2010-09-13, 22:33
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IFKGBG1904
Det blev 2-1 dude?
Ja, och, kan inte 1-1 vara rättvist för det eller? Skulle kanske skrivit 2-2 men menade i alla fall att som matcher var tyckte jag lika hade varit mer rättvist än en tvåmålsseger för IFK.
Citera
2010-09-13, 22:36
Medlem
Konrad Haifas avatar
Så jävla goa gubbar som är på plussidan idag, Stiller, Råttan, Sebban, Elmar, Sandberg osv.

Att inte Ragnar får skjuta straffen går väl på Olssons idiotkonto. Gör dock inte Elmars puffskott bättre.

Mäktigt med överfallslarmen, vi trodde att det var nåt billarm som gick borta vid Katolska kyrkan. Grym effekt, verkligen! Annars var faktiskt fiskarna ganska bra på läktarn.

Marcus Sandberg allez allez...
Citera
2010-09-13, 22:41
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Enligt ryktena skulle gaisarna försöka störa Poseidon med någon sorts larm. Var det så? Från min plats hördes inget särskilt, men vissa påstår att tydligen hörde någon sorts surrande i början.

Ni får återgå till speedwaytutor nästa år igen, boys.
På C+ sändning hördes det tydligt under de inledande ~fem minutrarna av matchen tills nån larmade av, lite lätt irriterande bara. Anyways, skön seger, men jag kände mig ändå besviken efter 95 spelade minuter då Blåvitts andra halvlek var så jävla passiv och slarvig. Men JOs offensiva byte, var bergssäker på att Falex skulle komma in, bar frukt då Sanas passning till Tobbe var utsökt. Sen kändes det lite som hur fan lyckades gais inte göra mål i slutet. Hyffsad reflexräddning av Sandberg och ännu skönare efterföljande rensning.

Nu blickar vi uppåt, mot Europa Blåvitt!
Citera
2010-09-13, 22:41
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=3yVS6IGQNMU är det deras nationalsång?

Vi har ingen ramsa som går i den melodin?

Jaha, kanske fick hjärnsläpp och blandade ihop den med någon annan låt. Men testa denhär versionen då: http://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g&feature=related

edit: var tydligen gais klacken som sjöng! bra tryck alltså! någon gaisare som vet?
Citera
2010-09-13, 22:42
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Så jävla goa gubbar som är på plussidan idag, Stiller, Råttan, Sebban, Elmar, Sandberg osv.

Att inte Ragnar får skjuta straffen går väl på Olssons idiotkonto. Gör dock inte Elmars puffskott bättre.

Mäktigt med överfallslarmen, vi trodde att det var nåt billarm som gick borta vid Katolska kyrkan. Grym effekt, verkligen! Annars var faktiskt fiskarna ganska bra på läktarn.

Marcus Sandberg allez allez...

Det ska fan till att vara Jonas Olsson i år.

Vi får väl ändå ge honom att han träffade rätt i o m att han tog in Sana. Och det andra bytet JJ rensade på mållinjen i slutet.
Citera
2010-09-13, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ja, och, kan inte 1-1 vara rättvist för det eller? Skulle kanske skrivit 2-2 men menade i alla fall att som matcher var tyckte jag lika hade varit mer rättvist än en tvåmålsseger för IFK.

Du skrev

Citat:
Sett över andra halvlek hade i alla fall GAIS mer än IFK, sett över hela matchen var det väl fördelat 60-40 till IFK. 1-1 hade kanske inte varit helt rättvist men i alla fall mer rättvist än 3-1.
Citera
2010-09-13, 22:53
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Du skrev
Ja, och jag skrev "Skulle kanske skrivit 2-2 men menade i alla fall att som matchen var tyckte jag lika hade varit mer rättvist än en tvåmålsseger för IFK.". 3-1 är en tvåmålsseger, förstår du?
Citera
2010-09-13, 22:54
Bannlyst
Okej. Aja jag tolkade det som att du skrev

"Jag tycker inte GAIS var värda ett X, men IFK var inte värda att vinna med 3-1"

Aja godnatt, någon som har bild på IFK tifot
Citera
2010-09-14, 00:01
Medlem
Efter att ha kommit halvvägs in i Fotbollskväll undrar jag bara varför Norfeldt i BP är U21-målvakt? De enda gångerna jag har sett honom är när han släpper in tre billiga mål mot HIF på hemmaplan och sitt idiotiska försök till att hinna nå fram till bollen idag. Vilken pajas!

Ge Viktor Noring platsen istället för fan! Killen är född -91 och är Sveriges landslag framtida målvakt without a doubt.
Citera
2010-09-14, 00:05
Bannlyst
Här e änglarna! Sjukt skön seger! Man blev lite orolig efter Gais kvittering och att de fortsatte att trycka på för ett segermål. Det hade känts sjukt surt med ett oavgjort i den här matchen då vi fullständigt dominerade 1:a halvlek och borde haft minst 2-0 med oss därifrån. Väldigt piggt inhopp av Sana! Han kom in i matchen direkt och är ju direkt avgörande till att vi faktiskt vinner den här matchen (även om såklart kung Tobbe fixade biffen). Så kort och gott ett väldigt lyckat byte av herr Olsson! Väldigt bra tryck på läktarn idag också. Pinsamma Gais som försökte störa SSP med sina båttutor! Enda chansen för dom att höras i detta folkhav.

Nu blickar vi iaf uppåt i tabellen och ser fram emot nästa match mot Åtvidaberg som vi ska ha gruvlig revansch på!

Vi är blåvitt, bäst i Sverige!
Citera
2010-09-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExAnimo
Jaha, kanske fick hjärnsläpp och blandade ihop den med någon annan låt. Men testa denhär versionen då: http://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g&feature=related

edit: var tydligen gais klacken som sjöng! bra tryck alltså! någon gaisare som vet?

Det var GAIS ja...

Atleterna är här,
vår sång dör aldrig ut.
Framåt.
Framåt.
Vårt kämpande GAIS,
mot seger skall vi gå!

bild på gais tifo: http://img52.imageshack.us/img52/3506/bild061k.jpg

Fel tråd kanske, vet inte.
Citera
2010-09-14, 00:40
Medlem
ekkams avatar
Rättvisa... Detta missbrukade ord fungerar oftast bara som ett hån mot verkligheten.
I vad som är mätbart i andra termer än bra och dåligt, alltså vad som är mätbart i det konkreta (statistiken) och inte det abstrakta och påhittade (rättvist och orättvis), vann vi överlägset. Statistiken: fler avslut (12-5), mer bollinnehav(58-42) och högre passningsprocent (59% vs 47%), men framförallt så gjorde vi fler mål (2-1).
Och för att vi inte skall låsa in oss i statistiken så skall det dessutom sägas att vi hade bättre kombinationsspel sett över hela matchen, vann fler närkamper och skapade fler heta chanser. Gais hade förutom sina fasta situationer inga riktiga målchanser, och då snackades det om inför matchen att Gais var ett spelskickligt lag som enligt vissa av dem själva sade att dem skulle rulla ut oss.
"Vi har ett bättre spel än Blåvitt och vi ska precis som alltid försöka spela ut dem, säger Lundgren." Undrar om han står fast vid det efter att ha blivit fullständigt förnedrad av Bjarnason under hela den första halvleken. Mervan Celik hade också en rätt så stor käft inför matchen, varnad och utbytt i halvtid.
Till slut så kommer vi då till det: kan någon vänlig människa svara mig hur en jämlik fördelning av poängen i denna match skulle vara rättvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in