2010-05-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Vad har det med saken att göra? Jag trodde att vi diskuterade tabelltoppen.

Ja, för det är ju otroligt lätt att förutspå hur säsongen ska gå innan det börjat?

Ja visst, vi kan diskutera HIF, MFF eller ÖSK om du så känner för det?

Vi diskuterade sportslig stabilitet.
Citera
2010-05-17, 19:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nåja, jag kan hålla med om att situationen inte har skötts optimalt, men samtidigt hade vi tre spelare vars kontrakt höll på att ta slut, ekonomin tillät inte heller att sockra lönerna alltför mycket, Jos fick vi iofs ganska bra betalt för.

Här är ju kärnan, tre av lagets bästa spelare har kontrakt som går ut ungefär samtidigt, man varken förlänger eller säljer vilket i sin tur leder till att man måste ta ett bud på Jos som jag inte skulle kalla "ganska bra" då aik fotboll fick ungefär 6 miljoner för en topp-3 mittback i AS, lägg nu till burgic o ortiz och man får en ganska klar bild av varför ekonomin är lidande.
Citera
2010-05-17, 19:54
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Här är ju kärnan, tre av lagets bästa spelare har kontrakt som går ut ungefär samtidigt, man varken förlänger eller säljer vilket i sin tur leder till att man måste ta ett bud på Jos som jag inte skulle kalla "ganska bra" då aik fotboll fick ungefär 6 miljoner för en topp-3 mittback i AS, lägg nu till burgic o ortiz och man får en ganska klar bild av varför ekonomin är lidande.
Fast Burgic är ingen större förlust, han har inte presterat på plan sedan han värvades. Vart konstant skadad/halvskadad eller petad, och gjort bäst ifrån sig på försäsongen. Örlund var tänkt att dra tidigare, sedan skadade Maanoja sig vilket kan vara ganska svårt att förutse, Jonsson hade vi ersatt med Lorentzson som hade utgående kontrakt med Assyriska. Ortiz har vi försökt att nå en förlängning med i snart ett år, det är väl inte så mycket man kan göra när en spelare inte vill förlänga?
Obolo:s situation är jag inte säker på, det var mycket skvaller där.
Citera
2010-05-17, 19:58
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fan va folk alltid ska tjata om att folk inte är på matcherna. var det så svårt att ta fram ett riktigt argument emot hans post att du var tvungen att dra upp något 100% off topic som inte hade med diskussionen att göra alls?
Det kan kanske vara som så att "tjatet" om ert publiktapp och prissänkningar har att göra med att ni ständigt pratar vitt och brett om att ni har Sveriges trognaste publik. När det nu visar sig att er publik inte är speciellt trogen så får ni ta emot lite mothugg. Låter ganska logiskt om du tänker efter va?
Citera
2010-05-17, 20:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Fast Burgic är ingen större förlust, han har inte presterat på plan sedan han värvades. Vart konstant skadad/halvskadad eller petad, och gjort bäst ifrån sig på försäsongen. Örlund var tänkt att dra tidigare, sedan skadade Maanoja sig vilket kan vara ganska svårt att förutse, Jonsson hade vi ersatt med Lorentzson som hade utgående kontrakt med Assyriska. Ortiz har vi försökt att nå en förlängning med i snart ett år, det är väl inte så mycket man kan göra när en spelare inte vill förlänga?
Obolo:s situation är jag inte säker på, det var mycket skvaller där.

Summan av det hela är ändå att 6 spelare lämnar inom loppet av ett halvår där aik får in 6 miljoner (+1-2 miljoner ev.) när det gäller Ortiz fanns det väl bud på 10 miljoner inför säsongen? Klart som fan att man inte kan ersätta dessa spelare gratis, även om eran ledning och många supportar naivt nog trodde det och resultatet syns tydligt.
Citera
2010-05-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Det kan kanske vara som så att "tjatet" om ert publiktapp och prissänkningar har att göra med att ni ständigt pratar vitt och brett om att ni har Sveriges trognaste publik. När det nu visar sig att er publik inte är speciellt trogen så får ni ta emot lite mothugg. Låter ganska logiskt om du tänker efter va?

