Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Pekalski har en mycket jämnare nivå. Sen han kom in mot DIF så har han varit bland de tre bästa på plan i varje match. Han håller inte bara en jämn nivå, han håller en hög nivå också. Däremot så är han inte den matchvinnare som Wilton är. Han har en mycket djupare roll än Wilton. Han är mycket mer en spelfördelare och Wilton är en box-to-box midfielder.
Håller helt med ovanstående.
Wiltons teknik tycker jag är fullt funktionell för en mittfältare (ej för en anfallare) och hans "bufflighet" eller som jag hellre vill se det, styrka i kroppen, kommer väl till användning på mitten. Det är inte lätt att norpa bollen från Wilton på mitten men däremot är det lätt för honom att norpa den med ren råstyrka. Finns nog ingen lika fysiskt stark mittfältare på mitten i hela allsvenskan, inkluderat Marcus Lantz och Henrik Rydström - de spelar bara fulare.
Ivo har en växel och den håller hög klass. Han drar således in samma växel varje match och är otroligt jämn. Han är ingen matchvinnare, inte än i alla fall. Hans glidtacklingar är dock härliga.
Wilton har varit bättre än Ivo, men allt annat vore en sensation. När säsongen började tänkte jag mig Rick/Miljan som startande innermittfältare. Nu får de starta mot AIK borta som reservalternativ då Ivo/Wilton är avstängda. Det går fort i fotbollen...