2010-01-11, 11:24
Medlem
LikeAGloves avatar
Första gången någonsin - med undantag 90tal - som jag stenhårt tror på guld i år, finns inget annat. Vi har så bred trupp att vi hade kunnat skapa två lag och sedan spela Svenska cupen finalen med båda, det här är vårt år
Citera
2010-01-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

DIF kommer med lite sköna Jonsson-mål (om han håller) ligga och harva runt 5-7 platsen i år. Har man sorktur så kommer man slåss om guldet!!1!

Sorktur och slåss om guldet? Ni har plockat in tre finnar och med tur slåss om guldet och avancera 13 placeringar sedan i fjol? Vilka har hybris, sa du?
Citera
2010-01-11, 12:00
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Att Obolo är en bra anfallare råder det ingen tvekan om, en av de bästa i allsvenskan. Dock så går det inte att förneka att han avgjorde många matcher under våren pga av att hela anfallet var byggt runt honom. När Flavio och Dulee anlände gjorde han knappt några mål alls, och även hans assister började avta. Vad som var extremt bra under denna tidsperiod var att plötsligt avgjordes matcher utav Pavey, Johnson, Tjernström, Mutumba, Flavio och Özkan. AIK var inte längre beroende av Obolo, han hade fortfarande en viktig roll i laget, men AIK varken stod eller föll med Obolo längre.
Sen är det ju även så att Obolo drog på sig enorm bevakning av backar efter sin magnifika vår. Hade ni sålt han i somraseller om han varit skadad hela hösten hade ni inte vunnit guld, det är nog både jag och alla icke aikåare i världen säkra på.
Citera
2010-01-11, 12:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Sorktur och slåss om guldet? Ni har plockat in tre finnar och med tur slåss om guldet och avancera 13 placeringar sedan i fjol? Vilka har hybris, sa du?

Klart man måste hoppas även om ironin inte slog helt och hållet på dig.
Jag är nöjd med en mittenplats i år och att få se ett lag som alla vill samma sak och kämpar i 90 minuter varje match.
Sen önskar jag mig en ny arena och lite kortare korvköer. Gärna bättre insläpp till medlemstältet i pauserna också. Sist men inte minst så vill jag ha något annat än en halsduk eller en mössa för att jag varit duktig och köpt mitt säsongskort i tid.
Citera
2010-01-11, 12:54
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Backman är vänsterfotad
Det var det jag också hört
Citera
2010-01-11, 12:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Däremot vet jag tillräckligt om Bojan för att uttala mig som du såg. Sen att jag skiter i ert lag och vad som händer med det är en annan sak.

DIF kommer med lite sköna Jonsson-mål (om han håller) ligga och harva runt 5-7 platsen i år. Har man sorktur så kommer man slåss om guldet!!1!
Nej du vet inte tillräckligt om Bojan, det bevisade du med ditt tidigare inlägg.
Avundsjukan lyser igenom så det finns fan inte.
Citera
2010-01-11, 13:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Däremot vet jag tillräckligt om Bojan för att uttala mig som du såg. Sen att jag skiter i ert lag och vad som händer med det är en annan sak.

Jonson för fan! Jonson.
Citera
2010-01-11, 13:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Nej du vet inte tillräckligt om Bojan, det bevisade du med ditt tidigare inlägg.
Avundsjukan lyser igenom så det finns fan inte.

Vad vet du om vad jag vet om Bojan? Jag ogillar individen, ja. Avundsjuk, nej. Jag ser inte varför jag skulle vara avundsjuk på att ni har honom? Är det för att han konkurrerar om att vara den mest skadade spelaren i AS med Aki och Jonson, eller är det något annat?
Citera
2010-01-11, 13:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jonson för fan! Jonson.

Jag orkar inte ändra, och alla vet iallafall vem jag menar.
Citera
2010-01-11, 13:15
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Sen är det ju även så att Obolo drog på sig enorm bevakning av backar efter sin magnifika vår. Hade ni sålt han i somraseller om han varit skadad hela hösten hade ni inte vunnit guld, det är nog både jag och alla icke aikåare i världen säkra på.
Visst kan man påstå att Obolos hårda bevakning öppnade för resten av laget, men det är ju inte enda anledningen. När Flavio & Dulee kom in blev anfallspelet helt annorlunda och bjöd in resten av laget att trycka på i offensiven, vilket också resulterade i att det blev så många olika målskyttar i slutet. Hade hösten sett ut som våren hade det varit max en tredjeplats.

Citat:
Vad vet du om vad jag vet om Bojan? Jag ogillar individen, ja. Avundsjuk, nej. Jag ser inte varför jag skulle vara avundsjuk på att ni har honom? Är det för att han konkurrerar om att vara den mest skadade spelaren i AS med Aki och Jonson, eller är det något annat?

Jag kan förstå att man ogillar Bojan om man inte håller på AIK, tom jag som är hardcore-gnagare har ibland lite svårt med hans attityd (älskar han dock endå, enormt AIK hjärta). Dock så har han gjort mycket bra ifrån sig i AIK tröjan, speciellt när det gäller inlägg och framspelningar.
Sedan finns det inte en spelare i DIF som håller hans kvalite, men det säger ju inte särskilt mycket i dagsläget.
Senast redigerad av Viking- 2010-01-11 kl. 13:19.
Citera
2010-01-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag kan förstå att man ogillar Bojan om man inte håller på AIK, tom jag som är hardcore-gnagare har ibland lite svårt med hans attityd (älskar han dock endå, enormt AIK hjärta). Dock så har han gjort mycket bra ifrån sig i AIK tröjan, speciellt när det gäller inlägg och framspelningar.
Sedan finns det inte en spelare i DIF som håller hans kvalite, men det säger ju inte särskilt mycket i dagsläget.

Har verkligen Bojan ett sånt enormt Aik-hjärta? Snubben sa väl runt 2002/2003 att han inte var främmande för att spela i varesig Bajen (för stämningen) eller Djurgår'n (för spelarmaterialet) men att hans favoritlag var Aik.

Då tror jag Tjernström, Öhrlund och Mutumba har ett större hjärta för klubben än Bojan..
Citera
2010-01-11, 13:33
Medlem
RobEngströms avatar
Påtal om AIKs "sms-lån" det är väl sagt att räntan som AIK får betala går direkt till AIKs ungdomsverksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in