Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Exklusiva spel rättfärdigar inte att det är hårdvaran det handlar om när du köper en konsol. Folk måste sluta tänka som du gör med exklusiva spel och faktiskt göra en seriös, självständig långtidsinvestering med i hårdvaran i åtanke. Spelen bör alltid vara sekundära, det primära bör vara en stabil konsol med enorm potential. Sedan får spelutvecklare anpassa sig till folket, inte folket som skall anpassa sig till exklusiva titlar. Hade alla tänkt som du då hade vi varit fast med iPhone bara för att iPhone hade lejonparten av alla exklusiva appar när Android började säljas. Det är just sådana som tänker som du gör, som bidrar till uppkomsten av monopolföretag. Man lägger inte alla ägg i samma korg, du vet.
Hade inte Microsoft och Apple rövknullat operativsystemsindustrin, då hade vi alla kört GNU/Linux idag och det hade rockat hårt och varit så mycket bättre sett till kompetens, webbstandarder osv. Microsoft's närvaro, har inte bara fördummat användare utan även handikappat folk i största allmänhet genom Windows. Ju högre inlärningskurva, desto mer lär du dig i längden.
När det gäller Windows. Tänk dig Arne 92. Hur tror du han skulle uppskatta datorerna om det bara skapades komplicerade Linux OS. Visst tänker jag "monopoliskt", men det gäller att alla kan ta del av det som händer på datorn och inte bara vi ungdomar och mellanålders med större erfarenhet av datorer.
Jag säger inte heller att exklusiva spel är något bra eller något jag tycker vi ska ha. Men det är precis som rasism och annat tjafs. Det finns och vi får anpassa oss för det. Många spelare kanske bara föredrar att spela Forza, Halo och Fable. Då spelar det väll ingen roll om konsollen är sämre eller inte. Om du varit i samma sits. Hade du tänkt, "Nej, jag tänker fan inte betala de där idioterna på Microsoft. Jag ska sitta och ha tråkigt istället för att ta del av de spel som jag vill spela".
Tänk dig in i flera scenarion och inte endast ditt egna.