2010-05-22, 00:59
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Vill inte avslöja min källa, men detta lär bli officiellt snart. Örgryte är besvikna på Santos efter hans agerande i vintras och vill också ha pengar för att köpa loss Ken Fagerberg. Om det är en bra affär för AIK... det tror inte jag i alla fall.
Aha. Det återstår att se då, som sagt.
Citera
2010-05-22, 01:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
För att folk har extremt mycket annat för sig på helgerna som gör att man får förhinder, detta gäller kärnsupportrar såväl som spontan-supportrar.

På vardagar så är majoriteten uppbundna av jobb så att större projekt eller aktiviteter förläggs då man har tid att göra det. Det finns inte så mycket konkurrens om fritiden efter jobbet en måndag/tisdag kväll, inte om man jämför med en lördag-eftermiddag.

Dessutom är det svårare att locka sponsorer och deras kunder och dylikt på helgerna. Den enda grupp som marginellt ökar är familjer eftersom det passar att göra en familje-aktivitet på helgen liksom.

Är det så illa? Jag är rätt skeptisk att det är så för "kärn"supportrar.. Blir ju fan så mycket enklare att klämma in matcher på helger än det är på vardagskvällar då man har en hel drös med familjesaker som ska göras.. Är kanske annorlunda i malmö, men de jag pratat med i DIF-Familjen vill ha fler helgmatcher om möjligt.

Men vafan.. alla är vi olika
Citera
2010-05-22, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det så illa? Jag är rätt skeptisk att det är så för "kärn"supportrar.. Blir ju fan så mycket enklare att klämma in matcher på helger än det är på vardagskvällar då man har en hel drös med familjesaker som ska göras.. Är kanske annorlunda i malmö, men de jag pratat med i DIF-Familjen vill ha fler helgmatcher om möjligt.

Ja det är lättare för mig med, men MFF kommer att blöda ekonomiskt pga det och därför är det många som ställer sig mot i det bland oss även fast det kanske underlättar för de mer dedikerade av oss.

Men du vet det är många marginalsupportrar som har fullt upp på helger. De ska ut till lantstället, det ska resas bort på dagsutflykter, svärmor kommer på besök, gäster, knattefotboll, korpen, det ska fixas i trädgården, ut på bauhaus och ikea etc etc.

Man tappar helt enkelt mycket publik på helger pga att det är för mycket som konkurrerar om tiden. En måndagkväll så är alla affärer stängda, man kan inte gå ut och röja eftersom man har jobb dagen efter. Det blir liksom perfekt med ett kvällsnöje som stäcker sig från 19-21 istället för att se på tv.

Bland kärnsupportrarna tror jag också att det är större risk att missa en match på dagar där heldags grejer dyker upp. Man ska på bröllop/dop etc etc saker som är obligatoriskt att gå på, på vardagskvällar finns mycket mindre obligatoriska saker.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-22 kl. 01:24.
Citera
2010-05-22, 01:19
Bannlyst
Citat:
Kan meddela att Alvaro Santos är klar för AIK!

Gillar Santos och om de stämmer så kommer han nog göra bra ifrån sig, han platsar garanterat i allsvenskan och de är där han hör hemma men jag vet inte om jag litar på detta, tror inte ÖIS släpper han för kaffepengar
Citera
2010-05-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Gillar Santos och om de stämmer så kommer han nog göra bra ifrån sig, han platsar garanterat i allsvenskan och de är där han hör hemma men jag vet inte om jag litar på detta, tror inte ÖIS släpper han för kaffepengar

Vem har sagt något om kaffepengar?
Citera
2010-05-22, 01:37
Bannlyst
Citat:
Vem har sagt något om kaffepengar?

Var kommer $ ifrån då? Ikano banken?
Citera
2010-05-22, 01:54
Medlem
Citat:
Var kommer $ ifrån då? Ikano banken?

Inte vet jag, men ÖIS har inte släppt honom gratis i alla fall.
Citera
2010-05-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Sen är det också mycket loger och klubbstolar som vi gör förlust på. Dvs företag hyr in sig på dessa och sedan delar ut biljetter till kunder för att bjuda tillbaka lite och marknadsföra sigsjälva. Dessa kan inte ha representation på lördagar eller söndagar. Helgmatcher funkar inte med näringslivet.
Citera
2010-05-22, 09:32
Medlem
gladamanges avatar
Citat:

SAAAANTOOOS kungen
Citera
2010-05-22, 09:46
Medlem
jansdieters avatar
Eftersom jag inte sett Santos så jävla mycket sista åren (såg inte så mycket av honom ens förra året). Hur är han? Han ser ju mest Adriano-tjock ut nuförtiden.
Citera
2010-05-22, 11:22
Medlem
Bornets avatar
Ett kille skriver på flashback (måste väl ha lägre trovärdighet än t.o.m. gnagarforumet) och folk börjar spekulera?

Jag säger bullshit.
AIK har inte råd att köpa och ÖIS har inte råd att tappa honom.
Plus att Santos börjat sköta sig i ÖIS, något som glöms att ta upp. Varför då sälja honom?

Edit:
TFF - GAIS om ett par timmar.

Jag säger att det blir 3-1- eller 3-0 till trelle, någon som vill satsa emot?
Senast redigerad av Bornet 2010-05-22 kl. 11:33.
Citera
2010-05-22, 11:46
Medlem
Juleskums avatar
Finns inte en chans att ÖIS säljer Santos då han tillsammans med Pavel Zavadil skapar i princip allting framåt där. En allsvensk plats är värd 20 miljoner för ÖIS, tror faktiskt summorna måste upp mot de siffrorna om de skall släppa Santos och så dumma kan inte ens AIK vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in