2010-05-29, 09:06
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Hahahha

Inte en enda sketen spelare i pisserien "allsvenskan" spelar i VM!
Inte ens dansken, målvakten i IFK Fusk fick vara med....

Men skönt sommarlov (två månader) för de pinsamma korpspelarna i de svenska amatörklubbarna (amatörmässiga..) blir det
Ändå brukar du vara inne i denna tråd och skriva.....
Citera
2010-05-29, 11:55
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Känns som om det skulle vara väldigt svårt att försvara sig mot denna elva och ändå känns den välbalanserad. Svårt att riktigt motivera nån ändring där...

Men i alla fall. Asper i mål? Visst är han gammal och tråkig men han har varit säkerheten själv och jag tror inte han kan lastas för ett enda av Mjällbys bakåtmål. Som nån tv-kanal sa innan: kan han vara i sitt livs form? I alla fall så är han grymt bra..
En möjlig målvaktskandidat är annars Lee Baxter...
Skämt åsido så det jag har sett av Asper har varit riktigt bra, men jag se nog hellre både Dahlin och Pär Hansson före Asper även om han varit bra.

Fråga till er Malmösupportrar, vem har varit bäst Ivo eller Wilton?
Citera
2010-05-29, 12:04
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7207397.ab

Ekwall sågar allsvenskan

Så jävla rätt! Bort med Lagrell och co förfan
Nämen, vad oortodoxt! Han är ju bara 4 år försen med att inse att Lagrell och hans lakejer i SEF är en parasit på den svenska fotbollen. Tänk om alla kunde göra som Ekwall och på något sätt protestera mot det som sker i den svenska fotbollen idag, visa lite civilkurage! Det är ju knappast så att fansen har unisont klagat på misshandel utav cupen, godtyckliga bestraffningar och tiotalet rent utsagt pajasartade beslut i flertalet år nu!

Nu när det väl blåser riktigt jävla snålt, kan den jävla koksapan vågfa dundra lite mot eliten i Solna. Jävla kappvändare och populist. I våras var ju planernas skick endast att skylla på för att vi inte hade plast, plast, plast.

Så jävla sämst.
Senast redigerad av Bornet 2010-05-29 kl. 12:07.
Citera
2010-05-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
En möjlig målvaktskandidat är annars Lee Baxter...
Skämt åsido så det jag har sett av Asper har varit riktigt bra, men jag se nog hellre både Dahlin och Pär Hansson före Asper även om han varit bra.

Fråga till er Malmösupportrar, vem har varit bäst Ivo eller Wilton?

Jag tycker nästan båda har varit lika bra. Wilton har kommit upp i den standarden man hoppades att han skulle hålla förra året och har stundtals varit totalt dominant. Med tanke på förra årets prestationer då han såg väldigt loj och omotiverad ut så var jag riktigt orolig när jag såg att han skulle få spela mittfältare men han har bevisat motsatsen med hårt jobb både defensivt och offensivt och dessutom värderar han lägena nu och skjuter inte så fort han får bollen som han gjorde förra året.

Ivo hade jag inte mycket koll på innan så mina förväntningar var inte höga men som han har överraskat och den lucka som man trodde att Danne skulle lämna när han klev ner i backlinjen har Ivo fyllt mer än väl. Med tanke på Ivos ålder så är jag otroligt imponerad över hur han kan gå direkt in i allsvenskan utan att visa minsta tecken på valpighet.

Wilton är den som har glänst mest med mål och assists men jag tycker att Ivo har varit bättre.
Citera
2010-05-29, 15:54
Medlem
Wilton har varit bättre måste man ändå säga, han har presterat mer för laget än Pekalski hittills. Pekalski har bara spelat hälften av vad Wilton har spelat. Jag är inget stort fan av Wilton personlighen, tycker han har rätt så usel teknik egentligen och är väldigt trög och bufflig. Han har däremot ett bra skott, men ingen kvick spelförståelse.

Så när det går bra för Wilton, så går det riktigt bra. Allt han skjuter går på mål och alla 50/50 går hans fördel i närkampsspelet och passningsspelet. När det är tvärt om dock, då verkligen allt fel. Bolltapp på mitten, trampar bort frilägen och assistpass, skjuter från halva plan etc.

Pekalski har en mycket jämnare nivå. Sen han kom in mot DIF så har han varit bland de tre bästa på plan i varje match. Han håller inte bara en jämn nivå, han håller en hög nivå också. Däremot så är han inte den matchvinnare som Wilton är. Han har en mycket djupare roll än Wilton. Han är mycket mer en spelfördelare och Wilton är en box-to-box midfielder.

Pekalski tar inte de där riskerna offensivt som gör att man vinner en match, inte ännu iallafall. Men man ser att kompetensen finns, han har extremt bra mottagningar och passningar och är riktigt riktigt följsam i defensiven.

