2013-06-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Detta gällde väl dock när man lånade ut ett spel över nätet?
Lånar kompisen skivan kommer han kunna spela det på sin konsol med sitt konto.

Hmm, det verkar knappt som att det går att låna ut överhuvudtaget? Varje spel kan GES bort en gång och då antar jag att du själv blir av med det. Även detta endast om utgivaren medgivit detta.

Citat:
Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.
Citera
2013-06-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
beror ju på vilken affär du köper i. testa att gå till gamestop eller statoil lol.

HAHAHAHA DU SA ATT DET VAR BILLIGARE I MARKET ? VARFÖR I HELVETE SKA JAG gå till statiol och köpa spelet där ? när jag kan köpa spelet från elgiganten .. återigen du vart sten ägd. Och jag avslutar diskussionen här och nu då du inte vet längre vad du ska skriva ..
Senast redigerad av frihet89 2013-06-11 kl. 20:33.
Citera
2013-06-11, 20:34
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihet89
HAHAHAHA DU SA ATT DET VAR BILLIGARE I MARKET ? VARFÖR I HELVETE SKA JAG gå till statiol och köpa spelet där ? när jag kan köpa spelet från elgiganten .. återigen du vart sten ägd. Och jag avslutar diskutionen här och nu då du inte vet längre vad du ska skriva ..

om du handlar på prisjakt kanske du har råd att skaffa riktigt internet också, bra för dig. du skrev "affären" utan att vara med specifik, du skrev ingenting om elgiganten
Citera
2013-06-11, 20:36
Medlem
Citat:
om du handlar på prisjakt kanske du har råd att skaffa riktigt internet också, bra för dig. du skrev "affären" utan att vara med specifik, du skrev ingenting om elgiganten

juste elgiganten är ingen affär ( sarkastiskt ) Plus att man inte kan handla på prisjakt
Senast redigerad av frihet89 2013-06-11 kl. 20:39.
Citera
2013-06-11, 20:38
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
haha kostar pengar att spela online på ps4.. va ska ni fanboys som dissade xbox live göra nu?

Vadå, menar du att man måste gilla det nu för att båda har det? Får jag inte köpa ps4 för att jag ogillade att microsoft tog betalt?
Citera
Medlem
Citat:
Källa tack? Har aldrig hört att man måste ange en nyckel.

Finns ju överallt att du INTE kommer kunna låna ut dina spel...och hur vet skivan vilken konto den tillhör?
Finns inga ord om nycklen men det är en ganska bra gissning eftersom det dessutom är tvång på installationer
Citera
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Hmm, det verkar knappt som att det går att låna ut överhuvudtaget? Varje spel kan GES bort en gång och då antar jag att du själv blir av med det. Även detta endast om utgivaren medgivit detta.

I den senaste nyheten jag läste skulle det gå men nu verkar det finnas fler restriktioner.
Aja, ändå inte en dealbreaker för mig. Jag köper och behåller alla spel jag vill ha men jag kan förstå de som är vana att dela och byta in spel inte är speciellt glada.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Finns ju överallt att du INTE kommer kunna låna ut dina spel...och hur vet skivan vilken konto den tillhör?
Finns inga ord om nycklen men det är en ganska bra gissning eftersom det dessutom är tvång på installationer

Tror absolut att man inte behöver ange en nyckel.
Senast redigerad av xobx 2013-06-11 kl. 20:40.
Citera
2013-06-11, 20:42
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihet89
juste elgiganten är ingen affär ( sarkastiskt ) Plus att man inte kan handla på prisjakt

nej juste, statoil är ju ingen affär heller (sjukt smart kille som verkligen inte fattar att det e olika priser i olika affärer, på game kan ett nytt spel kosta 899kr vid release)

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vadå, menar du att man måste gilla det nu för att båda har det? Får jag inte köpa ps4 för att jag ogillade att microsoft tog betalt?

dubbelmoral att tidigare smutskasta det men nu bara suga och svälja
Citera
2013-06-11, 20:50
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Det du säger är att alla som ogillade konceptet med att betala för att spela online på sin konsoll nu inte får köpa en ny konsoll alls utan att vara hycklare. Detta till trots att man fortfarande kan ha samma åsikt som innan.

*edit*

Och du är fan dum i huvudet om du utgår ifrån något annat än den billigaste återförsäljaren när du ska jämföra saker.
Citera
2013-06-11, 20:51
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
I den senaste nyheten jag läste skulle det gå men nu verkar det finnas fler restriktioner.
Aja, ändå inte en dealbreaker för mig. Jag köper och behåller alla spel jag vill ha men jag kan förstå de som är vana att dela och byta in spel inte är speciellt glada.

Tror absolut att man inte behöver ange en nyckel.
Men hur ser du på det faktum att dina spel blir värdelösa den dag Microsoft väljer att stänga ned sina servrar? Att inte ens kunna spela single-player trots att du har en fysisk kopia i din hand?
Citera
2013-06-11, 20:52
Medlem
Citat:
nej juste, statoil är ju ingen affär heller (sjukt smart kille som verkligen inte fattar att det e olika priser i olika affärer, på game kan ett nytt spel kosta 899kr vid release)

HAHA När fan sa jag att statoil är ingen affär du är jo fan retard. JAG sa varför ska jag köpa från statoil när jag kan köpa från elgiganten ? har jag sagt att det är samma pris överallt allt ? nej ? du är sjukt dum kille. Det enda jag sa är I MARKET är det inte billigare än i affären ? som du mena att jo det är billigare ? . http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=810869

minst 20 butiker båda kända och okända är billigare än market ? men du menar om man ska jämföra med market så måste man åka runt i varenda affär för att hitta den affären som har dyrare än market och jämföra me den? ( du har fan inte alla hästar hemma ) knip käften nu ..
Citera
2013-06-11, 21:01
Medlem
torrenttobbes avatar
Såhär delar man spel med sina vänner på sin PS4!
https://www.youtube.com/watch?v=kWSI...layer_embedded
Ser rätt enkelt ut iaf :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in