2010-05-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Synd dock att Bojan inte petar sig själv, då jag tycker han har varit dålig dom matcherna jag sett.
Fast han är väl avstängd mot Trelleborg? Så på det viset har han ju faktiskt petat sig själv.
Citera
2010-05-08, 14:02
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Fast han är väl avstängd mot Trelleborg? Så på det viset har han ju faktiskt petat sig själv.
Haha, sant! Särskilt när man tänker på hur onödiga hans varningar oftast är. Förra varningen var den sjätte den här säsongen
Citera
2010-05-08, 14:02
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Fast låt säga att Maanoja då skadar sig under en match. Om man tycker att han är nervös lär en 15-årig junior ha skitit ner sig redan när han går in på plan.
Fast samtliga av AIK:s juniormålvakter är väl bättre alternativ än Lee Baxter?
Vore väldigt roligt om man fick se den sopan på en allsvensk fotbollsplan igen
Citera
2010-05-08, 14:03
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Fast samtliga av AIK:s juniormålvakter är väl bättre alternativ än Lee Baxter?
Vore väldigt roligt om man fick se den sopan på en allsvensk fotbollsplan igen
Jag tror inte att Lee hade räddat särskilt många skott men han hade nog styrt försvaret på ett bättre sätt och just en ledare i försvaret är det som har saknats den här säsongen.
Citera
2010-05-08, 14:12
Medlem
Citat:
Haha, sant! Särskilt när man tänker på hur onödiga hans varningar oftast är. Förra varningen var den sjätte den här säsongen
Bojans varning på Ullevi var verkligen oproffsig.

På tal om AIK, vad har hänt med Pär Karlsson, förra säsongen en av allsvenskans bästa mittbackar men nu riktigt kass.Var han verkligen så beroende av Hooivled för att prestera?
Citera
2010-05-08, 14:23
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Jag tror inte att Lee hade räddat särskilt många skott men han hade nog styrt försvaret på ett bättre sätt och just en ledare i försvaret är det som har saknats den här säsongen.

Borde inte AIK värva en äldre målvakt med tokmycket erfarenhet, likt Bengt Andersson? En målvakts främsta uppgift (förutom att rädda skott) är ju att styra upp sitt försvar och där misslyckas ju Maanoja totalt. Behöver ju inte vara nån tidigare landslagsmålvakt a la Hedman utan bara någon som kan ge laget stabilitet vad gäller försvarsspelet.
Citera
2010-05-08, 14:32
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Borde inte AIK värva en äldre målvakt med tokmycket erfarenhet, likt Bengt Andersson? En målvakts främsta uppgift (förutom att rädda skott) är ju att styra upp sitt försvar och där misslyckas ju Maanoja totalt. Behöver ju inte vara nån tidigare landslagsmålvakt a la Hedman utan bara någon som kan ge laget stabilitet vad gäller försvarsspelet.
Man ratade ju Bahne tidigare, jag undrar hur situationen hade sett ut med honom i mål (inte för att det hade gynnat offensiven överdrivet mycket).
Citera
2010-05-08, 14:39
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Bojans varning på Ullevi var verkligen oproffsig.

På tal om AIK, vad har hänt med Pär Karlsson, förra säsongen en av allsvenskans bästa mittbackar men nu riktigt kass.Var han verkligen så beroende av Hooivled för att prestera?
Jag tror att han är beroende av att han en ledare i försvaret. Han är inte en spelare som styr en backlinje och han är en aning blyg på planen. Även om både Atta och Backman är backar som tar för sig mer på planen är de inte riktiga ledare i den bemärkelsen. Antagligen räcker det med en målvakt som tar för sig mer och styr och ställer lite för att Pertan ska hitta tillbaka till fjolårets form. Det hade dock inte förvånat mig om han Backman och Atta kniper de ordinarie mittbacksplatserna innan dess.
Citera
2010-05-08, 14:50
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Håller med, sjukt onödiga varningar.
Ibland ser det ut som han söker kort för att "tända" laget likt mot BP förra året.
Citera
2010-05-08, 15:18
Medlem
csts avatar
Fan vad det känns skönt att ha Tommy J som ordförande. Han gör ett så jävla bra intryck.
Citera
2010-05-08, 15:32
Medlem
erikbes avatar
Varför hittar jag inte highlights från Elfsborg-MFF någonstans? Någon som har länkt?
Citera
2010-05-08, 15:48
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Varför hittar jag inte highlights från Elfsborg-MFF någonstans? Någon som har länkt?

Den här kanske?

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5565406/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in