Jag skulle nog vilja påstå att både Göteborg, AIK och Kalmar får jäkligt svårt att ta guld efter den här inledningen. Normalt förlorar inte svenska mästarna fler än 4-6 matcher på hela säsongen och de här lagen är redan uppe i den kvoten. Att de skulle gå nästintill obesegrade resten av säsongen ser jag som extremt osannolikt.
Hur det går för BP? Tja, jag tippade dem på övre halvan (med hjärtat

) och det står jag för. Med Guidetti i laget har de börjat göra mål också, men även om han lämnar i sommar finns det så mycket talang i laget att de ska kunna slåss om minst en mittenplacering.
Vilka vinner guld? Helsingborg, Malmö eller Örebro blir mitt tips. Elfsborg hade nog behövt en bättre start, de har en tendens att spela för många oavgjorda matcher och det straffar sig i längden. Mjällby har inlett succéartat men ända till guld räcker det nog inte. Häcken har också pekats ut som medaljkandidat, men de har inte imponerat jättemycket på mig hittills.
Bottenstriden vågar jag inte sia om. Åtvid åker säkert ur, men vilka som hänger med är frågan. Trelleborg? Djurgården? Inte Kalmar väl? Den som lever får se.