2010-05-11, 22:31
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Precis. Till och med IFK som ju tydligen inte spelar tillräckligt bra för att få vara kvar i Allsvenskan har lyckats spela fint på Gamla Ullevi när man slog AIK med 4–0.

/feldgrau

Fast det handlade tyvärr nog mycket om vår kvalité snarare än er sett till den matchen!
Citera
2010-05-11, 22:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fast det handlade tyvärr nog mycket om vår kvalité snarare än er sett till den matchen!

Visst, men Blåvitt spelade fortfarande boll till stor del på marken den matchen.

/feldgrau
Citera
2010-05-12, 00:13
Medlem
AndrewRyans avatar
Hemligheten bakom ÅFF's vändning: http://www.youtube.com/watch?v=CNBp-6hLj9c
Citera
2010-05-12, 00:17
Medlem
Seriöst har jag sett en annan match än alla andra, både här och bland intelligensreserven i aftonbladets kommentarer? Det är ju solklar frispark för målvakterna i bägge situationerna, vid inget av tillfällena är anfallsspelarna ens i närheten av bollen och är klart inne och stör Kim respektive Dime. Det är inte ens något att diskutera i min bok.
Citera
2010-05-12, 00:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Seriöst har jag sett en annan match än alla andra, både här och bland intelligensreserven i aftonbladets kommentarer? Det är ju solklar frispark för målvakterna i bägge situationerna, vid inget av tillfällena är anfallsspelarna ens i närheten av bollen och är klart inne och stör Kim respektive Dime. Det är inte ens något att diskutera i min bok.

Vilken situation med Kim pratar du om? Det enda som diskuterats här är situationen i slutsekunderna när Hjalmar Jonson går upp i duell med Fredrik Lundgren som tacklar Dime så att han tappar bollen.

/feldgrau
Citera
2010-05-12, 00:42
Medlem
Citat:
Vilken situation med Kim pratar du om? Det enda som diskuterats här är situationen i slutsekunderna när Hjalmar Jonson går upp i duell med Fredrik Lundgren som tacklar Dime så att han tappar bollen.

/feldgrau

Direkt innan "straffsituationen" förstås, Kim går ut för att boxa bollen, precis innan han får kontakt med den kommer en gaisare inflygande i honom med ryggen först så att bollen dimper ner en meter framför honom samtidigt som han faller bakåt. Sen kommer en annan gaisare och nickar bollen på Sigurdssons hand. Och som du själv skriver tacklar Lundgren/Hjalmar Dime när han försöker fånga bollen i slutsekunderna, också det en solklar frispark.
Citera
2010-05-12, 00:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Direkt innan "straffsituationen" förstås, Kim går ut för att boxa bollen, precis innan han får kontakt med den kommer en gaisare inflygande i honom med ryggen först så att bollen dimper ner en meter framför honom samtidigt som han faller bakåt. Sen kommer en annan gaisare och nickar bollen på Sigurdssons hand. Och som du själv skriver tacklar Lundgren/Hjalmar Dime när han försöker fånga bollen i slutsekunderna, också det en solklar frispark.

När du säger det och jag kollat på repriserna så stämmer det ju faktiskt att det är en precis likadan situation med Kim innan straffsituationen. Jag tycker å andra sidan inte att någon av situationerna ska vara frispark och det borde varit både straff och mål i situationerna. De som hävdar att det var rätt att målet blev bortdömt borde dock rimligen anse att det inte heller skulle varit straff eftersom Kim borde fått en frispark i momentet innan.

/feldgrau
Citera
2010-05-12, 00:56
Medlem
Citat:
När du säger det och jag kollat på repriserna så stämmer det ju faktiskt att det är en precis likadan situation med Kim innan straffsituationen. Jag tycker å andra sidan inte att någon av situationerna ska vara frispark och det borde varit både straff och mål i situationerna. De som hävdar att det var rätt att målet blev bortdömt borde dock rimligen anse att det inte heller skulle varit straff eftersom Kim borde fått en frispark i momentet innan.

/feldgrau

Här är min regeltolkning rakt emot din, men det är väl en diskussion som lämpligen tas i en annan tråd än den här. Annars kan jag inte annat än hålla med dig, situationerna är snarlika.
Citera
2010-05-12, 06:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Visst, men Blåvitt spelade fortfarande boll till stor del på marken den matchen.

/feldgrau
Då får vi väl hoppas att ni får behålla detta fina underlag
Citera
2010-05-12, 07:52
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
MFF försökte sig på skönspel på Ullevis åker och rullade ut IFK efter noter. Det går om man är tillräckligt bra. Ser ingen anledning att gnälla som om man vore Taco Svensson.
Det är ditt gnäll om att HIF inte spelar någon vacker fotboll och har flyt som är löjligt. Lagen spelar oftast den fotboll som spelarmaterialet tillåter, det är inget konstigt med det.
Citera
2010-05-12, 08:47
Medlem
Keldons avatar
Ett lästips till folket som fortfarande tycker att konstgräs är något att sträva efter:

http://www.barometern.se/sporten/

scrolla ner lite så får ni Nannes syn på saken.
Citera
2010-05-12, 09:04
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ett lästips till folket som fortfarande tycker att konstgräs är något att sträva efter:

http://www.barometern.se/sporten/

scrolla ner lite så får ni Nannes syn på saken.
Don Nanne har rätt som vanligt. Jävligt skönt att vi slipper konstgräs på Kalmars nya arena för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in