Jag gillar Pekalski mer än Wilton dock. Tycker potentialen i Pekalski är så mycket högre än Wilton. Går man in på ett centralt mittfält som 19 år och allsvensk debutant och håller en sådan jämn och hög nivå som Pekalski gjort, då vet man att han är en riktigt duktig spelare. Till skillnad från de andra ungdomarna vi slängt in som i mångt och mycket varit upp och ner. Durmaz, Hamad och Agon etc.

Det är så ovanligt att se unga spelare hålla en jämn nivå i flera matcher från start. Wilton måste jag ändå säga har varit bättre, men Pekalski har alla chanser att gå om i höst.
Citera
2010-05-29, 17:39
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Pekalski har en mycket jämnare nivå. Sen han kom in mot DIF så har han varit bland de tre bästa på plan i varje match. Han håller inte bara en jämn nivå, han håller en hög nivå också. Däremot så är han inte den matchvinnare som Wilton är. Han har en mycket djupare roll än Wilton. Han är mycket mer en spelfördelare och Wilton är en box-to-box midfielder.

Håller helt med ovanstående.

Wiltons teknik tycker jag är fullt funktionell för en mittfältare (ej för en anfallare) och hans "bufflighet" eller som jag hellre vill se det, styrka i kroppen, kommer väl till användning på mitten. Det är inte lätt att norpa bollen från Wilton på mitten men däremot är det lätt för honom att norpa den med ren råstyrka. Finns nog ingen lika fysiskt stark mittfältare på mitten i hela allsvenskan, inkluderat Marcus Lantz och Henrik Rydström - de spelar bara fulare.

Ivo har en växel och den håller hög klass. Han drar således in samma växel varje match och är otroligt jämn. Han är ingen matchvinnare, inte än i alla fall. Hans glidtacklingar är dock härliga.

Wilton har varit bättre än Ivo, men allt annat vore en sensation. När säsongen började tänkte jag mig Rick/Miljan som startande innermittfältare. Nu får de starta mot AIK borta som reservalternativ då Ivo/Wilton är avstängda. Det går fort i fotbollen...
Citera
2010-05-30, 13:25
Medlem
sitblatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Tycker mig ha sett j-t mycket allsvensk fotboll under våren (säsongskortet är rätt bra) och här är min allsvenska vårelva.

Pär Hansson
Patrik Anttonen - Daniel Andersson - Joel Ekstrand - Erik Edman
Alejandro Bedoya - Marcus Lantz - Wilton Figureido
Guilermo Molins - Denny Avdic - Daniel Larsson

Tycker nog att Ardian Gashi känns rätt given också, har varit allsvenskans bästa spelare hittills, annars är det en mycket bra 11.
Citera
2010-05-30, 13:39
Medlem
FabioAugustos avatar
Borde inte Nouri vara högerback? Jag har inte haft koll på Anttonen i år, men man har ju inte hört något om honom direkt. Nouri har nog varit bland KFFs bästa spelare varenda match i år, trots att han fick lira yttermitt ett par matcher. Helt sinnes bra.

Citat:
Ursprungligen postat av sitblatter
Tycker nog att Ardian Gashi känns rätt given också, har varit allsvenskans bästa spelare hittills, annars är det en mycket bra 11.
Verkligen inte.
Citera
2010-05-30, 13:46
Medlem
sitblatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Borde inte Nouri vara högerback? Jag har inte haft koll på Anttonen i år, men man har ju inte hört något om honom direkt. Nouri har nog varit bland KFFs bästa spelare varenda match i år, trots att han fick lira yttermitt ett par matcher. Helt sinnes bra.

Verkligen inte.

Ironiskt nog så såg jag detta: http://www.fotbollskanalen.se/1.1658522/2010/05/30/hif_s_norska_fynd_varens_spelare fem minuter efter att jag postat.
Citera
2010-05-30, 14:02
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitblatter
Ironiskt nog så såg jag detta: http://www.fotbollskanalen.se/1.1658522/2010/05/30/hif_s_norska_fynd_varens_spelare fem minuter efter att jag postat.
Jag sa väl inte att någon i Helsingborg varit bättre?
Citera
2010-05-30, 14:29
Medlem
sitblatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag sa väl inte att någon i Helsingborg varit bättre?

Att vara vårens bästa spelare i vårens bästa lag är ju såklart ett bra argument till att vara vårens bästa spelare, men vist, många spelare kanske har ännu större betydelse för sitt lags placering och därav varit bättre, Avdic, Daniel Larsson, El Kabir och Bedoya t.ex.

Eller Daniel Larsson vet jag inte, hela Malmö har varit ruskigt bra...
Citera
2010-05-31, 18:00
Bannlyst
Wilton känns inte så överraskande, han som tidigare nämnt hållt den standarden man förväntat sig när man köpte in han.

Pekalski däremot har varit säkerheten själv.

Jag nominerar Ive Pekalski som bäst mellan dom två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in