2010-06-19, 13:00
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Frågan är, Finns det ett liv efter VM?

Nej. Det bästa vore om vi helt enkelt avslutar allsvenskan nu med samma sluttabell som förra året så kan vi ta nya tag nästa år. Då blir alla nöjda.
Citera
2010-06-19, 21:31
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Frågan är, Finns det ett liv efter VM?

Som jag längtar! Det är då den riktiga fotbollen börjar spelas igen.
Citera
2010-06-22, 10:25
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK anställer Alex Miller som ny chefstränare. http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2950
Citera
2010-06-22, 10:39
Medlem
themooses avatar
AIK har hittat ny tränare - Alex Miller!

Kom som en chock! crash boom bang, utan vetskap.

Vad tror ni om denna coach? Han har varit chefscout i Liverpool och tränare 99-08, tränat aberdeen i Skottland och även något japanskt lag!

"Alex Miller har en lång och gedigen erfarenhet som tränare och manager i Skottland, England och Japan. Han var senast manager för JEF United Fotball Club i Japan. Under åren 1999¬2008 arbetade Miller i Liverpool FC i Premier League som bland annat tränare och chefsscout. Miller har också varit manager för Aberdeen FC i Skottland och coach för Coventry City FC i England.

- AIK är en stor klubb med många och hängivna supportrar. Jag delar också AIK:s filosofi att spela fotboll – inte sparka fotboll, och strategin att vara en klubb där ambitiösa spelare kan utvecklas. Jag ser fram emot att lyfta klubben ytterligare ett snäpp tillsammans med Björn Wesström och de andra i ledningen, säger Alex Miller, tillträdande chefstränare för AIK Fotboll AB."

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2950

Så vad tror ni?
Citera
2010-06-22, 10:47
Medlem
Jag är alltid skeptisk till tränare som inte kan språket i klubbarna de ska träna. Och den här Miller ska alltså först kvala till CL och sedan rädda AIK kvar i allsvenskan...

Nu tror jag ju inte AIK åker ur, och Wesström ska vara kvar som assisterande så det kan säkert bli bra. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det här känns lite som den övertro svenskar (och andra nationer) har gentemot det som kommer utomlands.

För övrigt borde någon mod flytta över inläggen i den här tråden till allsvenskan 2010 tråden.
Citera
2010-06-22, 10:51
Medlem
themooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag är alltid skeptisk till tränare som inte kan språket i klubbarna de ska träna. Och den här Miller ska alltså först kvala till CL och sedan rädda AIK kvar i allsvenskan...

Nu tror jag ju inte AIK åker ur, och Wesström ska vara kvar som assisterande så det kan säkert bli bra. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det här känns lite som den övertro svenskar (och andra nationer) har gentemot det som kommer utomlands.

För övrigt borde någon mod flytta över inläggen i den här tråden till allsvenskan 2010 tråden.

Ja det är klart man inte får tänka att "shit han kommer från England yay nu kan det bara sluta bra".. Näe

Men jag tror det är nyttigt, Tror icke heller att AIK åker ner, men CL är det ju bara att skratta åt!
Citera
2010-06-22, 10:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap

Rent generellt är det väl så att alla klubbar och folk i Sverige, och även andra länder, tror att en tränare kan göra underverk och rädda kvar klubben.
Citera
2010-06-22, 11:00
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Rent generellt är det väl så att alla klubbar och folk i Sverige, och även andra länder, tror att en tränare kan göra underverk och rädda kvar klubben.

Säger bara Rikard Norling!
Citera
2010-06-22, 11:04
Medlem
HerrGs avatar
Kopplingar till Japan och skottland. Har Baxter varit inblandad tro?
Citera
2010-06-22, 11:10
Medlem
themooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
Kopplingar till Japan och skottland. Har Baxter varit inblandad tro?

Mycket troligt, Jag vill gärna veta hur dem hittade denna Alex Miller. Och hur länge förhandlingarna har pågått eftersom ingen har fått veta något!
Citera
2010-06-22, 11:23
Medlem
devilzeuss avatar
Tydligen så skulle Björn Wesström ersättas som sportchef också. Från sportchef/tränare till endast ass tränare...
Citera
2010-06-22, 11:25
Medlem
themooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Tydligen så skulle Björn Wesström ersättas som sportchef också. Från sportchef/tränare till endast ass tränare...

Yes Jens Andersson ska ta över f.d Scoutningschef!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in