2014-03-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Nu är jag faktiskt inte helt 100% men jag tror PS4 har bättre prestanda, precis som du säger. Angående spelen är det väl en hel del mer spel till XBOX än Playstation i allmänhet. Visst har dom Forza, men dom har inte GT-serien.

Fan vad svårt val det är. Xbox klantade ju till sig i somras/höstas med kinect och all skit, men gillar xbox mer eftersom jag alltid har haft det. Ja det här blir då inte lätt.
Citera
2014-03-18, 03:16
Medlem
Citat:
Generellt går väl snacket att XONE är lite mer en mediamaskin medan PS4 är en spelmaskin rakt av.

Frågan är vad som är "så mycket mer" mediamaskin.
Citera
2014-03-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Frågan är vad som är "så mycket mer" mediamaskin.

Detta har även jag försökt fråga flera gånger. Det mest konkreta jag fått till svar är följande:
Hdmi in
Fantasy league
Citera
2014-03-18, 11:52
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Nu är jag faktiskt inte helt 100% men jag tror PS4 har bättre prestanda, precis som du säger. Angående spelen är det väl en hel del mer spel till XBOX än Playstation i allmänhet. Visst har dom Forza, men dom har inte GT-serien.

Vänta, va?

Xbox 360: 1119 spel, Playstation 3: 795.
Playstation 2 hade 3870 spel, Xbox 967.
Till PS1 släpptes det 2418 totalt.

Källa: Wikipedia.
Citera
2014-03-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Detta har även jag försökt fråga flera gånger. Det mest konkreta jag fått till svar är följande:
Hdmi in
Fantasy league

Ja, och vad jag förstår kommer HDMI IN vara i princip onödigt här i Sverige för att få de funktioner det är tänkt, att man genom kabel tv ska få nå form av kanal tablå info eller liknande. Eller är det dessa snap funktioner? Aja.

Någon sådan funktion skulle ju komma till Wii U också, tvii, men funkar fortfarande inte här.
Man kan använda HDMI in för en extra hdmi port bara helt enkelt. Men själv skulle jag inte vilja ha igång fler prylar samtidigt för att göra det jag vill. Då skaffar jag hällre en HDMI switch.
Senast redigerad av lonian 2014-03-18 kl. 13:02.
Citera
2014-03-18, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vänta, va?

trodde inte ps4 och xbone var bakåtkompatibla
Citera
2014-03-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
trodde inte ps4 och xbone var bakåtkompatibla

PS4 kommer bli det med Playstation now.

https://www.youtube.com/watch?v=stz4RZ1R-kI
Citera
2014-03-18, 13:28
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vänta, va?

En hel del mer spel till 360 i jämförelse med Playstation 3 och så lär det väl fortsätta. Sen kan man väl jämföra bra/dåliga till diverse konsol, men det är ju en annan femma.

Citat:
PS4 kommer bli det med Playstation now.

https://www.youtube.com/watch?v=stz4RZ1R-kI
Det här är riktigt fint. Är väl dock så att alla spel inte kommer via Playstation Now?
Citera
2014-03-18, 13:41
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
En hel del mer spel till 360 i jämförelse med Playstation 3 och så lär det väl fortsätta. Sen kan man väl jämföra bra/dåliga till diverse konsol, men det är ju en annan femma.

Det här är riktigt fint. Är väl dock så att alla spel inte kommer via Playstation Now?
Frågan är dock vilka spel/serier som blir och framförallt förblir exklusiva. Om det ända exklusiva till X0 och PS4 är spel som är väldigt lika varandra/teknikdemos, spelar det ju ingen roll vilken konsol som har flest spel. Tittar man på förra generationen så är det typ bara Gears of War-serien som jag är sugen på till Xbox som är exklusivt. Vill jag spela bilspel kan jag spela GT, skjuta har jag Killzone till. Däremot vet jag inte om det finns några motsvarigheter till God of War, Heavy Rain och Uncharted-serien till Xbox. 360 hade Mass Effect men även det hittade till PS3.

Det är än så länge på tok för tidigt att säga vilken konsol som kommer att ha de bästa exklusiva spelen denna generation men om tidigare generationer ger en någorlunda bra fingervisning blir det PS4 för mig.
Citera
2014-03-18, 14:14
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Frågan är dock vilka spel/serier som blir och framförallt förblir exklusiva. Om det ända exklusiva till X0 och PS4 är spel som är väldigt lika varandra/teknikdemos, spelar det ju ingen roll vilken konsol som har flest spel. Tittar man på förra generationen så är det typ bara Gears of War-serien som jag är sugen på till Xbox som är exklusivt. Vill jag spela bilspel kan jag spela GT, skjuta har jag Killzone till. Däremot vet jag inte om det finns några motsvarigheter till God of War, Heavy Rain och Uncharted-serien till Xbox. 360 hade Mass Effect men även det hittade till PS3.

Det är än så länge på tok för tidigt att säga vilken konsol som kommer att ha de bästa exklusiva spelen denna generation men om tidigare generationer ger en någorlunda bra fingervisning blir det PS4 för mig.
Vi människor tycker ju olika, så det kommer nog finns bra spel till XO för en del folk och således detsamma till PS4. Jag är inne på ditt spår och tycker nog det var mer tilltalande spel till PS3 än till 360. Sen så tär jag ju en sån som gillar sport och där kommer ju spelen till båda konsolerna.
Citera
2014-03-18, 14:17
Medlem
mphummers avatar
Xboxen lanseras officiellt i sverige i september:

http://majornelson.com/2014/03/18/xb...-in-september/
Citera
2014-03-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ja, och vad jag förstår kommer HDMI IN vara i princip onödigt här i Sverige för att få de funktioner det är tänkt, att man genom kabel tv ska få nå form av kanal tablå info eller liknande. Eller är det dessa snap funktioner? Aja.

Va?

Out-of-the-box så funkar ju HDMI IN för majoriteten. Nästan alla sitter ju med en digitalbox med HDMI-kabel. Bara att koppla in.

Gå in i rummet och säg "XBOX TITTA PÅ TV" så slås tv:n på och kabeltv:s bild visas på tv:n. Sen kan man hoppa mellan spel och tv genom enkla talkommandon eller handkontrollen.

Sen är det ju inte omöjligt att Telia integrerar sin iptv-box som en app till Xbox One. Det är också möjligt att ställa in Xbox One så att den själv kan byta kanal på digital-boxen då Kinect har en IR Blaster.

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-o...-with-xbox-one
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in