2013-06-13, 20:19
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Ehm... Är priserna för Xbox One och PS4 på den Svenska marknaden fastställda? PS4 kostar ju för fan lika mycket som Xbox One här
Citera
2013-06-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vad händer när du vill låna ut spelet till polare nummer 11 som du inte har kunnat skriva upp på listan?

Förhoppningsvis kan man göra ändringar i sin Familjlista, lägga till och tag bort vänner när man vill.
Citera
2013-06-13, 21:44
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=AvpCdtjTrAo

Game set and match Ps4
Citera
2013-06-13, 21:55
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Fan att jag blir tvungen att köpa Xboxen endast för Forza 5. Skulle fan inte klara av att ha en konsol utan Forza.

Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Forza lockar som fan, men det räcker nog inte för mig...

Fan ska dom ha exklusiva titlar för

Grabbar!!!
Ni glömmer ju bort GT6 och Drive Club.
Visst Forza är bra, men vafan. Räcker inte detta?
Citera
2013-06-13, 22:03
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Exklusiva spel rättfärdigar inte att det är hårdvaran det handlar om när du köper en konsol. Folk måste sluta tänka som du gör med exklusiva spel och faktiskt göra en seriös, självständig långtidsinvestering med i hårdvaran i åtanke. Spelen bör alltid vara sekundära, det primära bör vara en stabil konsol med enorm potential. Sedan får spelutvecklare anpassa sig till folket, inte folket som skall anpassa sig till exklusiva titlar. Hade alla tänkt som du då hade vi varit fast med iPhone bara för att iPhone hade lejonparten av alla exklusiva appar när Android började säljas. Det är just sådana som tänker som du gör, som bidrar till uppkomsten av monopolföretag. Man lägger inte alla ägg i samma korg, du vet.

Hade inte Microsoft och Apple rövknullat operativsystemsindustrin, då hade vi alla kört GNU/Linux idag och det hade rockat hårt och varit så mycket bättre sett till kompetens, webbstandarder osv. Microsoft's närvaro, har inte bara fördummat användare utan även handikappat folk i största allmänhet genom Windows. Ju högre inlärningskurva, desto mer lär du dig i längden.

När det gäller Windows. Tänk dig Arne 92. Hur tror du han skulle uppskatta datorerna om det bara skapades komplicerade Linux OS. Visst tänker jag "monopoliskt", men det gäller att alla kan ta del av det som händer på datorn och inte bara vi ungdomar och mellanålders med större erfarenhet av datorer.

Jag säger inte heller att exklusiva spel är något bra eller något jag tycker vi ska ha. Men det är precis som rasism och annat tjafs. Det finns och vi får anpassa oss för det. Många spelare kanske bara föredrar att spela Forza, Halo och Fable. Då spelar det väll ingen roll om konsollen är sämre eller inte. Om du varit i samma sits. Hade du tänkt, "Nej, jag tänker fan inte betala de där idioterna på Microsoft. Jag ska sitta och ha tråkigt istället för att ta del av de spel som jag vill spela".

Tänk dig in i flera scenarion och inte endast ditt egna.
Senast redigerad av Raverlily 2013-06-13 kl. 22:16.
Citera
2013-06-13, 22:05
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Som en gammal xboxförespråkare och stolt xboxägare av samtliga generationer måste jag säga att det nog inte blir ett köp av xbox one. Jag har alltid ogillat PS, främst pga handkontrollerns utforming och sämre onlinefunktioner (med tillhörande onlinespel), men måste säga att om det blir ett köp av nästa generation så blir det antagligen PS4. Mer prisvärd och mindre begränsad än boxen. Microsoft har skjutit sig själva i foten och jag är nog inte ensam ex-xbox ägare som byter till huvudkonkurrenten.

