Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
I stort får väl 0-0 sägas spegla matchen rätt väl. Jag har full förståelse för om Malmö anser sig bestulna på en straff, även om jag instinktivt tyckte att Daniel Anderssons handpåläggning var klarare. Den var hur som helst svårare att missa.
Förutom straffsparken var matchen helt renons på solklara chanser. Malmö var lite bättre spelmässigt de första 25. De sista 20 i första var GAIS bättre. I andra hade Malmö lite mer initiativ, men GAIS hade ett par kontringar som kunde ha resulterat. Summa summarum: 0-0 var rättvist.
Ayarnas utvisning var väldigt hård. Han har farten uppe och han hakar i malmöiten och faller. Men Martin Hansson vill väl göra intryck i matcherna han dömer.
Tycker faktiskt inte att någon av situationerna borde ha resulterat i straff, kanske allra minst den som det blev något av. Jag menar, var fan ska Daniel göra av sina händer? Det är inte så att armarna är ute och flaxar och på så sätt stoppar bollen, utan han skyddar helt enkelt huvudet. Ingen onaturlig rörelse, alltså.
I övrigt tycker jag att GAIS var lite bättre spelmässigt (åtminstone försökte rulla boll), även om man inte skapar ett skit. Malmö var OK första 25, men sen gick man plötsligt över till långbollar som inte resulterade i någonting. Riktigt dåligt. 0-0 får jag också säga var rättvist.
Extra plus till Wilton, som iofs blir lite väl defensiv, samt bortaföljet. Trist att inte kunna vara med, men har en god anledning, om någon nu skulle börja klaga.
Med tanke på hur alla hypar Gische, så får man väl än en gång säga att han fan inte håller måttet. Sämst i Malmö idag?