2010-02-11, 23:46
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Nicklas Carlssons skada är nog mer en fråga om AIK-sabotage gentemot IFK.
Ni vet att han på 90-talet var del av den ökanda terroristcellen AIK TERROR STOCKHOLM va?

Ett samarbete mellan HBK och Aik då

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag har inte full koll på reklamen men jag tror att den är samma för alla tre allianslag och att det är Higab som sålt den för samtliga arrangemang på arenan. Åbro (tvi ) har t ex reklam på arenan när vi spelar. Vi har inget samarbete överhuvudtaget med Åbro. Det är dock möjligt och troligt att viss reklamplats lämnas åt våra egna sponsorer.

http://www.abro.se/Collaboration.aspx?T=4&N=4&S=3

Citat:
De kommande åren blir intressanta. Dels har alliansen (den politiska, inte den fotbollsgöteborgska...) här i stan, eller i alla fall moderaterna, gått ut och sagt att man vill skänka arenan till alliansen (fotbolls...). Dels har kommunen redan tidigare sagt att man kan tänka sig att överlåta hela driften till klubbarna inom ett par år. Förhoppningsvis är det även vad som kommer att ske.

Fast nu senast idag så gick Hallberg ut och tyckte att Got Event skulle få arenan som hade erfarenhet av att hyra ut. Vi har väl inte sett det sista i den soppan.
Citera
2010-02-11, 23:56
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
http://www.abro.se/Collaboration.aspx?T=4&N=4&S=3

Vafan! Jag har blivit förd bakom ljuset!

Fast frågan är väl om det inte hör samman med att GUAB har samarbetet med dem och att vi på så sätt blir "påtvingade" det.

/feldgrau
Citera
2010-02-12, 03:53
Medlem
Citat:

Fast frågan är väl om det inte hör samman med att GUAB har samarbetet med dem och att vi på så sätt blir "påtvingade" det.

/feldgrau

Ja det känns väl lite så iom att även öis står med som samarbetspartner där. Det är väl bara gais som har Åbro på matchstället?
Citera
2010-02-12, 10:22
Medlem
Crookens avatar
Citat:

/feldgrau

Tror det är så, dom ligger ju rätt långt ner på våran hemsida med sponsorer också.
Citera
2010-02-12, 17:25
Medlem
Häcken fortsätter att imponera och vann idag med 2-1 mot Helsingborg. Om de får behålla sina spelare under sommaren kan de nog bli farliga i år.
Citera
2010-02-12, 19:14
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det var, inte helt oväntat, inte särskilt illa med Bärkroth och Seb Eriksson. "Bara" ngra veckor på var och en av dem.

http://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/sebastian-okej-men-barkroth-ska-opereras
Citera
2010-02-12, 22:32
Medlem
RuterKungs avatar
AIK vann under kvällen mot örebro, efter att ha legat under med 1-0 i halvtid efter mål av gerciz så vände och vann man med 2-1. AIKs mål gjordes av Atta och Engblom, enligt personer som närvarade så var Atta, Maanoja, och Flavio bäst i AIK, Engblom gjorde även ett mycket bra inhopp. Tror att han är riktigt nära startelvan nu, speciellt eftersom att Burgic tydligen var riktigt blek när han var inne. Lagen var tydligen jämn bra med en halvlek var. Men det vart alltså AIK seger. En anmärkningsvärd sak är ju att AIK legat under i samtliga sina träningsmatcher utan att förlora en. Men nu kom i alla fall en seger, hoppas det lossnar nu och segrarna rullar in.
Citera
2010-02-12, 22:38
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
AIK vann under kvällen mot örebro, efter att ha legat under med 1-0 i halvtid efter mål av gerciz så vände och vann man med 2-1. AIKs mål gjordes av Atta och Engblom, enligt personer som närvarade så var Atta, Maanoja, och Flavio bäst i AIK, Engblom gjorde även ett mycket bra inhopp. Tror att han är riktigt nära startelvan nu, speciellt eftersom att Burgic tydligen var riktigt blek när han var inne. Lagen var tydligen jämn bra med en halvlek var. Men det vart alltså AIK seger. En anmärkningsvärd sak är ju att AIK legat under i samtliga sina träningsmatcher utan att förlora en. Men nu kom i alla fall en seger, hoppas det lossnar nu och segrarna rullar in.

Det är nog som du säger fördel för Engblom nu om inte Burgic rycker upp sig i resterande träningsmatcher. Kul att Maanoja gjorde en bra match hoppas han får hålla nollan snart.
Att AIK vänt alla matcher tyder på en stark moral även i år och det bådar gott inför säsongsstarten.
Jag bryr mig dock inte om segrar/förluster på försäsongen viktigaste är att de vinner i AS sen
Citera
2010-02-12, 22:40
Medlem
rudes avatar
Skön seger, trots att det bara var träningsmatch. Utöver alla de spelare vi blivit av med saknades okså Ortiz. Ändå slår vi ett allsvenskt lag som såvitt jag förstått ställer upp med starkast möjliga elva.
Citera
2010-02-12, 22:59
Medlem
RuterKungs avatar
Kul även för Walker att få spela igen, första gången på 11 månader han spelar match.
Citera
2010-02-12, 23:42
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rude
Skön seger, trots att det bara var träningsmatch. Utöver alla de spelare vi blivit av med saknades okså Ortiz. Ändå slår vi ett allsvenskt lag som såvitt jag förstått ställer upp med starkast möjliga elva.
Du har inga höga förväntningar på årets säsong hör jag....inte likt en gnagare
Senast redigerad av funeral 2010-02-12 kl. 23:44.
Citera
2010-02-13, 00:15
Medlem
rudes avatar
Erkänner villigt att även jag trott att det kan bli svårt för AIK att bli ett topplag i år efter alla spelartapp. Denna seger utgör naturligtvis inga som helst garantier för någonting alls, men jag tycker ändå under förutsättningarna att det är ett styrkebesked.

Med det sagt... Förväntningar? Njae. Men vissa förhoppningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in