2010-05-26, 23:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Målvaktssituationen blev ordentligt förklarad här ovan och jag tycker inte att det är några konstigheter alls. Svårt att förutse skador.

AIK's trupp må vara magrare än förra säsongen men vi har 2 bättre spelare på varje position jämfört med Bajen 2007.

Med bajen 2007 syftar han på att 4 olika målvakter fick speltid i allsvenskan och att Lasse Eriksson då målvaktstränare fick gnugga bänk en del.

2007 kom vi sexa och hade en riktigt stark trupp, blir svettigt att ha 2 bättre spelare på varje position när vi hade Petter, Lolo, den bra Eguren, Charlie Davies, Paulinho och den fantastiske Kung Richard Kingson t.ex.
Citera
2010-05-27, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Finns det någon som håller på ÖSK på flashback eller? Tycker inte man har sett någon skriva om dem. Skulle vara kul att veta mer om deras höstchanser.

Jag håller på Örebro, men hänger dock allra mest på andra forum då jag diskuterar mitt kära lag. Jag skulle tippa på att när allsvenskan summeras i höst så har Ösk tappat ett par placeringar. Man har inte riktigt stabiliteten att hänga kvar där uppe i toppen. Stundtals spelar vi en helt fantastisk fotboll och mellan varven nästintill förnedrar motståndarna, för att i nästa match spela segt och fantasilöst. Det håller inte om man siktar på att lyfta bucklan.

Det största problemet enligt mig är att vi inte har någon riktigt bra målskytt. Kim Olsen är riktigt bra huvudspelare, och har helt klart rätt längd. Däremot är han så förbannat dålig på fötterna att man får tårar. Det håller fan inte ens i korpen!
Hittar man en likadan spelartyp att ersätta som åtminstone är hyfsad med fötterna skulle det passa som handen i handsken för Örebro. Kim ryktas förövrigt vara på väg tillbaks till Danmark.

Det ryktas även om att Astvald är på väg bort även han. Det vore tråkigt då han ständigt driver på från kanten och utmanar. Skulle tippa på att han är den som genererar flest hörnor i laget.

Nordin Gerzic kommer vi antagligen få behålla, eftersom han är relativt gammal och har psyke som inte riktigt fungerar som det ska. Måste antagligen vara allsvenskan mest ojämne spelare, men samtidigt den mest tekniska nu när Bajrami sticker. Är killen på spelhumör så räcker det inte ens med fyra man för att stoppa honom. Publikfavorit som gett många fina minnen. Kan vara den avgörande faktorn hurvidare det kan bli en toppstrid eller ej för Örebro.

Porokara har varit helt värdelös efter det att förhandlingarna i Israel misslyckades. Bör sättas på bänken, då han inte verkar ha 100% fokus på årets allsvenska. Tråkigt.

Bedoya blev inte uttagen till landslaget, vilket kanske gör att vi får behålla honom även i höst. Han är den killen som i många fall gör mest, men som syns minst. Löper som ett djur.

Men nej, det blir inget guld i år...
Senast redigerad av PengarGillarJag 2010-05-27 kl. 04:57.
Citera
2010-05-27, 09:11
Medlem
Sweeper80s avatar
En enkel fråga; bör man inte ha lite allmän kännedom om fotboll för att vara VD för en fotbollsklubb?

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2002269/aik-tackade-nej-till-stjarntranaren

"- Jag känner inte igen namnet, men vi får den här typen av ansökningar hela tiden, säger vd Annela Yderberg."

Avdelning uppfyllda fördomar:

1. Kvinnor och fotboll - Check
2. Blonda kvinnor - Check
3. AIK:are - Check

Citera
2010-05-27, 09:13
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Med bajen 2007 syftar han på att 4 olika målvakter fick speltid i allsvenskan och att Lasse Eriksson då målvaktstränare fick gnugga bänk en del.

2007 kom vi sexa och hade en riktigt stark trupp, blir svettigt att ha 2 bättre spelare på varje position när vi hade Petter, Lolo, den bra Eguren, Charlie Davies, Paulinho och den fantastiske Kung Richard Kingson t.ex.

Hej,

Du har kommit fel. Detta är tråden för Allsvenskan 2010.
Citera
2010-05-27, 09:16
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
En enkel fråga; bör man inte ha lite allmän kännedom om fotboll för att vara VD för en fotbollsklubb?

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2002269/aik-tackade-nej-till-stjarntranaren

"- Jag känner inte igen namnet, men vi får den här typen av ansökningar hela tiden, säger vd Annela Yderberg."

Hur som helst skulle det nog kosta mer än det smakar. Men det skulle ju vara en riktig prestigerekrytering!
Citera
2010-05-27, 09:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:

En VD ska ha det övergripande ansvaret för verksamheten så för mig är det inte nödvändigt att den ska ha hundraprocentig koll på det sportsliga. Det ska finnas andra i organisationen som har koll på den sportsliga verksamheten.
Citera
2010-05-27, 09:56
Medlem
evolutes avatar
Citat:

Jag tycker faktiskt inte att det hör till "allmän kännedom om fotboll" att känna till en tränare som spenderade något halvår som Reals tränare och sedan dess harvat i andradivisionen och hos juniorlag i Spanien.
Citera
2010-05-27, 10:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Hur som helst skulle det nog kosta mer än det smakar. Men det skulle ju vara en riktig prestigerekrytering!

Ähm, ett sms-lån så är saken biff.
Citera
2010-05-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad ska vi göra då?

Införa kontrakt efter prestation och se över målvaktsträningen. Vi har fler målvakter än vad IFK har korsbandsskador, säger en hel del. Något är fel.
Största frågan är dock varför vi har kvar Bergh överhuvud taget, och det har inte med hans skada att göra, utan med att han inte presterat sedan Peking borta -08.
Citera
2010-05-27, 12:49
Medlem
Citat:

Jag tolkar det som att hon inte känner igen just den "ansökningen". Hur som helst så är det som mishima skriver inte hon som ska kunna det i alla fall så det spelar inte så stor roll så länge hon sköter vår ekonomi (vilket hon inte verkar göra). Vår ekonomi och korrelationen med blonda kvinnor får du gärna belysa.
Citera
2010-05-27, 13:18
Bannlyst
Citat:

Om jag ska vara ärlig så har jag ingen koll på denna tränaren, visste inte ens han varit tränare för real madrid för något år sen, iofs så byter de tränare rätt ofta

Så denna gången kan jag tyvärr inte hålla med dig om kvinnor + fotboll
Citera
2010-05-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Om jag ska vara ärlig så har jag ingen koll på denna tränaren, visste inte ens han varit tränare för real madrid för något år sen, iofs så byter de tränare rätt ofta

Så denna gången kan jag tyvärr inte hålla med dig om kvinnor + fotboll

Samma här, hade inte en aning om vem han var. Detta faller väl snarare under Wesström som är sportchef, men eftersom han också är tränare så känns det lite jäv i sådana här situationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in