2010-05-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
En enkel fråga; bör man inte ha lite allmän kännedom om fotboll för att vara VD för en fotbollsklubb?

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2002269/aik-tackade-nej-till-stjarntranaren

"- Jag känner inte igen namnet, men vi får den här typen av ansökningar hela tiden, säger vd Annela Yderberg."

Avdelning uppfyllda fördomar:

1. Kvinnor och fotboll - Check
2. Blonda kvinnor - Check
3. AIK:are - Check

Jag tror inte ens att majoriteten av realsupportrarna har koll på alla sina tränare under 2000-talet. Är det inte Björn Wesströms jobb att plocka fram lämpliga kandidater till tränarposten och framföra dessa för fotbollsgruppen eller något liknande iom med hans sportchefsroll eller har han släppt den helt nu när han är tränare också?
Citera
2010-05-27, 14:21
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
Jag tror inte ens att majoriteten av realsupportrarna har koll på alla sina tränare under 2000-talet. Är det inte Björn Wesströms jobb att plocka fram lämpliga kandidater till tränarposten och framföra dessa för fotbollsgruppen eller något liknande iom med hans sportchefsroll eller har han släppt den helt nu när han är tränare också?
Wesström har inte helt släppt sin roll som sportchef. Man har anställt Jens Andersson som scoutingchef så man kan anta att han är ute och spanar talanger som sedan BW får bedöma. Jag tror inte att Jens är den som letar tränaralternativ, om det nu är någon som gör det.
Citera
2010-05-27, 14:26
Medlem
Shuyins avatar
Löjligt hur uppblåst saker i media kan bli. Denna Ramon Lopez Caro tog tillfälligt över Real Madrid, floppade med Celta, Levante och Spanien U21. Känns inte så hett. Dessutom äckligt dyrt.

Men om vi skall återvända till verkligheten så lutar det åt att Jens Andersson får bli den nye sportchefen och det är väl den enklaste (och kanske bästa) lösningen. Deras arbete börjar 'på riktigt' efter VM slutspelet.
Citera
2010-05-27, 14:28
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Med bajen 2007 syftar han på att 4 olika målvakter fick speltid i allsvenskan och att Lasse Eriksson då målvaktstränare fick gnugga bänk en del.

2007 kom vi sexa och hade en riktigt stark trupp, blir svettigt att ha 2 bättre spelare på varje position när vi hade Petter, Lolo, den bra Eguren, Charlie Davies, Paulinho och den fantastiske Kung Richard Kingson t.ex.

Jo jag förstod, överdrev en del också. Ni om några har väl upplevt målvaktsskador.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
En enkel fråga; bör man inte ha lite allmän kännedom om fotboll för att vara VD för en fotbollsklubb?

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2002269/aik-tackade-nej-till-stjarntranaren

"- Jag känner inte igen namnet, men vi får den här typen av ansökningar hela tiden, säger vd Annela Yderberg."

Avdelning uppfyllda fördomar:

1. Kvinnor och fotboll - Check
2. Blonda kvinnor - Check
3. AIK:are - Check

Hur gammal är du egentligen?

Tycker nästan bara det är bra om administrativ personal kring en klubb är mindre engagerade i fotboll. Är liksom bara kring det sportsliga det behövs kunnande i den typen av ämnen.
Citera
2010-05-27, 15:09
Medlem
vem eller vilka är aktuell för att ta över AIK nu? För AIK skulle väl anställa en tränare under sommaren? Vem ska leda AIK i CL-kvalet?(Om dom inte hittar en tränare)
Citera
2010-05-27, 15:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
vem eller vilka är aktuell för att ta över AIK nu? För AIK skulle väl anställa en tränare under sommaren? Vem ska leda AIK i CL-kvalet?(Om dom inte hittar en tränare)

Mutmbas brorsa och Dulee's agent ska dela på arbetet.

Tror du att någon här har en aning om det på riktigt?
Citera
2010-05-27, 16:10
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
Wesström är enligt AIK en permanent lösning. Egentligen krävs det att en tränare i CL ska ha s.k. "pro level", något som Wesström inte har. Det har man dock kompletterat genom att ta in Jens Andersson som har det.
Citera
2010-05-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Wesström är enligt AIK en permanent lösning. Egentligen krävs det att en tränare i CL ska ha s.k. "pro level", något som Wesström inte har. Det har man dock kompletterat genom att ta in Jens Andersson som har det.
Har ni supportrar egentligen något förtroende för Wesström i rollen som tränare? Själv ställer jag mig jävligt tveksam, hans resultat och matchande under våren övertygade ju knappast och hans personlighet känns allt annat än pådrivande...
Citera
2010-05-27, 17:01
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Har ni supportrar egentligen något förtroende för Wesström i rollen som tränare? Själv ställer jag mig jävligt tveksam, hans resultat och matchande under våren övertygade ju knappast och hans personlighet känns allt annat än pådrivande...

Tycker hans personlighet är klockren och vad gäller matchandet är det inget lätt skede att komma in i. Tror han har satt sin prägel på laget och hittat den elva han har förtroende för efter uppehållet.
Citera
2010-05-27, 17:38
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Både ja och nej. Kontinuiteten är viktigt och han funnits med i AIKs verksamhet en längre tid nu. Personligheten är, som Jontalinen skriver, klockren. Han har en bra pondus och utstrålning. Dessutom är det enbart positivt att han får något som närmast kan liknas vid en managerroll.
Det som man dock kan ställa sig tveksam till är att han saknar tränarerfarenhet på seniornivå, något som kan vara viktigt i det läget vi befinner oss i. Han har dock Christer Swärdh till sitt förfogande som har stor rutin.
Citera
2010-05-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Både ja och nej. Kontinuiteten är viktigt och han funnits med i AIKs verksamhet en längre tid nu. Personligheten är, som Jontalinen skriver, klockren. Han har en bra pondus och utstrålning. Dessutom är det enbart positivt att han får något som närmast kan liknas vid en managerroll.
Det som man dock kan ställa sig tveksam till är att han saknar tränarerfarenhet på seniornivå, något som kan vara viktigt i det läget vi befinner oss i. Han har dock Christer Swärdh till sitt förfogande som har stor rutin.
Fan tycker han utstrålar allt annat än pondus när han står där vid sidlinjen. Ser mer ut som räddhågsen och deprimerad gubbe när han står där handfallen med sin jävla uppsyn. Tycker personligen det luktar Sören Cratz i Norrköping över det hela, en nödlösning från de egna leden som bara kan gå åt helvete.

Men hoppas jag har fel. Allsvenskan orkar inte med också AIK i superettan.
Citera
2010-05-27, 19:21
Medlem
Varför tror alla att AIK ska byta tränare? Det var uttalat redan från början att Björn är en permanent lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in