Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det så illa? Jag är rätt skeptisk att det är så för "kärn"supportrar.. Blir ju fan så mycket enklare att klämma in matcher på helger än det är på vardagskvällar då man har en hel drös med familjesaker som ska göras.. Är kanske annorlunda i malmö, men de jag pratat med i DIF-Familjen vill ha fler helgmatcher om möjligt.
Men vafan.. alla är vi olika
Ja det är lättare för mig med, men MFF kommer att blöda ekonomiskt pga det och därför är det många som ställer sig mot i det bland oss även fast det kanske underlättar för de mer dedikerade av oss.
Men du vet det är många marginalsupportrar som har fullt upp på helger. De ska ut till lantstället, det ska resas bort på dagsutflykter, svärmor kommer på besök, gäster, knattefotboll, korpen, det ska fixas i trädgården, ut på bauhaus och ikea etc etc.
Man tappar helt enkelt mycket publik på helger pga att det är för mycket som konkurrerar om tiden. En måndagkväll så är alla affärer stängda, man kan inte gå ut och röja eftersom man har jobb dagen efter. Det blir liksom perfekt med ett kvällsnöje som stäcker sig från 19-21 istället för att se på tv.
Bland kärnsupportrarna tror jag också att det är större risk att missa en match på dagar där heldags grejer dyker upp. Man ska på bröllop/dop etc etc saker som är obligatoriskt att gå på, på vardagskvällar finns mycket mindre obligatoriska saker.