2010-05-20, 23:36
Medlem
Sebbebebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ja, du missförstod nog.
Att man har högre publiksnitt än andra lag behöver inte betyda att man har trognare publik var det jag ville få fram

Det verkar som vi missförstod varandra. Det jag menade var att det ändå måste vara ett tecken på att vi har väldigt trogen publik (kanske den trognaste, har inte koll på siffrorna) när vi snittar såpass "bra"* som vi gör just nu trots de sportsliga resultaten.

*"Bra" =/= Bra, det är sorgligt hur lite publik vi faktiskt drar nuförtiden. Saknar den gamla goa tiden.
Citera
2010-05-20, 23:39
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Det verkar som vi missförstod varandra. Det jag menade var att det ändå måste vara ett tecken på att vi har väldigt trogen publik (kanske den trognaste, har inte koll på siffrorna) när vi snittar såpass "bra"* som vi gör just nu trots de sportsliga resultaten.

*"Bra" =/= Bra, det är sorgligt hur lite publik vi faktiskt drar nuförtiden. Saknar den gamla goa tiden.

Snittet, oavsett hur bra det är i förhållande till övriga lag i serien, är helt irrelevant om man ska prata om "trogen publik". Hade ni snittat ett fullt Råsunda tidigare år och plötsligt bara haft en tredjedel av det i år hade det varit ett tecken på många "medgångare" oavsett om årets snitt är bäst i Allsvenskan eller ej.

/feldgrau
Citera
2010-05-20, 23:53
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Snittet, oavsett hur bra det är i förhållande till övriga lag i serien, är helt irrelevant om man ska prata om "trogen publik". Hade ni snittat ett fullt Råsunda tidigare år och plötsligt bara haft en tredjedel av det i år hade det varit ett tecken på många "medgångare" oavsett om årets snitt är bäst i Allsvenskan eller ej.

/feldgrau
Jag säger inte att du har fel men ett högt snitt även i motgång kan tyda på att vi har en relativt stor kärna med trogna supportrar.
Citera
2010-05-20, 23:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag säger inte att du har fel men ett högt snitt även i motgång kan tyda på att vi har en relativt stor kärna med trogna supportrar.

Absolut, fast ert snitt just nu är ju högt tack vare derby o "budgetjippo"
Citera
2010-05-21, 00:08
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Absolut, fast ert snitt just nu är ju högt tack vare derby o "budgetjippo"
Ja, det kan jag villigt erkänna. Dock är jag jävligt imponerad av vår kärna på runt 10.000 som i bl.a. matchen mot Trelleborg höll igång på ett underbart vis.

Tro mig, jag är grunden en aning fientligt inställd till medgångssupportrar men när man är i den ekonomiska situation vi är i har man inget annat val än att gilla läget och tacksamt välkomna de supportrar som enbart går på matchen för att biljetten kostar 30 kr. Sedan är det bara att hoppas att de dyker upp på kommande matcher. Man kan helt enkelt inte välja sina supportrar i AS.
Citera
2010-05-21, 23:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Katastrof för MFF. Kommunikationschefen skrev på svenska fans:

"Innebär med stor sannolikhet att vi missar en eller ett par miljoner i intäkter per match.
Kul att någon gillar det. Vi håller på att explodera över vansinnet. "

Jag blir så trött på svensk fotboll. Bara inkompetens så långt ögat kan nå. SEF är ju fan värre än SVFF.

Tydligen så har vi nu nästan alla våra hemmamatcher i höst på en helg och detta gör att vi tappar siffror på alla sektioner, från sponsorer, loger, klubbstolar, säsongbiljetter, ströbiljetter. Den enda marginella ökningen kommer bli på familjesektionen, finansiellt är det en katastrof av enorma proportioner.

De lag som är intressanta för TV-visning borde få en större kaka av TV-pengarna än enbart 350k.
Citera
2010-05-22, 00:29
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De lag som är intressanta för TV-visning borde få en större kaka av TV-pengarna än enbart 350k.

SNabb fråga, varför tappar ni publik på helger? Jag skulle helst se alla bortamatcher på helger och en 3-4st hemma på helger också. Gör mitt liv lättare att planera iallafall.. Men jag kanske är unik?
Citera
2010-05-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
SNabb fråga, varför tappar ni publik på helger? Jag skulle helst se alla bortamatcher på helger och en 3-4st hemma på helger också. Gör mitt liv lättare att planera iallafall.. Men jag kanske är unik?

För att folk har extremt mycket annat för sig på helgerna som gör att man får förhinder, detta gäller kärnsupportrar såväl som spontan-supportrar.

På vardagar så är majoriteten uppbundna av jobb så att större projekt eller aktiviteter förläggs då man har tid att göra det. Det finns inte så mycket konkurrens om fritiden efter jobbet en måndag/tisdag kväll, inte om man jämför med en lördag-eftermiddag.

Dessutom är det svårare att locka sponsorer och deras kunder och dylikt på helgerna. Den enda grupp som marginellt ökar är familjer eftersom det passar att göra en familje-aktivitet på helgen liksom.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-22 kl. 00:40.
Citera
2010-05-22, 00:46
Medlem
Kan meddela att Alvaro Santos är klar för AIK!
Citera
2010-05-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos

Källa på det?

Varken tror el hoppas på detta.
Citera
2010-05-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish7
Källa på det?

Varken tror el hoppas på detta.

Vill inte avslöja min källa, men detta lär bli officiellt snart. Örgryte är besvikna på Santos efter hans agerande i vintras och vill också ha pengar för att köpa loss Ken Fagerberg. Om det är en bra affär för AIK... det tror inte jag i alla fall.
Citera
2010-05-22, 00:59
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Huh?
Han är väl fast i Örgryte i 2 år till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in