Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Om man ska snacka lite lyxproblem så är jag kluven om hur startelvan ska se ut [...]
Ja, visst är det angenäma problem, trots skadorna. Jag vill dock inte se Seb som vänsterback, jag tycker att han är en säkerhetsrisk där då han är alldeles för offensiv för det. Hjalle visade i dag att han fortfarande är en duglig vänsterback och jag tror nog att han kommer vara given där under säsongen. Mittbacksplatsen bredvid Ragge är ganska öppen mellan Risp och Kalle, med Risp som gjort ganska bra ifrån sig på Cypern och Kalle som faktiskt presterade lite i dag (man har varit jävligt nära att helt tappa hoppet på det senaste). Dessutom finns Turunen med i bakgrunden och konkurrerar både om vänster- och mittbackspositionen.
Sana ser intressant ut men jag tror inte riktigt att han håller mot mitten- och topplag i Allsvenskan, så grunduppställningen får nog ändå bli med Elmar på vänstern så att Seb och Gustav får ta de defensiva rollerna. Sen kan ju Seb och Elmar alternera och byta position också. Bra bredd på mittfältet med Bärkroth, Söder, Stiller, Olsson, Sana, Johansson och Faltsetas (bra med en defensiv mittfältsbackup som även funkar som ytterbacksbackup) på bänken. Oerhört svårt att se hur laget kommer formeras offensivt när Söder är tillbaka.
Å andra sidan kommer det alltid att vara ett par spelare som är småskadade eller avstängda under säsongen och dessutom blir det tätt matchande både under vår (med komprimerad allsvenska och cupen) och höst (med europaspel och förhoppningsvis cup). Så det kommer nog roteras en del, både frivilligt och ofrivilligt.
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Sjukt att jag fattade först nu att det var Nordsjälland som MFF torskade med 6-0 mot. Fick för mig att det var FCK dom mötte. Då var det ju ännu värre än jag trodde

Ja, minst sagt. FC Nordsjælland kändes som ett högst medelmåttigt lag som inte skulle ha varit i närheten av toppen i Allsvenskan.
/feldgrau