fall, varken Sony eller ms har ju berättat allt. Känns faktiskt som att Sony har några saker de inte berättat. Det låter liksom för bra för att vara sant.... Kom tillbaka när dom släpps, då kan dom med dina krav på disskussionsunderlag vara med...
Citera
2013-06-15, 18:21
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Varför ens diskutera skiten i så fall, varken Sony eller ms har ju berättat allt. Känns faktiskt som att Sony har några saker de inte berättat. Det låter liksom för bra för att vara sant.... Kom tillbaka när dom släpps, då kan dom med dina krav på disskussionsunderlag vara med...

Fast PS4 är väl ungefär som man förväntade sig att den skulle vara, DRM har aldrig funnits på konsoler förut. Det är X1 som verkar för dålig för att vara sann.
Citera
2013-06-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox

En diskussion är alltid på plats, men när ena parten drar in felaktig eller icke-officiell (spekulationer kryddade med egna förhoppningar, rykten osv.) information i en diskussion angående tjänster och dylikt som en produkt stöder, så blir det bara fel.

Det som bör diskuteras är huruvida det som sagts är bra eller inte, åsikter, synpunkter och eventuella deal breakers angående informationen som redan är bekräftad.

Att du eller användaren som postade på reddit påstår att t.ex begagnat marknaden kommer att fungera på ett helt annat sätt än vad vi, via officiella källor, har fått veta har ingen betydelse. Samma sak vore om jag skulle säga att PS4an kommer att bli gratis för alla från Finland, och länka till en annan post gjort av en annan användare som säger samma sak på ett annat forum. Både du och jag skulle veta det är bullshit, och därför medför det inget till diskussionen. Skulle jag däremot länka till t.ex VG24/7.COM som har nyhet med uttalandet direkt från Sony skulle det vara en helt annan sak.

Jag hoppas du förstår vad jag försöker få fram och vill på inget sätt försöka få dig att tolka mina inlägg som personliga påhopp mot dig eller någon annan som har tänkt köpa en x1 vid launch.

Och angående din sista mening om att komma tillbaks och diskutera det negativa om Ps4an när den infon släpps. Det gör jag med glädje, för det är ju inget vi kan diskutera just nu eftersom vi ännu inte vet vad som ska diskuteras. förutom att det kommer att börja kosta att spela online på ps4, men det blir väl någonting som man måste börja lära sig leva med, även om jag inte skulle vilja det.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-06-15 kl. 18:48.
Citera
2013-06-15, 22:11
Medlem
Ännu en tabbe från Microsofts sida ..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...pa-pc-under-e3
Citera
2013-06-15, 22:13
Medlem
StonedSwedes avatar
PS4 är det självklara valet för mig. En äkta spelkonsol. Xbox One verkar vara ett enda stort skämt. Deras fokus på meningslösa tillbehör, och det där "du måste vara uppkopplad till nätet för att ens kunna spela singleplayer-spel" är så idiotiskt att det är vidrigt.
Citera
2013-06-15, 22:20
Medlem
Jag blir förbannad när jag ser sidor som har samma pris på Xbox One och PS4:an, det är jävligt störande när PS4:an ska vara typ 800kr billigare än Xbox-Wan.
Förhoppningsvis ändras priserna lite längre fram och att priserna som är nu är "höftade", men när jag köpte The Last of us på Mediamarkt och jag frågade om förhandsbokning av PS4 så lät det som att dom skulle ha samma pris på dom olika konsolerna vilket vore jävligt störande, det är knappast som att dom sänker priset på Xbox, dom lär ju höja priset på PS4 istället.

Ett exempel på en sådan sida är elgiganten.se, sen andra sidor så är det typ 400kr skillnad.
Citera
2013-06-16, 00:16
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Varför ska vi lita på dina och andra ps-fanboys spekulationer?
Men... men... hallå i huvet?
Sett till fakta pekar 9/10 på PS4 såsom bättre hårdvara, pris, större äganderätt etc.
Sett till spekulationer får man alltid ta ett saltkar och om vi ska vara snälla kan vi säga 50/50 då.

Vid eventuellt köp av en spelkonsol bör man väl väga in dessa som huvudargument?
1. Spelar priset och/eller hårdvaran någon roll?
S. PS4 är *billigare och huserar *bättre RAM och GPU, annars lika som bär
- Fördel PS4

2. Spel då, dom får vi inte glömma
S. Ja vi har ju exklusiva titlar till båda - Gran Turismo kontra Forza, Last of Us vs. Dead Rising 3, Halo mot Killzone etc
**Detta är väl om något man får ta och väga in vid eventuellt köp.
Personligen älskar jag Gran Turismo sedan det första kom och är en tung invägning för mig men kanske inte för just dig, sen började jag med Last of Us igår som fått überbetyg på både SP och MP?
Men man är ju inte gjord av trä och Forza ska vara ett kanonbra bilspel så visst, inte mig emot om PS4 skulle visa sig vara katastrofalt
- Smaksak/Oavgjort (Fördel för PS4 för folk utan stadigt internet eller inget internet alls, också fördel till PS4 för folk som vill **köpa/sälja/byta/låna utan att behöva kontakta support alt. advokat för legala orsaker).

