2010-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Någon som vet vad IFK betalade för honom...?

4-5 millar vill jag minnas att tidningarna spekulerade om. När han köptes in var han riktigt het men nu har hans marknadsvärde sjunkit en del.
Citera
2010-07-18, 22:29
Medlem
Salorms avatar
Alltså, vad i helvete har DIF gjort under uppehållet? Suttit på donken och tuggat burgare dagarna i ända eller? Visst, vi kanske skulle haft en straff. Ja, det var ett billigt rött kort och domaren sög osv osv.. Men inte ens jag kan blunda för hur jävla iskalla DIF är, det är rent pinsamt att se. Finns liksom ingen som helst spelidé och ingen kämparanda för fem öre. Det är Jonson och Oremo som vill något, resten står som ett gäng klåpare som inte ens kan passa en jävla passning på fötterna 10 meter.

Idag skämdes jag för hur dom spelade. 2 rena misstag som gör att kalmar för pytsa. Och att man sen låter Mendez näta.. En sork?!!!
Jag vet fan inte vad man ska göra, men såhär kasst var det nog fan inte ens innan uppehållet..
Citera
2010-07-18, 22:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Alltså, vad i helvete har DIF gjort under uppehållet? Suttit på donken och tuggat burgare dagarna i ända eller? Visst, vi kanske skulle haft en straff. Ja, det var ett billigt rött kort och domaren sög osv osv.. Men inte ens jag kan blunda för hur jävla iskalla DIF är, det är rent pinsamt att se. Finns liksom ingen som helst spelidé och ingen kämparanda för fem öre. Det är Jonson och Oremo som vill något, resten står som ett gäng klåpare som inte ens kan passa en jävla passning på fötterna 10 meter.

Idag skämdes jag för hur dom spelade. 2 rena misstag som gör att kalmar för pytsa. Och att man sen låter Mendez näta.. En sork?!!!
Jag vet fan inte vad man ska göra, men såhär kasst var det nog fan inte ens innan uppehållet..
Jag håller i stort med dig. Men jag tycker även att Kasper ska lyftas fram som en av dem som gjorde en klart godkänd och till och med en ganska bra match. I övrigt vill jag inte kommentera helvetet.
Citera
2010-07-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
4-5 millar vill jag minnas att tidningarna spekulerade om. När han köptes in var han riktigt het men nu har hans marknadsvärde sjunkit en del.

Om han fortsätter såhär så ser jag gärna en förlängning i vår klubb, hur mycket kan ni tänkas släppa honom till oss för tro...? Om han och Fakhro eller Nilsson-Guimar får en hel försäsong tillsammans så kan det bli bra.
Hoppas det vänder för oss nu så vi får en lite positivare höst, våren har varit skit. Mycket elende och skador.
Citera
2010-07-18, 23:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel

4-5? Njaa, mer 2-3.

Jag tror fortfarande att Turunen kan göra bra ifrån sig i Blåvitt och hoppas att han får speltid i Trelleborg så att han får visa vad han går för.

/feldgrau
Citera
2010-07-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Kalmar startar med Lantz, Augustsson och Dauda. Måtte det endast bli löpdueller och ingen boll på planen idag, för annars så kommer Kalmar få storstryk.

Epic att återigen se Ålander på djupledslöparrollen iallafall.

Blev ju tvärtom, DIF fick storstryk. Trots att det bara vart 0-2 i baken så hade DIF inte en suck, hade kunnat bli både 0-3 o 0-4.
Citera
2010-07-19, 12:26
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigge6
Blev ju tvärtom, DIF fick storstryk. Trots att det bara vart 0-2 i baken så hade DIF inte en suck, hade kunnat bli både 0-3 o 0-4.

Skönt att man var ute på bilsemester och missade skiten. Å andra sidan är Kalmar ett bättre lag och Nanne är en bättre tränare än Wass/Banda. Det blir fortsatt respass till Superettan den 25:e i Kalmar och då får man masa sig dit trots allt.

F.ö starkt av gnaget mot Malmö, det var nog få som trodde på hemmavinst.
Citera
2010-07-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
4-5? Njaa, mer 2-3.

Jag tror fortfarande att Turunen kan göra bra ifrån sig i Blåvitt och hoppas att han får speltid i Trelleborg så att han får visa vad han går för.

/feldgrau

Han har varit Ok i sina två t-matcher och han var riktigt duktig igår, hoppas han fortsätter så och efter säsongen kritar på för ett par år istället för ett par månader. Hur långt kontrakt har han med blowitt..?
Citera
2010-07-19, 15:16
Medlem
Gnaget fortsätter att värva, direkt från aikfotboll.se
¨

Mohamed Bangura, för en gångs skull lyckas AIK värva en spelare som alla andra allsvenska klubbar eftertraktade.
Citera
2010-07-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv

Mohamed Bangura, för en gångs skull lyckas AIK värva en spelare som alla andra allsvenska klubbar eftertraktade.

Värvningen av Pontus Engblom var en sådan också.
Citera
2010-07-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Värvningen av Pontus Engblom var en sådan också.

Mjo, Engblom valde AIK på grund av Väsby-satsningen, Mohamed verkar vara ämnad för just AIK.
Citera
2010-07-19, 17:23
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
F.ö starkt av gnaget mot Malmö, det var nog få som trodde på hemmavinst.
Trevligt att du tycker det! Som gårdare alltså. (Nej, jag är inte sarkastisk.)

Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
Gnaget fortsätter att värva, direkt från aikfotboll.se
¨

Kan bli intressant, minst sagt.

Jag undrar jag vad som kommer att hända med Maanoja i slutändan, med tanke på http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article7492544.ab
Blödigt av mig säkert, men med tanke på hur mycket skit han har fått så vore det kul om han kunde fixa till sitt spel så att självförtroendet skjuter i höjden lite också. Har säkert att göra med att jag var på plats när benet hans gick av, jag tycker lite synd om honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in