2010-07-26, 10:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Är rätt säker på att ni inte tar mer än 1 poäng på de två mötena. Häcken har tydligen gjort sin läxa under 'sommarlovet'.
Vad baserar du det på? Häcken är ett av de lagen vi alltid, oavsett ska slå hemma och som jag nämnde tidigare är helsingborg ett lag vi har haft förvånansvärt lätt för de senaste 5-6 åren.
Citera
2010-07-26, 12:10
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vad baserar du det på? Häcken är ett av de lagen vi alltid, oavsett ska slå hemma och som jag nämnde tidigare är helsingborg ett lag vi har haft förvånansvärt lätt för de senaste 5-6 åren.
Magkänsla.
Citera
2010-07-26, 13:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Magkänsla.
Du vill bara ha sällskap i tabellen. Jag tror på minst tre, men fyra eller sex poäng är inte alls omöjligt.
Citera
2010-07-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Tja, jag vet inte. Vi kanske också kan hitta någon galen skotte någonstans som kan storstäda i truppen och skrämma livet ur folk.

Jag är bara så frustrerad. Hela förra hösten gick jag och hade ont i magen av nervositet. Och sedan slutade allt i ett rungande antiklimax. Nu var säsongen då vi skulle ta revansch. Men istället har Blåvitt spelat så dåligt att jag ända sedan april har befunnit mig i någon sorts lågintensiv depression.

Snälla, kan vi inte få ta oss upp ur bottenträsket i alla fall. Jag struntar i om MFF eller Elfsborg vinner SM-guld och Blåvitt kommer typ nia. Bara jag slipper den där fasansfulla känslan som stavas Superettan 2011.
Jag förstår känslan av stress, panik och rädsla. Jag känner den också, men vi får inte låta den känslan ta över och förblinda oss. Visst, precis allt som har kunnat gå åt helvete den här säsongen har gjort det. Vi hade behövt några vinster i början för att få tåget att rulla, som gett Pär Ericsson självförtroende och tid att alla våra skadade spelare i lugn och ro skulle komma tillbaka.

Nu blev det inte så, Pär Ericsson är bänkad, Robin Söder blir misshandlad ute på en kant och vi ligger riktigt pyrt till. Men ändå, att ge en ny tränare chansen tror jag inte på, om vi gjort det under sommaruppehållet så kanske. Men nu? Nä, det tror jag inte. Vi har det vi har och får hoppas att det funkar. Jag är ändå ganska säker på att det kommer göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av McKarlson
Spontant tänker jag direkt Roger. Sen ser jag ju inte han som en permanent lösning. Men sparka Jonas nu och sätt in Roger, gå tillbaka till ett 4-4-2 och kör Robin och Hysen på topp.
Efter säsongen så tar Torbjörn över och Glenn Strömberg går in som sportchef. Ja, ett jävla önsketänkande, ja vet.
Jag blir lite trött på det där tjatet om Roger. Det var ändå åtta år sedan han tränade ett fotbollslag, och mycket har förändrats sedan dess. Och sedan tror jag inte han skulle ändra särskilt mycket, trots allt. Han syn på fotboll genomsyrar redan Kamratgården, ja han kanske skullem ändra till 4-4-2, men några större förändringar tror jag inte det kommer bli. För jag tror inte Blåvitts störta problem sitter i spelsystemet, utan snarare planlösheten.

När det gäller om Jonas Olsson ska sitta kvar nästa säsong är det en diskusion som måste tas efter säsongen. Men jag tror Jonas avgår frivilligt om spelet inte kommer igång, oavsett om vi klarar oss kvar eller inte.
Citera
2010-07-26, 16:07
Medlem
LastCaresss avatar
Ryktet säger att Lasse Lager tränar blåvitt nästa säsong
Citera
2010-07-26, 17:22
Medlem
rigbos avatar
Det enda positiva med tabellpositionen är att det många lag som kan bli inblandade i bottenstriden.

Blåvitt har nu gått mållösa från 8 av 16 matcher. Att det inte funkar med endast en man på topp är uppenbart. Att vara fem man på mitten borde betyda att vi styr mittfältet match efter match men det är snarare så att vi måste vara fem på mitten för att spela jämt med motståndarna. Ett skenbart övertag kan skönjas när motståndarna backar hem men de har för det mesta full kontroll på situationen.

Ingen av de spelarna Blåvitt värvat sedan våren 2008 tog plats i startelvan igår. Där har vi nog ett svar på varför det gått dåligt. En massa truppbreddare har värvats utan att tillföra något. Bättre satsa på en mittfältare i Hysénklass än ett gäng dussinspelare som Stiller, Ericsson och Falsetas.

Nu är det bara att hoppas på att vi får några trepoängare och att minst två andra lag i botten tappar form.
Citera
2010-07-26, 17:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Blåvitt har nu gått mållösa från 8 av 16 matcher. Att det inte funkar med endast en man på topp är uppenbart.
Ja. I matchen igår så gick det ju mycket bättre när Stiller kom in och man började spela 4-4-2 istället för den tokdefensiv som annars gäller i IFK. För oavsett vad folk säger om vilka sifferkombinationer som det spelas efter så syntes det att Stiller är en anfallare och ingen mittfältare. Så fort IFK erövrade bollen så gick han upp och spelade vid sidan av Hysén så att dom kunde jobba tillsammans och kunde etablera lite tryck emellanåt. Stiller är ingen stjärna men det dom behöver är ingen stjärna utan en spelidé som funkar, och igår funkade det i alla fall med Stiller och Hysén bredvid varandra på topp.
Citera
2010-07-26, 17:45
Medlem
Någon som kan förklara för mig hur F-A-N Bärkroth kan få spela allsvensk fotboll?
Citera
2010-07-26, 18:10
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Någon som kan förklara för mig hur F-A-N Bärkroth kan få spela allsvensk fotboll?
Varför? Igår tillhörde han dom bättre i första halvlek. Att han missade markeringen vid målet må vara hänt, men bollen ska inte komma dit vid en utboxning.
Dock kan jag tycka att Bärkroth än så länge inte är en man för startelvan, men perfekt som inhoppare.
Citera
2010-07-26, 19:06
Medlem
Rubarth23s avatar
Hur har det gått för den där Stiller?
Citera
2010-07-26, 20:24
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hur har det gått för den där Stiller?

Han är precis tillbaka från sin skada/operation och har bara gjort två inhopp hittills så det är svårt att säga...

/feldgrau
Citera
2010-07-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Varför? Igår tillhörde han dom bättre i första halvlek. Att han missade markeringen vid målet må vara hänt, men bollen ska inte komma dit vid en utboxning.
Dock kan jag tycka att Bärkroth än så länge inte är en man för startelvan, men perfekt som inhoppare.

Que ? Nu missa jag i och för sig första 30 men sen såg jag resten av matchen och jag tycker att han, precis som vanligt, misslyckas med allt han försöker i offensiv väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in