2010-08-18, 23:23
Medlem
fulnylles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fyfan vad skönt att vinna idag! Hade kännts surt att ligga bakom aik efter den här omgången.

Amen brother! Riktigt skön vinst, dessutom får bajen pisk!
Citera
2010-08-18, 23:29
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
På lättbegripligt fotbollsspråk: akta rygg!

Erkänn, precis efter det att du knåpat ihop det där kände du instinktivt att "där satt den"...?

Jajjemensan, det kan du hoppa upp och sätta dig på. Kan man bli mer less på att dem konstant får straffsparkar i sista minuten?

EDIT: svar ämnat till gullet bobby gillespie
Senast redigerad av elgiraffo 2010-08-18 kl. 23:32.
Citera
2010-08-18, 23:31
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Annars så är den stora frågan hur bolagsstyrelsen lyckats med konststycket att gå elva(11) miljoner kr minus (exklusive spelarförsäljningar) på årets första sex månader. Beklämmande också att läsa i Q2-rapporten hur man skeppade och reade iväg de två största AIK-hjärtana i truppen. De kortfristiga skulderna uppgår nu till 51 miljoner kr! Den som inte anser att situationen är akut är antingen dum i huvudet eller VD/styrelsemedlem i AIK Fotboll AB!

Stämmer det? Verkar helt galet...
Citera
2010-08-18, 23:52
Medlem
ft.s avatar
Ett vidare avancemang i Europa League skulle innebära ett välbehövligt klirr i kassan för gnaget. Sedan skall vi heller inte glömma bort att AIK har ett skapligt eget kapital att finansiera ifrån.

/ ft.
Citera
2010-08-18, 23:56
Medlem
One-Loves avatar
Pär Ericsson fortsätter sin minst sagt misslyckade säsong med ett brutet ben i foten:

http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,64758&_dad=portal&_schema=PORTAL& element_id=10102267

Inte direkt lyckad värvning, kanske kan 2011 bli hans år?
Citera
2010-08-19, 00:00
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Pär Ericsson fortsätter sin minst sagt misslyckade säsong med ett brutet ben i foten:

http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,64758&_dad=portal&_schema=PORTAL& element_id=10102267

Slog vad men en god vän om att han inte skulle skulle göra fler mål i blåvitt än i GAIS. Säkra pengar sa jag då, men inte fan trodde jag att han skulle fimpa det så totalt som han gjort. Skadeglädje! Underbart.
Citera
2010-08-19, 00:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Ett vidare avancemang i Europa League skulle innebära ett välbehövligt klirr i kassan för gnaget. Sedan skall vi heller inte glömma bort att AIK har ett skapligt eget kapital att finansiera ifrån.

/ ft.

Berätta mer.
Citera
2010-08-19, 00:25
Medlem
skurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love

Han förtjänar all olycka, enda negativa är väl att GAIS inte får någon vidareförsäljnings klausul.

Man fattade direkt att han inte skulle passa in i IFK,s spelsystem. Han missade många klara lägen för GAIS i fjol. Inte någon stor målskytt precis.

Vi ser väl han i något superettan lag eller bottenlag i allsvenskan inom något år, tror nog det blir en utlåning till nästa år.
Citera
2010-08-19, 00:34
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
Han förtjänar all olycka, enda negativa är väl att GAIS inte får någon vidareförsäljnings klausul.

Man fattade direkt att han inte skulle passa in i IFK,s spelsystem. Han missade många klara lägen för GAIS i fjol. Inte någon stor målskytt precis.

Vi ser väl han i något superettan lag eller bottenlag i allsvenskan inom något år, tror nog det blir en utlåning till nästa år.

Jag tror personligen att GAIS har stor procent på nästa försäljning och fick inte så mkt cash.
Jag trodde faktiskt han skulle kunna bli lite bättre, men helt allvarligt så hade jag bara sett honom i derbyna där han inte imponerade så jag visste inte så mkt. Tycker han har fått väldigt lite speltid, men att gubben Stiller/Jacob Johansson går före är inte direkt toppbetyg... Inte ens 15 min får han, utan när han kommer in de sista matcherna är det sista fem. Nja, han får nog ta sig i kragen under vintern om han inte ska bli utlånad till TFF/Qviding.
Citera
2010-08-19, 01:34
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Berätta mer.

2009-12-31 hade AIK Fotboll:
• 11,6 MSEK

Jag anar att AIK just nu har en aningen mindre summa till förfogande, men den är med stor sannolikhet stor i jämförelse med många andra klubbar i Sverige.

Källa:
AIK FF's externa publicering av årsmötet 2010
(www.aikfotboll.se/attachments/2374/årsmöte%20aik%20ff%202010.pdf)
Senast redigerad av ft. 2010-08-19 kl. 01:37.
Citera
2010-08-19, 08:31
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
2009-12-31 hade AIK Fotboll:
• 11,6 MSEK

Jag anar att AIK just nu har en aningen mindre summa till förfogande, men den är med stor sannolikhet stor i jämförelse med många andra klubbar i Sverige.
Källa:
AIK FF's externa publicering av årsmötet 2010
(www.aikfotboll.se/attachments/2374/årsmöte%20aik%20ff%202010.pdf)
Troligtvis ja, men jag betcivlar starkt på att era skulder oxå kan jämföras med andra klubbar
Citera
2010-08-19, 09:04
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Berätta mer.
Tror h*n syftar på sms lånen

Jaha vad tror ni om söndagens match då?
Är dock lite oroad med tanke ang. ryktena
att även ajk killar kommer dyka upp vid råttis.

SVFF briljerar som vanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in