2010-09-13, 21:16
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Vad i grundar du det på?
Sett över andra halvlek hade i alla fall GAIS mer än IFK, sett över hela matchen var det väl fördelat 60-40 till IFK. 1-1 hade kanske inte varit helt rättvist men i alla fall mer rättvist än 3-1.
Citera
2010-09-13, 21:17
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Vad i grundar du det på?

Vår andra halvlek, där vi var klart bättre. Det står i inlägget.
Citera
2010-09-13, 21:37
Bannlyst
2-2 hade varit rättvisast men idrott är inte alltid rättvis. Bara att gratulera Blåvitt till segern.
Citera
2010-09-13, 21:45
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Vår andra halvlek, där vi var klart bättre. Det står i inlägget.
Som helt objektiv till matchen tycker jag också 2-2 hade varit ett rättvisare resultat då GAIS spelar bättre än IFK i andra. Men det är en personlig prestation som avgör tillslut då Tobias Hysén gör ett riktigt kämpar mål.
Citera
2010-09-13, 22:15
Medlem
Satan i gatans avatar
Märklig match i Göteborg får en säga. Skulle något lag vunnit så var det Blåvitt, även om de släppte in Gais lite väl lättvindigt i andra halvlek.

Stort plus går till Elmar, i synnerhet för hans första halvlek då han dominerade fullständigt på sin kant och klacken till Olsson som föranledde det första målet var synnerligen vacker. Straffen han slog var däremot allt annat än vacker.
Citera
2010-09-13, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Sett över andra halvlek hade i alla fall GAIS mer än IFK, sett över hela matchen var det väl fördelat 60-40 till IFK. 1-1 hade kanske inte varit helt rättvist men i alla fall mer rättvist än 3-1.
Det blev 2-1 dude?

Det var helt rättvist. GAIS Skapade inte i närheten lika mycket som blåvitt, kändes inte så iallafall.

Hatar Kalmar FF

Hade gjort en dubbel inför idag

IFK - GAIS 2-1
Kalmar - BP 2-0
65.5x pengarna

Rydström gör 3-0. AVGÅÅÅÅÅÅÅ
Citera
2010-09-13, 22:17
Medlem
MickelMacks avatar
Halvglodde på matchen tyckte GAIS var värda en pinne. Ekunde eller vad han hette jävlar vad kass han var, gjorde inte ett rätt. Hade jag varit GAIS hade jag gjort mig av med honom sämre back har jag inte sett på länge han va som en sprattelgubbe.
Citera
Medlem
Under matchen mot gais sjöng göteborgsklacken franska nationalsången med annan text. Vad sjunger dem? Vad kallas den?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExAnimo
Under matchen mot gais sjöng göteborgsklacken franska nationalsången med annan text. Vad sjunger dem? Vad kallas den?
Uhm, kan du nämna några ord så ska jag hjälpa dig.
Vet inte direkt att vi sjunger franska nationalsången.
Citera
2010-09-13, 22:19
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=3yVS6IGQNMU är det deras nationalsång?

Vi har ingen ramsa som går i den melodin?
Citera
2010-09-13, 22:21
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Jag tänker inte kommentera det faktum att vi tar lite av en flytseger och att vi ska vara riktigt glada med tre poäng. Döremot kan jag inte låta bli att fascineras av att vi under 2010 års Allsvenska har fått fyra (4) straffar och missat samtliga.

Vad är oddsen för detta, liksom.

Kan det vara det faktum att tre av straffskyttarna är...islänningar?

Enligt ryktena skulle gaisarna försöka störa Poseidon med någon sorts larm. Var det så? Från min plats hördes inget särskilt, men vissa påstår att tydligen hörde någon sorts surrande i början.

Ni får återgå till speedwaytutor nästa år igen, boys.
Citera
2010-09-13, 22:21
Medlem
feldgraus avatar
Alltså, visst hade vi ungefär en halvlek var men sett till hur överlägsna Blåvitt var i första borde det stått 2, 3–0 redan där. 2–1 i 85 minuten är alltid rättvist.

Som neutral åskådare måste det ju ha varit en grymt rolig match att kolla på i alla fall. Hoppas man får se lite detsamma i Skånematchen på onsdag.

Football, bloody hell!

EDIT: Det är gaisarna som sjunger något baserat på marseljäsen. Inte "göteborgsklacken".

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in