3. Online egenskaper/Multiplayer
S. Ja *Xbox Guld och *PS4 behöver PS+ abonnemang för MP
-Oavgjort.

4. Media
S. Här kan vi väl börja med tex *Netflix - PS4 räcker med att logga in precis som på datorn eller telefonen medans Xbox kräver Guld abonnemang
Xbox har däremot **inbyggd digitalbox som inte verkar fungera på särskilt många platser vilket egentligen betyder skvatt i lilla landet lagom om du inte tycker att 2-10år är värt att vänta på eventuellt stöd.
- Fördel PS4 då du inte behöver köpa abonnemang för att använda simpla tillägg.

S. som i spiken i kistan
S.
Citat:
Both consoles sport 500 GB internal hard drives. In terms of future-proofing, though, the PS4 might be the better choice. Like the PS3, it will let you upgrade the hard drive. The Xbox won't.

There is one option for expanding your Xbox One storage though. It lets you attach an external hard drive via USB. You can do everything with that drive that you can with the internal one.

We don't yet know whether the PS4 lets you use USB drives for storage, but we do know that it has two USB 3.0 ports.
Källa

Det här är dom saker jag tycker viktigast vid köp av en spelkonsol och nu finns ett ton andra saker men just dessa är A och O.

*Fakta
**Spekulationer
Senast redigerad av [SIC] 2013-06-16 kl. 00:20.
Citera
2013-06-16, 01:00
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFilur
Ännu en tabbe från Microsofts sida ..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...pa-pc-under-e3

Att dom körde dev-kits på pc? Du vet väll om att man inte programmerar spel på konsoler va?

Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43921205]Men... men... hallå i huvet?
Sett till fakta pekar 9/10 på PS4 såsom bättre hårdvara, pris, större äganderätt etc.
Sett till spekulationer får man alltid ta ett saltkar och om vi ska vara snälla kan vi säga 50/50 då.

Vid eventuellt köp av en spelkonsol bör man väl väga in dessa som huvudargument?
1. Spelar priset och/eller hårdvaran någon roll?
S. PS4 är *billigare och huserar *bättre RAM och GPU, annars lika som bär
- Fördel PS4

2. Spel då, dom får vi inte glömma
S. Ja vi har ju exklusiva titlar till båda - Gran Turismo kontra Forza, Last of Us vs. Dead Rising 3, Halo mot Killzone etc
**Detta är väl om något man får ta och väga in vid eventuellt köp.
Personligen älskar jag Gran Turismo sedan det första kom och är en tung invägning för mig men kanske inte för just dig, sen började jag med Last of Us igår som fått überbetyg på både SP och MP?
Men man är ju inte gjord av trä och Forza ska vara ett kanonbra bilspel så visst, inte mig emot om PS4 skulle visa sig vara katastrofalt
- Smaksak/Oavgjort (Fördel för PS4 för folk utan stadigt internet eller inget internet alls, också fördel till PS4 för folk som vill **köpa/sälja/byta/låna utan att behöva kontakta support alt. advokat för legala orsaker).

-Oavgjort.

4. Media
S. Här kan vi väl börja med tex *Netflix - PS4 räcker med att logga in precis som på datorn eller telefonen medans Xbox kräver Guld abonnemang
Xbox har däremot **inbyggd digitalbox som inte verkar fungera på särskilt många platser vilket egentligen betyder skvatt i lilla landet lagom om du inte tycker att 2-10år är värt att vänta på eventuellt stöd.
- Fördel PS4 då du inte behöver köpa abonnemang för att använda simpla tillägg.

S. som i spiken i kistan
S.
Källa

Det här är dom saker jag tycker viktigast vid köp av en spelkonsol och nu finns ett ton andra saker men just dessa är A och O.

*Fakta
**Spekulationer

Nu var det mer spekulationer om hur spel kommer sluta att fungera och dylikt men men..

Creeds för ett snurrigt och kladdigt inlägg
1. Fördel ps4(?). Vi får se om "the cloud" höjer prestandan märkvärt på xbox.
2. Smaksak
3. Fördel xbox om man är en hel familj eftersom det räcker med en guld-prenumeration per konsol.
4. För tidigt att avgöra, då media inte bara är netflix.
5. Oavgjort, du kan byta på ps4, du kan lägga till på xbox
Citera
2013-06-16, 01:02
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Att dom körde dev-kits på pc? Du vet väll om att man inte programmerar spel på konsoler va?
Du vet väl att dom körde PC datorer med Nvidia 700-GPUs va?

Jag behöver väl knappast påminna dig om att både Xbox one och PS4 använder AMD-GPU.
Citera
2013-06-16, 03:44
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTower
Tänk på det här ni som köper X1: http://kotaku.com/5958307/this-kinec...ense-violation

Om ni köper hem en film/ser den via netflix eller whatever men du får bara se den själv, så kan du bli straffad och få betala böter om kinect plockar upp mer folk i rummet

Helt sjukt om det stämmer
Citera
2013-06-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43921205]
-Oavgjort.
Hur ser det nu ut med kommunikationen för PSN via PlayStation 4? Kommer man kunna kommunicera via andra kanaler än game chat, och i så fall, kommer man kunna göra det med en grupp andra personer på samma gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in