Du är inte ensam. Vem vill ha en begränsad VHS spelare?
PS4 eller PC är de 2 alternativen som man kan välja mellan
Citera
2013-06-13, 22:15
Medlem
Raverlilys avatar
Till alla dem som frågar om priserna hit och dit och babblar om att "hallå, PS4 kostar ju lite mycket som XBO" osv.

Tänk på att de flesta svenska förhandsboknings företag t.ex. Cdon, Spelbutiken, Webhallen osv, ofta har en policy att priset inte är fastställt, men att det inte kan höjas.

Eftersom priset på framförallt PS4 inte är fastställt så är det mycket möjligt att priset sänks under kommande månader.

Ett personligt råd skulle vara att tagga ner stressen att förebeställa. Vänta istället så kanske ni får ett bättre erbjudande såsmåningom. T.ex. med ingående spel och extra handkontroller etc etc.
Citera
2013-06-13, 22:18
Medlem
sartuss avatar
Kommer det kosta pengar att köra onlinespel på PS4? På PS3 var det ju gratis att spela online tillskillnad från xbox där man är tvungen att betala en viss summa varje månad.

En till fråga, är det sant att spelen till PS4 kommer kosta 4500 kr i genomsnitt? I så fall är det extremt bisarrt.
Citera
2013-06-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Kommer det kosta pengar att köra onlinespel på PS4? På PS3 var det ju gratis att spela online tillskillnad från xbox där man är tvungen att betala en viss summa varje månad.

En till fråga, är det sant att spelen till PS4 kommer kosta 4500 kr i genomsnitt? I så fall är det extremt bisarrt.
PS+ krävs för att lira online, ja.

4500kr, vart har du hört eller sett den siffran?
Citera
2013-06-13, 22:23
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
PS+ krävs för att lira online, ja.

4500kr, vart har du hört eller sett den siffran?

Såg den siffran på ett forum. Hoppas jag missförstod killen som skrev så.

Fan, varför kommer det kosta att spela live på PS4 när det var gratis på PS3? Är det inte meningen att dessa storföretag ska göra allt billigare för oss?

Jag som enbart spelat xbox, tycker onlinespelet funkat väldigt bra. Laggar sällan, inga störningar eller avbrott etc. Men PS3 har haft ett rätt så dåligt rykte vad gäller online-spelet. Jag vet att det fanns en tid då live-spel på PS3 var helt dött i 1-2 månader på grund av hackers.
Senast redigerad av sartus 2013-06-13 kl. 22:29.
Citera
2013-06-13, 22:31
Medlem
Raverlilys avatar
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

Världen domineras av Playstation 4 - enligt Gamespot.

Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Såg den siffran på ett forum. Hoppas jag missförstod killen som skrev så.

Fan, varför kommer det kosta att spela live på PS4 när det var gratis på PS3? Är det inte meningen att dessa storföretag ska göra allt billigare för oss?

Jag som enbart spelat xbox, tycker onlinespelet funkat väldigt bra. Laggar sällan, inga störningar eller avbrott etc. Men PS3 har haft ett rätt så dåligt rykte vad gäller online-spelet. Jag vet att det fanns en tid då live-spel på PS3 var helt dött i 1-2 månader på grund av hackers.

Jag skulle säga att PSN alltid varit bra och tillgängligt. Att de blev huggna i ryggen av hackers är inget att göra åt. Det hände och Sony föresökte sköta det så gott de kunde.
Det kunde lika gärna varit Xbox Live som legat dött.
Senast redigerad av Raverlily 2013-06-13 kl. 22:34.
Citera
2013-06-13, 22:48
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

Världen domineras av Playstation 4 - enligt Gamespot.

Sådana mätningar ska man inte lita blint på. Hade jag fått rösta hade jag röstat på PS4, trots att jag är ett xboxfan samt förmodligen lär fortsätta vara ett xboxfan och köpa xbox one. Att rösta på PS4 är för mig som en protest mot xbox one snarare än att jag tänker välja PS4 som konsol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in