Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Finns det någon som håller på ÖSK på flashback eller? Tycker inte man har sett någon skriva om dem. Skulle vara kul att veta mer om deras höstchanser.
Jag håller på Örebro, men hänger dock allra mest på andra forum då jag diskuterar mitt kära lag. Jag skulle tippa på att när allsvenskan summeras i höst så har Ösk tappat ett par placeringar. Man har inte riktigt stabiliteten att hänga kvar där uppe i toppen. Stundtals spelar vi en helt fantastisk fotboll och mellan varven nästintill förnedrar motståndarna, för att i nästa match spela segt och fantasilöst. Det håller inte om man siktar på att lyfta bucklan.
Det största problemet enligt mig är att vi inte har någon riktigt bra målskytt. Kim Olsen är riktigt bra huvudspelare, och har helt klart rätt längd. Däremot är han så förbannat dålig på fötterna att man får tårar. Det håller fan inte ens i korpen!
Hittar man en likadan spelartyp att ersätta som åtminstone är hyfsad med fötterna skulle det passa som handen i handsken för Örebro. Kim ryktas förövrigt vara på väg tillbaks till Danmark.
Det ryktas även om att Astvald är på väg bort även han. Det vore tråkigt då han ständigt driver på från kanten och utmanar. Skulle tippa på att han är den som genererar flest hörnor i laget.
Nordin Gerzic kommer vi antagligen få behålla, eftersom han är relativt gammal och har psyke som inte riktigt fungerar som det ska. Måste antagligen vara allsvenskan mest ojämne spelare, men samtidigt den mest tekniska nu när Bajrami sticker. Är killen på spelhumör så räcker det inte ens med fyra man för att stoppa honom. Publikfavorit som gett många fina minnen. Kan vara den avgörande faktorn hurvidare det kan bli en toppstrid eller ej för Örebro.
Porokara har varit helt värdelös efter det att förhandlingarna i Israel misslyckades. Bör sättas på bänken, då han inte verkar ha 100% fokus på årets allsvenska. Tråkigt.
Bedoya blev inte uttagen till landslaget, vilket kanske gör att vi får behålla honom även i höst. Han är den killen som i många fall gör mest, men som syns minst. Löper som ett djur.
Men nej, det blir inget guld i år...