2010-10-13, 17:06
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Men den strulklausulen lär väl endast kunna nyttjas om han blir dömd? Annars lär ni få dega lön resten av hans kontrakt. Hur långt är hans kontrakt?

Visst är det så! Han har efter detta år 1 år kvar. Men han har ju själv uttryckt sig om att han vill lämna och gärna för mig. Men hans ambition är ju Barcelona så kan bli svårt att få han såld då, hans strulbakgrund lär ju knappast göra att klubbar ställer sig på kö för att signa honom.
Citera
2010-10-13, 17:08
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Han är ju dock bara misstänk och inte fälld ännu. Men jag förstår att flera förundras över tjejens beteende gällande anmälningen. Även hennes historia är ju lite underlig iaf den del man kunnat läsa i kvällstidningarna.
Kan du förklara vad det är som är så underligt med tjejens historia?

Hon blir tvingad till samlag utav en snubbe på krogen, blir smittad, försöker glömma av historien och leva vidare - likt så många, många, andra tjejer som råkat ut för samma sak, tills hon är hos gynekologen som säger att hon är smittat. Gynekologen frågar om hon vet vem det är som kan ha smittat henne varpå hon högst troligtvis svarar 'Ja, killen som våldtog mig för en månad sen' varvid gynekologen direkt frågat om hon att polisanmält honom - och när hon då svarar nej så lär gynekologen föröka övertyga henne om att åtminstone lämna in en anmälan, så som en gynekolog ska göra.

Ibland undrar jag vad för djävla stolpskott det är som huserar på den här sidan.
Senast redigerad av Bornet 2010-10-13 kl. 17:11.
Citera
2010-10-13, 17:11
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ibland förundras man fan....

Jag utgår ifrån att din sociala umgängeskrets är tillräckligt liten för att du helt enkelt sluppit få en kvinnlig vän våldtagen va?

Nejdå, har 700 vänner på facebook. I Sverige anmäls ungefär 50 våldtäkter per 100 000 invånare. Jag är dålig på matematik, så du kanske kan förklara med hur många hundra jag måste utöka min umgängeskrets?

Och ja, jag står fast vid att hela historien känns väldigt uppdiktad. Att du känner en kvinna som blivit våldtagen gör inte detta fall mer sant. Men! Vi får väl se hur det slutar. Utifrån artikeln är jag dock villig att sätta min eventuella FB-kredd på att han inte döms.
Citera
2010-10-13, 17:13
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Kan du förklara vad det är som är så underligt med tjejens historia?

Hor blir tvingad till samlag utav en snubbe på krogen, blir smittad, försöker glömma av historien och leva vidare - likt så många, många, andra tjejer som råkat ut för samma sak, tills hon är hos gynekologen som säger att hon är smittat. Gynekologen frågar om hon vet vem det är som kan ha smittat henne varpå hon högst troligtvis svarar 'Ja, killen som våldtog mig för en månad sen' varvid gynekologen direkt frågat om hon att polisanmält honom - och när hon svarar nej så lär gynekologen föröka övertyga henne om att åtminstone lämna in en anmälan, så som en gynekolog ska göra.

Ibland undrar jag vad för djävla stolpskott det är som huserar på den här sidan.

Nej men oj ursäkta då visste inte att du var 100% insatt i denna historia och har all fakta. Bäst att vi dömer Dulee redan nu, när du som orakel har talat. För det kan ju aldrig vara så att tjejer diktar upp historier om våldtäkt pga ånger? Men ärligt talat blir han fälld och historien är sann så ska han bort inget mer med det. Killen har inte alla indianer i kanoten. Men jag anser fortfarande att tjejens historia lät underlig och inte helt trovärdig, men det får en domstol avgöra.

Edit: stavfel
Senast redigerad av _slipknot1_ 2010-10-13 kl. 17:16.
Citera
2010-10-13, 17:13
Medlem
whus avatar
Citat:
Alla stolpskott är inte gnagare men alla gnagare är stolpskott.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nejdå, har 700 vänner på facebook.

Hoppas sponsorer och hela baletten skiter i Solnaklubben nu, han har fått sina chanser. Skadar varumärkena oerhört.
Senast redigerad av whu 2010-10-13 kl. 17:17.
Citera
2010-10-13, 17:15
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Nejdå, har 700 vänner på facebook.
Jamen det säger ju mycket du... men grattis!

Citat:
I Sverige anmäls ungefär 50 våldtäkter per 100 000 invånare.
..redan här gör du ett generalfel.

Citat:
Jag är dålig på matematik, så du kanske kan förklara med hur många hundra jag måste utöka min umgängeskrets?

Och ja, jag står fast vid att hela historien känns väldigt uppdiktad. Att du känner en kvinna som blivit våldtagen gör inte detta fall mer sant. Men! Vi får väl se hur det slutar. Utifrån artikeln är jag dock villig att sätta min eventuella FB-kredd på att han inte döms.
Jag tror själv att han högst troligtvis inte kommer att bli dömd, just för att tjejen själv sagt att hon har svaga minnen ifrån kvällen. Det innebär fortfarande inte, likt i så många andra fall, att en våldtäkt trots allt inte skett.

Din FB-kredd är inte värd mycket ändå. Behåll den.
Senast redigerad av Bornet 2010-10-13 kl. 17:17.
Citera
2010-10-13, 17:17
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Nej men oj ursäkta då visste inte att du var 100% insatt i denna historia och har all fakta. Bäst att vi dömer Dulee redan nu, när du som orakel har talat. För det kan ju aldrig vara så att tjejer diktar upp historier om våldtäkt pga ånger? Men ärligt talat blir han fälld och historien är sann så ska han bort inget mer med det. Killen har inte alla indianer i kanoten. Men jag anser fortfarande hatt tjejens historia lät underlig och inte helt trovärdig, men det får en domstol avgöra.
Är du helt bombad eller?

