2010-03-15, 21:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jag hade sålt min mors huvud på ett fat för att få in Daniel Larsson som anfallare.
Ryktet säger även att han är gaisare...

Ja, inte fan är han Blåvit i alla fall.

Ni som såg hela matchen och kanske även var på plats, hur är spelbarheten på gräsmattan? På tv såg den ju hyfsat grön ut men det syntes ju att det var ordentligt sandat och lite ojämnt. Dock inte direkt värre än vad till exempel Råsunda har sett ut i tidigare premiäromgångar...

Men hur mycket gick det att spela längs marken? Konstiga studsar och uppstannande bollar, eller helt ok?

/feldgrau
Citera
2010-03-15, 21:55
Medlem
P3RK3L3s avatar
Såg sammandraget GAIS-MFF och Martin Hansson visar återigen varför han bör få sin lön indragen. Fullständigt obegripliga beslut rakt igenom. Den enda konsekvensen är återigen att han är precis lika kass åt båda hållen...
Citera
2010-03-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Såg sammandraget GAIS-MFF och Martin Hansson visar återigen varför han bör få sin lön indragen. Fullständigt obegripliga beslut rakt igenom. Den enda konsekvensen är återigen att han är precis lika kass åt båda hållen...
Lika kass åt båda hållen? Horribelt att MFF inte får straff i en exakt lika klar situation som GAIS sedan får straff för.
Citera
2010-03-15, 22:01
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Ni som såg hela matchen och kanske även var på plats, hur är spelbarheten på gräsmattan? På tv såg den ju hyfsat grön ut men det syntes ju att det var ordentligt sandat och lite ojämnt. Dock inte direkt värre än vad till exempel Råsunda har sett ut i tidigare premiäromgångar...

Men hur mycket gick det att spela längs marken? Konstiga studsar och uppstannande bollar, eller helt ok?

/feldgrau

Enligt Lundgren så var det svårt att förutse bollbanan när den kom längs marken, så så var det säkerligen. En hel del pass såg rätt underliga ut och det inte endast när Ekunde försökte sig på det här med pass istället för en tjong (de senare är han ganska duktig på).
Citera
2010-03-15, 22:01
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Lika kass åt båda hållen? Horribelt att MFF inte får straff i en exakt lika klar situation som GAIS sedan får straff för.

Jo, men han kvetta ju det med en obegriplig utvisning.
Citera
2010-03-15, 22:02
Medlem
Bornets avatar
Citat:

/feldgrau
Planen är inte bra, frågan är hur den kommer att se ut om 3 veckor...
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Den kom ju iof i 80:e så jag tar ju hellre kortet än en indragen straff, MAIF lär ju gotta sig som fan nu... jävla hora.
Senast redigerad av Bornet 2010-03-15 kl. 22:04.
Citera
2010-03-15, 22:03
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:

/feldgrau

Jag var där och kan säga att det var väl till och från bra, ganska sandigt på vissa ställen och grönare över andra områden. Ibland studsade bollen rätt knepigt.

Sen såg man ju stora lagningar dom gjort framför målen, men kan nog säga efter den vintern ska vi vara glada att den är såpass bra som den är.
Citera
2010-03-15, 22:04
Medlem
Hajvs avatar
Citat:

Du menar att en utvisning i slutet av matchen är bättre än en straff?
Särskilt mot ett gais som ligger så jävla lågt..

Martin Hansson är den sämsta domaren genom tiderna.
Citera
2010-03-15, 22:05
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
I stort får väl 0-0 sägas spegla matchen rätt väl. Jag har full förståelse för om Malmö anser sig bestulna på en straff, även om jag instinktivt tyckte att Daniel Anderssons handpåläggning var klarare. Den var hur som helst svårare att missa.

Förutom straffsparken var matchen helt renons på solklara chanser. Malmö var lite bättre spelmässigt de första 25. De sista 20 i första var GAIS bättre. I andra hade Malmö lite mer initiativ, men GAIS hade ett par kontringar som kunde ha resulterat. Summa summarum: 0-0 var rättvist.

Ayarnas utvisning var väldigt hård. Han har farten uppe och han hakar i malmöiten och faller. Men Martin Hansson vill väl göra intryck i matcherna han dömer.

Tycker faktiskt inte att någon av situationerna borde ha resulterat i straff, kanske allra minst den som det blev något av. Jag menar, var fan ska Daniel göra av sina händer? Det är inte så att armarna är ute och flaxar och på så sätt stoppar bollen, utan han skyddar helt enkelt huvudet. Ingen onaturlig rörelse, alltså.

I övrigt tycker jag att GAIS var lite bättre spelmässigt (åtminstone försökte rulla boll), även om man inte skapar ett skit. Malmö var OK första 25, men sen gick man plötsligt över till långbollar som inte resulterade i någonting. Riktigt dåligt. 0-0 får jag också säga var rättvist.

Extra plus till Wilton, som iofs blir lite väl defensiv, samt bortaföljet. Trist att inte kunna vara med, men har en god anledning, om någon nu skulle börja klaga.

Med tanke på hur alla hypar Gische, så får man väl än en gång säga att han fan inte håller måttet. Sämst i Malmö idag?
Citera
Medlem
Citat:
Förvisso. men att Malmö inte får straff kommer lite i skymundan nu när GAIS missar sin, riktigt jävla domarinsats överlag dock. Satan vad lågt tempo det var stundtals i andra, nästan så man satt och somnade, nya tag mot Örebro då!
Citera
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Planen är inte bra, frågan är hur den kommer att se ut om 3 veckor...

Den kom ju iof i 80:e så jag tar ju hellre kortet än en indragen straff, MAIF lär ju gotta sig som fan nu... jävla hora.
Samma med Råsunda, kommer vara helt katastrof. BP lägger sin match mot oss på Råsunda också.
Ibland vore det bra med konstgräs alltså...
Citera
2010-03-15, 22:07
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajv
Du menar att en utvisning i slutet av matchen är bättre än en straff?
Särskilt mot ett gais som ligger så jävla lågt..

Martin Hansson är den sämsta domaren genom tiderna.

Nej jag tar naturligtvis hellre en straff i första, men det var väl Hanssons sätt att klippa luggen jämn så att säga. Så att han tyckte han kunde lämna plan med huvudet högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in