2010-05-03, 19:05
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Knappast mindre brunkarfotboll om AIK åker ur. Allsvenskans kanske tråkigaste lag.

Ursäkta?

AIK brunkarfotboll? eh va, såg du oss förra säsongen på sommaren när planerna blev bättre
Citera
2010-05-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Ursäkta?

AIK brunkarfotboll? eh va, såg du oss förra säsongen på sommaren när planerna blev bättre
Jepp, jag såg er tex på Sveriges bästa fotbollsplan i Malmö. Ni var det överlägset sämsta och mest destruktiva laget som kom till stadion förra året. Och kan knappast påstå att man häpnade över ert skönlir resten av säsongen heller. Ni vann tack vare flyt och er defensiv, tro inget annat.
Citera
2010-05-03, 19:17
Medlem
Fredagsmannens avatar
Jag kan bara instämma med riquelme.

Snälla resse sluta använda alla dessa smileys i dina samtliga inlägg. Nivån på inläggen sänks markant med alla sådana du langar.

Sorry för OT
Citera
2010-05-03, 19:21
Medlem
mishimas avatar
Jag fattar inte alls snacket om AIK:s målvakt? AIK har släppt in mindre mål än till exempel Örebro och Elfsborg som ligger trea och fyra men trots det ligger AIK på 15:e plats. Då är det väl knappast defensiven det är fel på? AIK har gjort minst mål av alla lag.
Citera
2010-05-03, 19:26
Medlem
Brullas avatar
Kan hålla med om att vi spelade brunkarfotboll förra säsongen (i år har vi inte spelat fotboll alls). Jag vill dock påstå att det beror på taktiska aspekter från tränarhåll för det finns få lag, om något, som har så många tekniska spelare i truppen. Flavio, Özkan, Ortiz, Dulee, Bojan, Mutumba och Walker är alla extremt tekniska och bollskickliga spelare.
Citera
2010-05-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Kan hålla med om att vi spelade brunkarfotboll förra säsongen (i år har vi inte spelat fotboll alls). Jag vill dock påstå att det beror på taktiska aspekter från tränarhåll för det finns få lag, om något, som har så många tekniska spelare i truppen. Flavio, Özkan, Ortiz, Dulee, Bojan, Mutumba och Walker är alla extremt tekniska och bollskickliga spelare.

Nu överskattar du nog ditt lag en liten gnutta tror jag. Du kan nog ta bort hälften av de du skrev upp, om du ser gentemot andra allsvenska klubbar så håller inte all du nämnde en hög nivå på sin teknik.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-03 kl. 19:39.
Citera
2010-05-03, 19:37
Medlem
Rocky69s avatar
Analys BK Häcken: Det sämsta som kunde hända den klubben var alla skriverier och hyllningar inför säsongen. Detta i kombination med de tre raka i inledningen. De gick på myten om sig själva.
Är det någon som har en annan förklaring till att ett lag med den truppen hackar så djävligt?
Citera
2010-05-03, 19:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag fattar inte alls snacket om AIK:s målvakt? AIK har släppt in mindre mål än till exempel Örebro och Elfsborg som ligger trea och fyra men trots det ligger AIK på 15:e plats. Då är det väl knappast defensiven det är fel på? AIK har gjort minst mål av alla lag.

Då är vi två, jag har varit inne på ämnet innan i tråden. AIK gjorde få mål redan förra året
men "räddades" av många segrar med ett mål.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Visst måste en tränare få kritisera sina spelare. Men att "Xavi" säger som han säger
är helt åt helvete. 10 mål i baken är inte så farligt, Ellos har släppt in 12 men gjort
19 framåt, AIK har gjort 6.
Citera
2010-05-03, 19:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Nu överskattar du nog ditt lag en liten gnutta tror jag.

Definitivt. Bojan är högst medelmåttig och Mutumba... Han har ett visst ryck som går igenom ibland men någon större teknik har han ju inte...
Citera
2010-05-03, 19:39
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Nu överskattar du nog ditt lag en liten gnutta tror jag.
Skulle jag inte påstå att jag gör. Däremot har dessa spelare andra svagheter, t.ex. är det ganska "tunna" spelare.
Citera
2010-05-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Definitivt. Bojan är högst medelmåttig och Mutumba... Han har ett visst ryck som går igenom ibland men någon större teknik har han ju inte...

Det jag menar, sen vet jag inte ens vem Walker är.
Citera
2010-05-03, 19:41
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bojan är fruktansvärt klen men han är väldigt trygg med bollen och har en bra vänsterfot. Jag vet inte hur mycket du har sett av Mutumba men hans teknik är god. Han är väldigt bra på att få ner bollen snabbt på foten för att sedan utmana. Sämre passningsspelare dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in