Vart skrev jag att Dulle redan är skyldig? Jag tror att han är det, det gör honom inte till det.

Det jag frågade dig var: Vad är det som är underligt i hennes historia?
Citera
2010-10-13, 17:25
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Är du helt bombad eller?

Vart skrev jag att Dulle redan är skyldig? Jag tror att han är det, det gör honom inte till det.

Det jag frågade dig var: Vad är det som är underligt i hennes historia?

"Hon blir tvingad till samlag utav en snubbe på krogen, blir smittad, försöker glömma av historien och leva vidare - likt så många, många, andra tjejer som råkat ut för samma sak"

Där skrev du att han var skyldig.

Var på krogen skulle det skett? Om hon var så full att hon knappt minns något bör hon ju varit närmare medvetslös? Ska han ha släpat in henne på toa utan att någon märkte det eller?

Men om nu kvinnan blev smittad är det ju bara att kontrollera som Dulee själv har smittan.

Jag anser oavsett om denna historia är sann eller ej att han ska bort från AIK.
Citera
2010-10-13, 17:27
Moderator
vfs avatar
Lägg ner skvallret nu, annars blir det åtgärder/Mod
Citera
2010-10-13, 17:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Alla stolpskott är inte gnagare men alla gnagare är stolpskott.

Hoppas sponsorer och hela baletten skiter i Solnaklubben nu, han har fått sina chanser. Skadar varumärkena oerhört.

Humor är tydligen något vissa har svårt för.

Citat:
Jamen det säger ju mycket du... men grattis!

Det var lite skämtsamt skrivet. Med tanke på att du alldeles nyss förundrades över vilka stolpskott som hängde här, så hoppas jag att du hängde med i den något oseriösa formuleringen. But still, du får gärna räkna ut hur många fler kvinnor jag behöver bekanta mig med för att nå den där magiska gränsen då min umgängeskrets äntligen är så stor så att åtminstone en i den har blivit våldtagen. Då kan jag, likt dig, brösta upp mig och pika andra för att sakna någon umgängeskrets.

Citat:
..redan här gör du ett generalfel.

Ah, mörkertalet. Just ja, det skulle ju betyda att Sverige, det land med näst flest våldtäktsanmälningar, faktiskt skulle vara ungefär 80 % värre än det är nu. Du som matematiker kan väl räkna ut den nya siffran, och sedan stoppa in den i formeln som du redan formulerat till att besvara frågan ovan. Går det att genomföra?

Citat:
Jag tror själv att han högst troligtvis inte kommer att bli dömd, just för att tjejen själv sagt att hon har svaga minnen ifrån kvällen. Det innebär fortfarande inte, likt i så många andra fall, att en våldtäkt trots allt inte skett.

Aha, det är kanske hela det svenska rättssystemet vi bör ändra på då? Rättssäkerheten kan sättas åt sidan, och istället litar vi blint på vad en kvinna säger. Precis så som du gjort här. Vi andra, som är kritiska mot allt som inte är bevisat, är förstås bara "stolpskott".

Din FB-kredd är inte värd mycket ändå. Behåll den. [/quote]

Tack! Ska värna om den.

Nu får vi nog sluta gå OT, förresten.

Edit: Skrev undertiden som vf postade. Sorry.
Citera
2010-10-13, 17:36
Medlem
Bornets avatar
Citat:

"Hon blir tvingad till samlag utav en snubbe på krogen, blir smittad, försöker glömma av historien och leva vidare - likt så många, många, andra tjejer som råkat ut för samma sak"

Där skrev du att han var skyldig.
Där skrev jag hur hon själv beskrivit händelsen.
När du blivit smittad vill gynekologen ta reda på vilka sexpartners du haft - inte för att jag själv blivit det. *host*
Hos gynekologen brukar de flesta tjejer känna sig mer avslappnade att tala om sig själva och om sitt privatliv.
Om gynekologen upptäcker fall där brott kan ha förekommit ska de arbeta för att få personen att lämna in en anmälan eftersom de själva inte få det.

Citat:
Var på krogen skulle det skett? Om hon var så full att hon knappt minns något bör hon ju varit närmare medvetslös? Ska han ha släpat in henne på toa utan att någon märkte det eller?
Jag har själv vart så full att jag haft flertalet timmars minnesförlust - utan att jag för den delen legat i en hög och hulkat. Att ha sex på toan/bakom inredningen/i ett förråd/outnyttjad del utav lokalen - fan bakom ett draperi trodde jag var en svensk folksport ute på krogen.
Att dra in en aspackad brud där bakom för en allsvensk spelare lär knappast ha vart några större problem.

Citat:
Men om nu kvinnan blev smittad är det ju bara att kontrollera som Dulee själv har smittan.
Knappast en fällande bevisbörda....

Citat:
Jag anser oavsett om denna historia är sann eller ej att han ska bort från AIK.
Skönt där. Blev lite oroligt över hur ni har det med moralen i AIK....

Tjena.

Såg vf:s inlägg. Hoppar av.
Citera
2010-10-13, 19:07
Moderator
vfs avatar
Skvaller om Dulee hänvisas till skvaller.

Edit: Fotbollsmässiga konsekvenser av händelsen kan diskuteras här. Men inga inlägg
som berör privatpersonen Dulee eller hans eskapader utanför planen/Mod
Senast redigerad av vf 2010-10-13 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in