2010-04-27, 17:35
Medlem
mossan_kylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad young boy.
Sant, varken Blåvitt, AIK eller Kalmar fungerar för fem öre såhär långt och det kommer nog inte bli allt för stor förändring den närmaste tiden känns det som. Malmö känns på något vis inte som någon guldkandidat i mina ögon, verkar bli en kamp mellan Elfsborg och Helsingborg när allting kommer omkring. Elfsborg verkar ju äntligen hittat en målskytt i Denni Avdic med

Hur kan du säga att Malmö inte är någon guldkandidat?
Pratar du med hjärtat nu?
Malmö vinner även när de spelar dåligt, det är en styrka för ett lag som är med och slåss i toppen.
Malmö har gjort flest mål i allsvenskan iår.
Malmö vinner när viktiga spelare saknas (läs; Sudic, Wilton, Ofere).

Kollar man på Helsingborg så tror jag dom tappar ju äldre Allsvenskan 2010 blir.
Om någon av deras bärande spelare; Lindström/Lantz/Edman/Hansson skadar sig tror jag de kan få det tufft. Köper hif in en notorisk målskytt under sommaren kan man bli farliga hela året. Gör man det inte, rasar man precis som förra året. 5 segrar på hela hösten och många förluster var hifs fall.
Citera
2010-04-27, 17:53
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag tycker att Malmö känns lite starkare som guldkandidat än Helsingborg, även om de övertygat enormt.
Och sen tror jag inte att Denni Avdic håller som utpräglad målskytt, mer att han är inne i ett stim just nu, men det får framtiden utvisa.
Ska bli intressant att se om Guidetti fortsätter prestera för Bp och vad som händer när han lämnar.

BP kommer hänga kvar utan tvekan oavsett om Guidetti lämnar. De har en väldigt bra defensiv i år och det brukar man klara sig kvar på.
Senast redigerad av _slipknot1_ 2010-04-27 kl. 17:59.
Citera
2010-04-27, 18:12
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
BP kommer hänga kvar utan tvekan oavsett om Guidetti lämnar. De har en väldigt bra defensiv i år och det brukar man klara sig kvar på.
Hänga kvar har jag aldrig tvivlat på, inte förra säsongen eller den här. Tycker BP är väldigt underskattade, de har ett väldigt intressant lag...
Citera
2010-04-27, 18:20
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Hänga kvar har jag aldrig tvivlat på, inte förra säsongen eller den här. Tycker BP är väldigt underskattade, de har ett väldigt intressant lag...

Ja värvningen av Pontus Segerström var grym och verkar ha stärkt upp det rejält bakåt. De har saknat en vass målskytt men där kanske man träffat rätt i Guidetti och om han gör en 8-10 mål kan de mycket väl komma på övre halvan. De kan mycket väl bli bästa stockholmslag dessutom om AIK inte får ordning på saker och ting. Lär ju ske rätt mycket under sommar-sillyn och det kan göra det än mer oroligt i laget. Djurgården är jag övertygad om att de kommer långt ned och de kan mycket väl åka direkt ur eller få kvala. Enda lag som jag direkt anser sämre än Åtvidaberg och för tillfället KFF.
Citera
2010-04-27, 18:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Ja värvningen av Pontus Segerström var grym och verkar ha stärkt upp det rejält bakåt. De har saknat en vass målskytt men där kanske man träffat rätt i Guidetti och om han gör en 8-10 mål kan de mycket väl komma på övre halvan. De kan mycket väl bli bästa stockholmslag dessutom om AIK inte får ordning på saker och ting. Lär ju ske rätt mycket under sommar-sillyn och det kan göra det än mer oroligt i laget. Djurgården är jag övertygad om att de kommer långt ned och de kan mycket väl åka direkt ur eller få kvala. Enda lag som jag direkt anser sämre än Åtvidaberg och för tillfället KFF.
Lyckas de förlänga låneavtalet med Guidetti till säsongen ut så vore det verkligen guld värt.
Citera
2010-04-27, 18:50
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Lyckas de förlänga låneavtalet med Guidetti till säsongen ut så vore det verkligen guld värt.

Nej inte guld värt men kanske en 7:e plats värd
Citera
2010-04-27, 19:22
Medlem
50-öring.s avatar
Jag tror inte det är kört för något av de guldtippade lagen. Klart det är svårare att ta igen alla de poäng som HIF leder med men omöjligt? Nej. Vi har sett lag klappa ihop förr. Räcker att HIF, MFF, Örebro osv förlorar tre matcher på raken vilket är lätt hänt samtidigt som Göteborg, AIK, Elfsborg osv vinner tre. Plötsligt är gapet mycket mindre.

Angående matchen igår så finns det inte så mycket att skriva. Varken DIF eller MFF imponerade. Även om D. Larsson har varit väldigt bra såhär långt i allsvenskan var det riktigt härligt att få se honom göra mål. Det första var riktigt fint. Även skönt att se Ulrich mer offensiv. Tifot var stilrent. Håller det som det bästa från Malmös sida såhär långt i år. Ett litet plus till Alex Nilsson, inte för hans spel utan bara för att det är så kul. Tror mycket på honom.
Citera
2010-04-27, 20:42
Medlem
vonmansteins avatar
Jaha då börjar man bli nervös inför söndagens drabbning.

