2010-05-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redberg
Med den logiken så har TFF och AIK sveriges bästa lag. Synd bara att serien ljuger, judarna låg bakom förintelsen och att Åtvidaberg värvar Zlatan.

Med den logiken? Vad har TFF och Åtvid med vad jag skrev att göra?
Citera
2010-05-16, 13:29
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Med den logiken? Vad har TFF och Åtvid med vad jag skrev att göra?
Du påstår fortfarande att AIK har allsvenskans bästa backlinje och mittfält. Tabellen talar dock ett annat språk och de tre sämsta lagen är ju faktiskt Åtvidaberg, AIK och Trelleborg. Jag antar att det var därför h*n blandade in era bottenkollegor i diskussionen.
Citera
2010-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Du påstår fortfarande att AIK har allsvenskans bästa backlinje och mittfält. Tabellen talar dock ett annat språk och de tre sämsta lagen är ju faktiskt Åtvidaberg, AIK och Trelleborg. Jag antar att det var därför h*n blandade in era bottenkollegor i diskussionen.

På pappret har vi fortfarande Allsvenskans bästa mittfält, i konkurrens med Elfsborg.
Samma sak gäller backlinjen, men då istället i konkurrens med Göteborg.. Eller, jag kan väl sträcka mig till att vi lätt tillhör topp 5 om man tittar på Allsvenskans backuppsättningar.

Men eftersom vi suger i praktiken så spelar det väl ingen roll att vi har ett helt ok lag (med Allsvenskan-mått, inte med AIK-mått) på pappret.

Får vi in en ledarfigur i centrallinjen (Nya kroaten i mål?) och en bra targetspelare samt kanske någon annan fin krydda på det så ska det inte vara några problem att hålla oss kvar. Förutsatt då att övriga spelare slutar tro att vi börjar varje match med 3-0 och inte behöver kämpa.
Citera
2010-05-16, 13:56
Medlem
"Mittfält: AIK. Ortiz, Dulee, Bojan, Mutumba, Tjerna, Eguren, Pavey... måste jag säga mer?"
Då ingen av dom har presterat väljer jag Durmaz-Wilton-Pekalski-Molins före dina medelmåttor åtta dagar i veckan.
Citera
2010-05-16, 13:59
Medlem
Bornets avatar
Citat:
På pappret har vi fortfarande Allsvenskans bästa mittfält, i konkurrens med Elfsborg.
Nej.

Citat:
Samma sak gäller backlinjen, men då istället i konkurrens med Göteborg..
Nej.

Citat:
Eller, jag kan väl sträcka mig till att vi lätt tillhör topp 5 om man tittar på Allsvenskans backuppsättningar.
Tveksamt.

Citat:
Men eftersom vi suger i praktiken så spelar det väl ingen roll att vi har ett helt ok lag (med Allsvenskan-mått, inte med AIK-mått) på pappret.
Ni har vunnit lika många gånger som ni åkt ut sedan millennieskiftet. Ert lag är kasst, för alla allsvenska lags mått mätt.

Citat:
Får vi in en ledarfigur i centrallinjen (Nya kroaten i mål?) och en bra targetspelare samt kanske någon annan fin krydda på det så ska det inte vara några problem att hålla oss kvar. Förutsatt då att övriga spelare slutar tro att vi börjar varje match med 3-0 och inte behöver kämpa.
Jomen visst, om du säger så.
Citera
2010-05-16, 14:24
Medlem
Redbergs avatar
Allsvenskans bästa försvar sitter Helsingborg på, utan tvekan. Sett dem i två matcher och det är oerhört kompakt och säkert, deras centrala mittfältare pressar bra och ger riktigt bra understöd när motståndarna attackerar.

Allsvenskans bästa mittfält är en svårare nöt, Elfsborg har ju ett par riktigt tunga pjäser, men det räcker inte att kunna spela bra på konstgräs. Malmö och Örebro har några riktigt bra gubbar men jag skulle även vilja slänga in GAIS som en liten utmanre till topp tre i alla fall. Ayarna och Mårtensson år två RIKTIGT bra bollvinnare och spelfördelare och placera Wanderson framför det där, lite vassare kanter och det hade varit i allsvensk toppklass.

Bästa anfallet består i princip bara av Tobias Hysén, killen är för bra för Allsvenskan. Hade velat se honom ihop med Denni Avdic nu när han är i form, två spelare som hade kunnat komplettera varandra underbart. Elfsborg har överlag den absolut bredaste anfallsbesättningen i AS. Jawo/Keene/Berglund/Avdic. Oslagbart.
Citera
2010-05-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redberg
Allsvenskans bästa försvar sitter Helsingborg på, utan tvekan. Sett dem i två matcher och det är oerhört kompakt och säkert, deras centrala mittfältare pressar bra och ger riktigt bra understöd när motståndarna attackerar.

Allsvenskans bästa mittfält är en svårare nöt, Elfsborg har ju ett par riktigt tunga pjäser, men det räcker inte att kunna spela bra på konstgräs. Malmö och Örebro har några riktigt bra gubbar men jag skulle även vilja slänga in GAIS som en liten utmanre till topp tre i alla fall. Ayarna och Mårtensson år två RIKTIGT bra bollvinnare och spelfördelare och placera Wanderson framför det där, lite vassare kanter och det hade varit i allsvensk toppklass.

Bästa anfallet består i princip bara av Tobias Hysén, killen är för bra för Allsvenskan. Hade velat se honom ihop med Denni Avdic nu när han är i form, två spelare som hade kunnat komplettera varandra underbart. Elfsborg har överlag den absolut bredaste anfallsbesättningen i AS. Jawo/Keene/Berglund/Avdic. Oslagbart.

Förutom att tre av fyra suger, och den sista har varit usel ett bra tag och spelat på många olika positioner men först nu kommit igång.

Dessutom tycker jag att Elfsborg utan tvekan har bästa mittfält i allsvenskan.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-16 kl. 14:29.
Citera
2010-05-16, 14:41
Medlem
Önskescenario med tanke på publik

Upp med bajen,norrköping och syrianska. Ut med BP, åtvidaberg och trelleborg
Citera
2010-05-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valdtar-allt-det-fina

Det hade allsvenskan verkligen behövt. Känns långsökt men man kan alltid hoppas.
Citera
2010-05-16, 14:50
Medlem
Redbergs avatar
Citat:

Har Syrianska mer publik än Assyriska? Annars så har ju Örgryte både mer publik och historia i AS.
Citera
2010-05-16, 15:00
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

I såfall vill du väl ha upp DIF? Stora Vallas publiktal låg på øver halvan när de spelade AS på 90-talet.
Citera
2010-05-16, 15:09
Bannlyst
http://www.gefleiffotboll.se/resources/gif/page_images/1222107276informationskarta.jpg

Går det att ta sig från H till G där inne? Eller är det 'avstängt'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in