Det jag sa gäller alla lag, ser varje jävla matchdag hur folk klagar på "eru inte på matchen va!!!!!!! eru inte d!!!!!!1111"

Sen är det väl ganska uppenbart att AIK råkar ha mest publik överlag senaste 20 åren (så länge jag har levt, kan inte säga något om tidigare), hurvida det betyder att dom har mest "trogna" supportrar eller inte vet jag inte.
Citera
2010-05-17, 20:10
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Summan av det hela är ändå att 6 spelare lämnar inom loppet av ett halvår där aik får in 6 miljoner (+1-2 miljoner ev.) när det gäller Ortiz fanns det väl bud på 10 miljoner inför säsongen? Klart som fan att man inte kan ersätta dessa spelare gratis, även om eran ledning och många supportar naivt nog trodde det och resultatet syns tydligt.
Ja, ser man det svart på vitt har du helt rätt.
Det går inte att förneka att vi tappat flera spelare, men man får samtidigt ta hänsyn till att flera spelare inte alls har presterat som man förväntat sig.
Det är egentligen bara Atta som varit över förväntan. Hade Maanoja och Lorentzson gjort bättre ifrån sig (vilket inte alls var orealistiskt att hoppas på) hade man inte klagat på AIK:s ledning, men då det har gått som det har gjort är det istället kollektiv kritik som gäller.
När det gäller bud på olika spelare i AIK är det bäst att ta det med en nypa salt.
Dessutom försökte man faktiskt att rekrytera nya spelare från Brasilien, men det vart nått strul med pågående ligor och annat så de ska tydligen ansluta nu i sommar istället (om det blir så vet jag dock inte).
Senast redigerad av Viking- 2010-05-17 kl. 20:14.
Citera
2010-05-17, 20:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Nja, jag önskar iaf inte skador på andra spelare. Om det gör mig till en riddare vette jag fan...
Ja, vi har match.
Jag har väl aldrig önskat skador på någon? Det är klart du är riddare, guldhjärta eller svarthjärta?

Jag tycker för övrigt att du borde vara på matchen istället för att spy galla här.
Citera
2010-05-17, 20:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag har väl aldrig önskat skador på någon? Det är klart du är riddare, guldhjärta eller svarthjärta?

Jag tycker för övrigt att du borde vara på matchen istället för att spy galla här.

Kanske inte bokstavligen, men ditt inlägg är ändå talande.
Citat:
De har ju medicinbollbegåvningen Özkan. Det borde väl räcka?

Jag skulle inte känna allt för mycket sympati om en aikare eller två slet av några korsband.

Sedan ser jag inte vad du har att göra med om jag är på matchen eller inte.
Citera
2010-05-17, 20:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Kanske inte bokstavligen, men ditt inlägg är ändå talande.

Sedan ser jag inte vad du har att göra med om jag är på matchen eller inte.
Ge fan i att misstolka inlägg då, jag menar ingenting annat än det jag skriver.

Jag tycker bara att det är märkligt att sitta här och käfta istället för att vara på rea-matchen och faktiskt stötta ditt lag som mer än någonsin behöver det.
Citera
2010-05-17, 20:39
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ge fan i att misstolka inlägg då, jag menar ingenting annat än det jag skriver.

Jag tycker bara att det är märkligt att sitta här och käfta istället för att vara på rea-matchen och faktiskt stötta ditt lag som mer än någonsin behöver det.
Trevligt, då vet jag vad du tycker

Förlåt för att jag misstolka ditt inlägg där du inte skulle känna sympati ifall en AIK-spelare slet av sig korsbandet, usch så fel jag hade.
Citera
2010-05-17, 20:52
Medlem
vonmansteins avatar
Lite ödets ironi att Miran Burgic avslutar med ett hattrick, kommer nog säkert göra succe i VM å gå till shysst liga å ösa in mål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in