2010-05-07, 13:52
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hela AIK såg helt förlamat ut och frågan är vad segern är värd (förutom tre poäng)

Någon direkt värdemätare var kanske inte matchen med tanke på motståndet som var
helt under isen. Kan IFK komma upp än högre? Efter GAIS-matchen kan dom vara tillbaka
på ruta ett igen.

Hittade för övrigt ett "underbart" citat sedan i höstas.

Nja, inte riktigt kanske.

Jag tror nog det finns många roliga kommentarer från innan säsongen. Många tippade faktiskt AIK högt upp, dessutom var det mer än en person som var övertygad om att IFK skulle dominera, så kul läsning blir det åt båda hållen
Citera
2010-05-07, 14:26
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Oj, god morgon, din lilla fiskrensande antisemit.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tjena Bornet, du är en härlig skribent här. Men i ärlighetens namn? Är er spelidé att tjonga bollen uppåt och att er nr 11 ska skada målvakten så mycket han kan? Eller vad är er spelidé? Ni hade ingenting annat än långa bollar igår.
Vi borde som sagt ha avgjort med mer än 1 mål i första där vi var helt dominerande och ni hade någon enstaka ströchans som ni istället för att satsa på att göra mål, satsar på att skada Vaiho.

Du kan helt ärligt inte säga att ni fick en välförtjänt poäng, men kudos ska ni dock ha för att ha en klack på plats. Synd att ni inte hördes en enda gång? Enda gånge jag märkte av er var när era skinnvästar sprang som besatta ner till staketet vid 1-1...
Och ja, både ni och vi led av en domare som absolut inte platsar som allsvensk domare. Vad gjorde han där egentligen? Varför fick Magnusson sitt andra gula kort för att springa på en kant? Varför fick Jonson ett gult för att få smaka armbåge i plytet? Du har säkert fler saker mot dina egna spelare som du inte heller förstod för jag vet att jag är enögd när det gäller sånt.

Den där sista ramsan var bra.. Syns att ni har koll då Johans mamma bor kvar uppe i Gävle och Johan i Sthlm.
Öh. som sagt; hela andra halvlek var vi bättre. 1 poäng kändes välförtjänt där vi snarare skulle tryck in en andra än att ni skulle gjort 2 i första. Klack på plats? Vi var väl inte mer än 40-50 pers och det var knappast en majoritet av klackmänniskor.

Du behöver kanske inte läsa in allt för mycket utav texten om Oremo heller... den är inte helt gravallvarligt.

Edit; och ang. att spela fult. Det var ju knappast vi som fick en spelare utvisad heller.

Väl mött i Gbg.
Senast redigerad av Bornet 2010-05-07 kl. 14:31.
Citera
2010-05-07, 14:28
Medlem
erikbes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Hjrppy5w67U&feature=player_embedded

Missa inte Solnaturken
Citera
2010-05-07, 14:41
Medlem
Finner knappt ord för hur det ser ut just nu. Hur kunde det bli såhär?

Vi vill se - AIK!
Citera
2010-05-07, 14:42
Medlem
Tack för igår gnaget!!!
Citera
2010-05-07, 14:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
http://www.youtube.com/watch?v=Hjrppy5w67U&feature=player_embedded

Missa inte Solnaturken

Du skryter om något IFK-svin som kastade öl? Moget.
Citera
2010-05-07, 14:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Öh. som sagt; hela andra halvlek var vi bättre. 1 poäng kändes välförtjänt där vi snarare skulle tryck in en andra än att ni skulle gjort 2 i första. Klack på plats? Vi var väl inte mer än 40-50 pers och det var knappast en majoritet av klackmänniskor.

Du behöver kanske inte läsa in allt för mycket utav texten om Oremo heller... den är inte helt gravallvarligt.

Edit; och ang. att spela fult. Det var ju knappast vi som fick en spelare utvisad heller.

Väl mött i Gbg.

Ni var bättre än oss i andra halvlek för att vi gick ner och skulle försöka behålla ledningen mot ert tjonglag som var under isen i första. Det måste även du ha sett?

Näe, det var inte ni som fick en spelare utvisad, kan du återge hur befogad den utvisningen var? Sluta löjla dig, men visst 1-1 kanske var ok.. Men vi skulle avgjort i första och fortsatt spela likadant i andra.
Citera
2010-05-07, 14:51
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ni var bättre än oss i andra halvlek för att vi gick ner och skulle försöka behålla ledningen mot ert tjonglag som var under isen i första. Det måste även du ha sett?
Öh. Så om man backar hem, blir helt stillastående och bra tillbakapressade så 'försöker man bara behålla ledningen mot ett tjonglag'? Din analys av matchen känns väl inte helt klockren.

Citat:
Näe, det var inte ni som fick en spelare utvisad, kan du återge hur befogad den utvisningen var? Sluta löjla dig, men visst 1-1 kanske var ok.. Men vi skulle avgjort i första och fortsatt spela likadant i andra.
...och vi skulle haft samma spel i första som vi hade i andra så hade vi vunnit. Bra så.

Kanske ska släppa det här nu...
Citera
2010-05-07, 14:56
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du skryter om något IFK-svin som kastade öl? Moget.

Jag skryter inte alls. Däremot så länkar jag till ett klipp som iaf jag tycker är kul. Mest för att det är Bojan man driver med.
Citera
2010-05-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag skryter inte alls. Däremot så länkar jag till ett klipp som iaf jag tycker är kul. Mest för att det är Bojan man driver med.

Det var faktiskt rätt kul även för mig som Gnagare..
Citera
2010-05-07, 15:23
Medlem
Cruachans avatar
Känns inte så kul att ha AIK i dubbelmötet när serien vänder. Malmö är alltid som sämst just då, och självklart kommer säkert AIK ha stärkt sig en hel del under sommaren. Är nästan säker på att vi förlorar sex poäng där, och säsongen är slut.

Just ja, Åtvidaberg imorgon. Känns ju inte jättebra nu med tanke på hur de ångar på. Kan tänka mig att spelarna är rätt nedslagna efter Elfsborg, så en förlust skulle inte förvåna.

Fan, nästan olagligt att vara såhär pessimistisk när man ligger i topp. De senaste åren har verkligen tärt på självförtroendet.

Nu tar vi snart VM-uppehåll, grabbar! Skönt!!
Citera
2010-05-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Känns inte så kul att ha AIK i dubbelmötet när serien vänder. Malmö är alltid som sämst just då, och självklart kommer säkert AIK ha stärkt sig en hel del under sommaren. Är nästan säker på att vi förlorar sex poäng där, och säsongen är slut.

Just ja, Åtvidaberg imorgon. Känns ju inte jättebra nu med tanke på hur de ångar på. Kan tänka mig att spelarna är rätt nedslagna efter Elfsborg, så en förlust skulle inte förvåna.

Fan, nästan olagligt att vara såhär pessimistisk när man ligger i topp. De senaste åren har verkligen tärt på självförtroendet.

Nu tar vi snart VM-uppehåll, grabbar! Skönt!!

Den här kommentaren är extremt störande. Här finns det de supportrar som har det överjävligt tungt just nu, vad händer då? Jo, då dyker det upp en Malmöit som sprudlar pessimism. Det är lite som den som har nästan allt som beklagar sig för den utblottade att något fattas.

Men jag förstår dig. Anti-jinxning är något jag har sysslat med under i princip hela mitt supporterskap, det verkar dock inte funka något vidare längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in