Skador
Daniel Sjölund
Mattias Jonson

Martin Andersson
Pa Dembo Touray

ingen uppgifter när dessa är med i truppen igen.

Toivio å prinsen riskerar avstänning vid ev. gult kort emot mjällby.
Citera
2010-04-27, 20:48
Medlem
Jerka^s avatar
Jag skulle nog vilja påstå att både Göteborg, AIK och Kalmar får jäkligt svårt att ta guld efter den här inledningen. Normalt förlorar inte svenska mästarna fler än 4-6 matcher på hela säsongen och de här lagen är redan uppe i den kvoten. Att de skulle gå nästintill obesegrade resten av säsongen ser jag som extremt osannolikt.

Hur det går för BP? Tja, jag tippade dem på övre halvan (med hjärtat ) och det står jag för. Med Guidetti i laget har de börjat göra mål också, men även om han lämnar i sommar finns det så mycket talang i laget att de ska kunna slåss om minst en mittenplacering.

Vilka vinner guld? Helsingborg, Malmö eller Örebro blir mitt tips. Elfsborg hade nog behövt en bättre start, de har en tendens att spela för många oavgjorda matcher och det straffar sig i längden. Mjällby har inlett succéartat men ända till guld räcker det nog inte. Häcken har också pekats ut som medaljkandidat, men de har inte imponerat jättemycket på mig hittills.

Bottenstriden vågar jag inte sia om. Åtvid åker säkert ur, men vilka som hänger med är frågan. Trelleborg? Djurgården? Inte Kalmar väl? Den som lever får se.
Citera
2010-04-27, 20:54
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Jaha då börjar man bli nervös inför söndagens drabbning.

Skador
Daniel Sjölund
Mattias Jonson

Martin Andersson
Pa Dembo Touray

ingen uppgifter när dessa är med i truppen igen.

Toivio å prinsen riskerar avstänning vid ev. gult kort emot mjällby.

Känns inte positivt direkt Dock så var det kul att Hämäläinen hängde en balja, det behövde han (och de andra finnarna också för den delen tror jag). Sympatisk snubbe.
Citera
2010-04-27, 22:22
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Jag skulle nog vilja påstå att både Göteborg, AIK och Kalmar får jäkligt svårt att ta guld efter den här inledningen. Normalt förlorar inte svenska mästarna fler än 4-6 matcher på hela säsongen och de här lagen är redan uppe i den kvoten. Att de skulle gå nästintill obesegrade resten av säsongen ser jag som extremt osannolikt.

Hur det går för BP? Tja, jag tippade dem på övre halvan (med hjärtat ) och det står jag för. Med Guidetti i laget har de börjat göra mål också, men även om han lämnar i sommar finns det så mycket talang i laget att de ska kunna slåss om minst en mittenplacering.

Vilka vinner guld? Helsingborg, Malmö eller Örebro blir mitt tips. Elfsborg hade nog behövt en bättre start, de har en tendens att spela för många oavgjorda matcher och det straffar sig i längden. Mjällby har inlett succéartat men ända till guld räcker det nog inte. Häcken har också pekats ut som medaljkandidat, men de har inte imponerat jättemycket på mig hittills.

Bottenstriden vågar jag inte sia om. Åtvid åker säkert ur, men vilka som hänger med är frågan. Trelleborg? Djurgården? Inte Kalmar väl? Den som lever får se.

Helt rätt att guldet kört för AIK, KFF och Göteborg. Tror faktiskt Elfsborg får det tufft också pga sin loosermentalitet. Allt beror på vad som händer under silly-fönstret i sommar, om heif får behålla sina spelare och kanske gör ett anfallsförvärv kommer de ta guld. Man kan inte förlora mer än 5-6 matcher beroende på hur många kryss man spelar och som du sa så har de förväntade topplagen snart fyllt den kvoten. Räkna med att de gör det redan innan uppehållet. Men det vänder fort i fotboll och ett par raka förluster så är alla ikapp.

Jag tror inte Trelleborg åker ur men jag hoppas, just nu har de sjukt många skador. KFF lider ju av oroligheterna med Bapuba och Jael som strulat till det ordentligt. Sedan har Nanne lyckats få laget att överprestera ett par år nu men nu har det tagit tvärstopp. Djurgården är ju en solklar nedflyttningskandidat och Gais kommer tappa rejält om de blir av med Wanderson i sommar.
Citera
2010-04-28, 00:01
Medlem
von_Ss avatar
Råkade se GAIS-Kalmar. Är det den här kvalitén Allsvenskan håller eller var det en ovanligt dålig match? Det var som ett youtube-klipp med fotbollstabbar. Lagkamrater snubblade över varandra och krockade, skottförsök slutade med att bollen flög bakåt, Wanderson (som väl ska vara en "stjärna") sprang sig fri men glömde kolla på bollen som landade i hans bakhuvud. När jag redan hade ont i magen av skratt tar Wastå tag i bollen och kastar in den i sitt eget mål! Det var inte bara låg klass, som när man ser en division 5-match. Det var tabbar på tabbar på tabbar som man skrattar åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in