2010-11-03, 08:33
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Vet inte om man ska skratta eller gråta:
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2198908/efter-fiaskot-blavitt-vill-ha-lagerback

Jag tillhör ju dom som anser att Lagerbäck trots allt gjorde ett bra jobb med landslaget så jag är inte omedelbart negativ. Han har visserligen väldigt lite erfarenhet av att leda ett klubblag. Han var dock med och tog Sverige till fem av sex mästerskap och det är absolut imponerande. Och om han kunde se till att Sverige vann måstematcherna i kvalen så kanske han kan leda ett klubblag i en serie. Jag är försiktigt positiv. Å andra sidan lär ju Lagerbäck inte tillfredställa dom som vill att Blåvitt ska spela "rolig" fotboll. Själv tycker jag att det är viktigare att vi spelar en effektiv och vägvinnande fotboll o h vinner serien.

Nackdelen med Lagerbäck som tränare är väl att Blåvitt på något sätt riskerar att få Roland Andersson på köpet.
Citera
2010-11-03, 09:43
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Jag tillhör ju dom som anser att Lagerbäck trots allt gjorde ett bra jobb med landslaget så jag är inte omedelbart negativ. Han har visserligen väldigt lite erfarenhet av att leda ett klubblag. Han var dock med och tog Sverige till fem av sex mästerskap och det är absolut imponerande. Och om han kunde se till att Sverige vann måstematcherna i kvalen så kanske han kan leda ett klubblag i en serie. Jag är försiktigt positiv. Å andra sidan lär ju Lagerbäck inte tillfredställa dom som vill att Blåvitt ska spela "rolig" fotboll. Själv tycker jag att det är viktigare att vi spelar en effektiv och vägvinnande fotboll o h vinner serien.

Nackdelen med Lagerbäck som tränare är väl att Blåvitt på något sätt riskerar att få Roland Andersson på köpet.
Tillsammans med Tommy Söderberg så gjorde man finfina resultat. Som ensam förbundskapten så gick man till vm som grupptvåa 2006. Väl där så slog fegheten tillbaka enormt där man kryssade mot trinidad, vann mot paraguay efter övertidsmål, kryssade mot england som för dom var en obetydelsefull match. För att sen skämma ut sig totalt mot tyskland, det var värre utskåpning än mot brasilien i semi 94. Till en 08 gick man återigen vidare som bästa grupptvå och tog bara en seger mot grekland. Efter förlusterna mot spanien och ryssland såg man att Lagerbäcks defensiva spelide inte funkar mot bra motstånd.
Dessutom så föll Sverige på världsrankingen hela tiden under Lagerbäck. Från plats 13 2004 till plats 42 2009.
Och nånting säger mig att Lagerbäck är likadan i tänket som JO vad gäller spelidé samt att inte ha nåt motdrag när spelet går i baklås. Man har ju sett bägge göra offensivt byte i 90nde minuten i underläge exempelvis Sen är jag inte övertygad om att spelarna skulle klara av ett favoritskap med Lagerbäck vid rodret. Man såg ju hur det gick i år. Sen skulle givetvis Lagerbäck ge klubben ett enormt mediaintresse och det kan ju vara på både gott och ont.
Lagerbäck ska ha respekt för vad han gjort med landslaget men dom största triumferna firade han tillsammans med Söderberg något som folk glömmer bort ibland.
Citera
2010-11-03, 10:32
Medlem
LastCaresss avatar
Jag hade (kanske) rätt!

2010-07-26, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Ryktet säger att Lasse Lager tränar blåvitt nästa säsong
Citera
2010-11-03, 11:29
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Med tanke på Lagerbäcks förkärlek för rutinerade spelare och Henkes regelbundet återkommande combacker ska vi inte bli överraskade när Alex och Attraktive Bengan gör comeback i Blåvitt sommaren 2011.
Citera
2010-11-03, 12:35
Medlem
Jontalinens avatar
Krockar inte blåvitts ungdomssatsande med Lagerbäcks perversa kärlek till män över 35 år?
Citera
2010-11-03, 12:52
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Krockar inte blåvitts ungdomssatsande med Lagerbäcks perversa kärlek till män över 35 år?
Tänkte det också, att ta in Lagerbäck till lag som IFK, MFF, BP etc. känns ju inte riktigt som att gå i rätt linje. Tror absolut Lagerbäck hade kunnat göra bra resultat i Allsvenskan med tanke på all den erfarenhet av dels betydelsefulla matcher och dels alla olika sorters spelare med attityder. Men han måste ju trots allt fungera med klubbens filosofi och ungdomstänk, hade nog bara blivit en dyr historia och som upplagt för konflikter om man tar in Lagerbäck i en sådan klubb.
Citera
2010-11-03, 13:25
Medlem
En sak som är tråkigt med söndagens matcher är att Åtvidaberg kommer åka ut, då AIK ska vinna mot dom i årets enda partyresa (övriga resor var bara ångest). Synd för Åtvid och missa kvalplatsen, har hellre dom än Gefle i allsvenskan. Såvida inte IFK gör sin plikt för svensk fotboll och vinner mot Gefle med ungefär 10 mål så målskillnaden faller till Åtvids fördel.
Citera
2010-11-03, 13:38
Medlem
Samwises avatar
Hade Djurgården fått Lars Lagerbäck som tränare hade jag jublat, jag är väl i den minoriteten som tycker resultat är viktigare än hur det ser ut spelmässigt.
Citera
2010-11-03, 14:02
Medlem
Jag håller med Pvt. Joker, svagt positiv men om han funderar på att ta med Roland Andersson är det bara att glömma. Lagerbäck och Rehn låter ju rätt bra, tveksamt om Rehn stannar dock.
Citera
2010-11-03, 14:27
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Hade Djurgården fått Lars Lagerbäck som tränare hade jag jublat, jag är väl i den minoriteten som tycker resultat är viktigare än hur det ser ut spelmässigt.

Kan instämma med dig men det jag funderar över är hur effektiv en Lagerbäck taktik är mot exempelvis Gefle eller Åtvidaberg med större delen av laget i försvar då man måste va spelförare.
Citera
2010-11-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Citera
2010-11-03, 15:08
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Kan instämma med dig men det jag funderar över är hur effektiv en Lagerbäck taktik är mot exempelvis Gefle eller Åtvidaberg med större delen av laget i försvar då man måste va spelförare.

Nu har jag bara sett kanske 10 matcher med blåvit i år och det kanske är för få för att göra en bedömning men vad jag har sett så har tränarna i blåvit fastnat och jag kan inte tänka mig att det skulle bli sämre med Lagerbäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in