2010-05-03, 21:18
Medlem
kallesietes avatar
Vi är snart förbi hif. Ni är stabila bakåt nu när nästan alla matcher spelas på åkrar. Visst slog ni oss men ni kommer aldrig hålla i längden med den tafatta offensiven. Speciellt inte efter uppehållet när planerna förhoppningsvis håller lite nivå i hela Sverige.

Guldet ska hem ti Malmö igen!
Citera
2010-05-03, 21:19
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det där kändes svettigt. Man kunde ju inte räkna med nått bättre än 0-0 med El Kabir borta och Ekenberg skadad efter en kvart eller vad det var.. Tack IFK och tack domaren.

Tja. Det enda jag har sett av honom åt det hållet är när han viftar med fötterna över bollen och så tar backen den. Räknar du det som bra teknik?
Bra ryck har han men det är väldigt sällan jag räknar det till teknik..
Oj, vad du är ute och cyklar

Vifta på fötterna? Då är det många som inte ens kan det i AS. http://www.youtube.com/watch?v=YaRDHbtGKDw
Citera
2010-05-03, 21:25
Medlem
Jules.Winnfields avatar
"Mitt i AIK:s målvaktskris är en av klubbens gamla målvaktshjältar redo att ställa upp.
– Kallar AIK så lyssnar Magnus Hedman, säger Magnus Hedman." -Aftonbladet.

Jag vet inte men... okej att ni har lite att skylla på eran målis men att byta ut han mot en som inte kan fånga en ballong ens skulle varit korkat

Blir väl inget målvaktsbyte ändå, eller vad tror ni?
Citera
2010-05-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Vifta på fötterna? Då är det många som inte ens kan det i AS. http://www.youtube.com/watch?v=YaRDHbtGKDw
Ärligt talat, varenda unge kan den där finten nuförtiden. Sen kan jag hålla med om att Motumba har en duglig teknik, men den känns inte alltid särskilt effektiv så således är den rätt meningslös. Och att stå och göra sju överstegare klassar iaf inte jag automatiskt som att vara bra tekniskt.
Citera
2010-05-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
"Mitt i AIK:s målvaktskris är en av klubbens gamla målvaktshjältar redo att ställa upp.
– Kallar AIK så lyssnar Magnus Hedman, säger Magnus Hedman." -Aftonbladet.

Jag vet inte men... okej att ni har lite att skylla på eran målis men att byta ut han mot en som inte kan fånga en ballong ens skulle varit korkat

Blir väl inget målvaktsbyte ändå, eller vad tror ni?
Magnus Hedman är desperat och saknar strålkastarljuset sen t.o.m fyran tillslut insåg att han var värdelös som expert. Jag råder er ifrån att hålla er borta från honom.
Citera
2010-05-03, 21:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Jag tror att han kallar det överstegsfint men för att få kalla något för fint så måste ju nån kunna gå på det..

Men det där var snyggt gjort. Tänka sig så bra att han väntade in backen där så att han kunde göra den finten för att komma till ett inläggsläge.
Citera
2010-05-03, 21:29
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Vi är snart förbi hif. Ni är stabila bakåt nu när nästan alla matcher spelas på åkrar. Visst slog ni oss men ni kommer aldrig hålla i längden med den tafatta offensiven. Speciellt inte efter uppehållet när planerna förhoppningsvis håller lite nivå i hela Sverige.
Säg inte det, det funkade ju bra att vinna så förra året...
Citera
2010-05-03, 21:31
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ärligt talat, varenda unge kan den där finten nuförtiden. Sen kan jag hålla med om att Motumba har en duglig teknik, men den känns inte alltid särskilt effektiv så således är den rätt meningslös. Och att stå och göra sju överstegare klassar iaf inte jag automatiskt som att vara bra tekniskt.
Det är det väl ingen som har påstått heller? Och om nu alla kan göra en elastico, varför ser man aldrig någon göra en i allsvenskan då? Det är utan tvekan en effektiv fint.

Mutumbas teknik är mer effektiv än vad man tror. Förra säsongen var han lite för ojämn men i år har han redan gjort tre assist i ett AIK som har spelat riktigt uselt. Hans finter håller utan tvekan högsta klass i allsvenskan och enligt mig hans bollmottagningar likaså.
Citera
2010-05-03, 21:35
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Här sitter man och pustar ut efter att ha klarat en poäng mot Mjällby. Tänka sig.

Tre raka missade straffar måste väl vara någon sorts rekord. Vem slår nästa? Kan inte tänka mig att Rehn/Olsson är så radikala att de satsar på Kim.
Citera
2010-05-03, 21:38
Medlem
Tyst, nu slocknar stridens vilda lågor. En morgon gryr så kall och klar, av alla mina tusen vilsna frågor blott en lever i mitt hjärta kvar. En sista rest av många svåra plågor: VEM FAN I HELVETE KOM PÅ IDÈN ATT JAKOB JOHANSSON SKULLE FÅ SLÅ STRAFFEN!!!!
Citera
2010-05-03, 21:39
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Vem vet. Jag tycker som du att Kim ska slå.
Något är ju uppenbarligen jävligt snett när det har varit fyra olika straffläggare på lika många tillfällen. Det vittnar ju om att de inte har någon straffläggare med förtroende för.
Precis, jag fattar inte varför man väljer att byta straffskytt vid varje tillfälle.Det är fan sinnessjukt inkompetent.ALLA missar en straff nångång. Nej Rehn/Olsson....inge vidare klass på det beslutet. Sen så är det ganska naturligt att en forward lägger straffar......INGEN(!) har fått lägga en straff detta år. Förtroendet för dessa herrar blir bara mindre och mindre med tanke på en mängd konstiga beslut denna säsong.
Var nöjd med kryss innan match, men efteråt så kändes det lite orättvst ändå.En missad straff och ett grovt rånmord av domarn.
Dock känns det som om vi är på gång för 10 gången denna säsong
Citera
2010-05-03, 21:40
Medlem
VonRofs avatar
Citat:

Mutumba sprang mest runt och ramlade när han skulle göra sina flamingofinter igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in