Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Sen är det ju även så att Obolo drog på sig enorm bevakning av backar efter sin magnifika vår. Hade ni sålt han i somraseller om han varit skadad hela hösten hade ni inte vunnit guld, det är nog både jag och alla icke aikåare i världen säkra på.
Visst kan man påstå att Obolos hårda bevakning öppnade för resten av laget, men det är ju inte enda anledningen. När Flavio & Dulee kom in blev anfallspelet helt annorlunda och bjöd in resten av laget att trycka på i offensiven, vilket också resulterade i att det blev så många olika målskyttar i slutet. Hade hösten sett ut som våren hade det varit max en tredjeplats.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad vet du om vad jag vet om Bojan? Jag ogillar individen, ja. Avundsjuk, nej. Jag ser inte varför jag skulle vara avundsjuk på att ni har honom? Är det för att han konkurrerar om att vara den mest skadade spelaren i AS med Aki och Jonson, eller är det något annat?
Jag kan förstå att man ogillar Bojan om man inte håller på AIK, tom jag som är hardcore-gnagare har ibland lite svårt med hans attityd (älskar han dock endå, enormt AIK hjärta). Dock så har han gjort mycket bra ifrån sig i AIK tröjan, speciellt när det gäller inlägg och framspelningar.
Sedan finns det inte en spelare i DIF som håller hans kvalite, men det säger ju inte särskilt mycket i dagsläget.