2010-05-09, 00:15
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Såg första halvlek av MFF - Åtvid idag och blev jävligt imponerad av sättet MFF gick in i matchen på. Direkt från start visade man att man skulle styra spelet och att det var bäst för Åtvid att sluta anfalla överhuvudtaget. Efter det stört vackra 1-0 fick Åtvid in ett riktigt skitmål. Vissa lag, särskilt dagens AIK, hade blivit nerslagna av det och tappat farten. MFF förstod att det inte var mer än ett pissmål och fortsatte trumma på som om inget hade hänt med vetskapen om att om de fortsätter som innan kommer de vinna matchen. I mitt tycke är typiskt topplagsbeteende från lag som vet att de är bra. Det påminde inte lite om hur topplagen i Europa hanterar att får ett skitmål i baken.
Du satte verkligen fingret på det där, håller helt med!
Citera
2010-05-09, 00:26
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Du satte verkligen fingret på det där, håller helt med!
Tack! Vad tror du förresten blir vår approach imorgon? Kommer spelarna gå in för att kriga till sig poäng eller kommer Wesström förlita sig till att spelet kommer igång?

Själv hoppas jag på en kombination av de båda delarna. Ser gärna att Tjerna går in från start för att garantera hårt jobb på mitten samtidigt som jag hoppas på att Özkan får chansen från start. Vi möter ett dåligt lag och vi har Sveriges bästa matta så jag tycker att han är redo nu.

Det lär hursomhelst vara ångest från minut ett till minut 90. Sedan får man hoppas på ett jävla drag på läktarna från oss som är där.
Citera
2010-05-09, 00:30
Medlem
Alltså det börjar bli dags för AIK spelarna att börja kriga. Risken för nedflyttning ökar markant efter varje missad poäng nu.
Citera
2010-05-09, 00:36
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Alltså det börjar bli dags för AIK spelarna att börja kriga. Risken för nedflyttning ökar markant efter varje missad poäng nu.
Det är helt sant. Men samtidigt tror jag inte att kriga är något dagens AIK är bra på. Bland alla mittfältare och anfallare har vi i princip bara två spelare som är riktigt fysiska och det är Tjerna och Kenny. Om Eguren kan visa upp takter från fornstora dagar han man väl kanske räkna honom till den duon också. Men hursomhelst tror jag inte att vi skulle vinna den fysiska kampen mot ett lag som Trelleborg. Vi måste spela fotboll! Med det inte sagt att spelarna inte ska kämpa till sista bloddroppe, det måste man kräva när vi sitter i den sitsen vi idag gör.
Citera
2010-05-09, 00:44
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Tack! Vad tror du förresten blir vår approach imorgon? Kommer spelarna gå in för att kriga till sig poäng eller kommer Wesström förlita sig till att spelet kommer igång?

Själv hoppas jag på en kombination av de båda delarna. Ser gärna att Tjerna går in från start för att garantera hårt jobb på mitten samtidigt som jag hoppas på att Özkan får chansen från start. Vi möter ett dåligt lag och vi har Sveriges bästa matta så jag tycker att han är redo nu.

Det lär hursomhelst vara ångest från minut ett till minut 90. Sedan får man hoppas på ett jävla drag på läktarna från oss som är där.
Det är sjukt svårt att sia om, jag har trott att det ska lossna efter en riktig krigarvinst där spelarna ger allt, men det har uteblivit varje gång och inget talar egentligen för att vi kommer börja kriga och visa hjärta imorgon även om man hoppas.
Men ett tidigt mål vore verkligen guld värt.
Skönt att Kenny är tillbaka, vill se hans energi smitta av sig på spelarna imorgon.

Elvan jag vill se är:
Målvakt: Tomi
Hb: Kenny, Mb: Backman, Pertan. Vb: C. Eriksson
Hm:Gabbe Im:Tjerna/Walker och Dulle/Eguren (väldigt svårt där) Vm: Lundberg
Anfall: Flávio Engblom.

Svårt att ta ut lag då de vanliga startspelarna varit dåliga, men samtidigt går det inte att slänga in 10 juniorer.
Tycker att det är dags att ge Christoffer Eriksson chansen från start nu när Nisse är avstängd, Gabbe bör även starta på högern tycker han sett väldigt sugen ut.
I Mitten går det knappt att ta ut spelare då Walker var bland de bästa senast, samtidigt som Tjernas rutin behövs. Dulle känns odiskutabel även om han varit riktigt dålig, men Eguren måste ändå spela känns det som. (Som ni läser, riktigt svårt )
Martin har inte varit bra i år, Lundberg har visat stor potential i sina inhopp och jag tycker att man måste ge honom chansen nu.
Burgic har varit iskall efter Kalmar-matchen och jag vill se Flávio och Engblom.

Rörigt inlägg, men är trött och ångesten är stor.
Citera
2010-05-09, 00:51
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Det är sjukt svårt att sia om, jag har trott att det ska lossna efter en riktig krigarvinst där spelarna ger allt, men det har uteblivit varje gång och inget talar egentligen för att vi kommer börja kriga och visa hjärta imorgon även om man hoppas.
Men ett tidigt mål vore verkligen guld värt.
Skönt att Kenny är tillbaka, vill se hans energi smitta av sig på spelarna imorgon.

Elvan jag vill se är:
Målvakt: Tomi
Hb: Kenny, Mb: Backman, Pertan. Vb: C. Eriksson
Hm:Gabbe Im:Tjerna/Walker och Dulle/Eguren (väldigt svårt där) Vm: Lundberg
Anfall: Flávio Engblom.

Svårt att ta ut lag då de vanliga startspelarna varit dåliga, men samtidigt går det inte att slänga in 10 juniorer.
Tycker att det är dags att ge Christoffer Eriksson chansen från start nu när Nisse är avstängd, Gabbe bör även starta på högern tycker han sett väldigt sugen ut.
I Mitten går det knappt att ta ut spelare då Walker var bland de bästa senast, samtidigt som Tjernas rutin behövs. Dulle känns odiskutabel även om han varit riktigt dålig, men Eguren måste ändå spela känns det som. (Som ni läser, riktigt svårt )
Martin har inte varit bra i år, Lundberg har visat stor potential i sina inhopp och jag tycker att man måste ge honom chansen nu.
Burgic har varit iskall efter Kalmar-matchen och jag vill se Flávio och Engblom.

Rörigt inlägg, men är trött och ångesten är stor.
Okej, jag tror att vi är ganska överens om elvan förutom att jag kanske är lite mer skeptisk till Dulle då det stundtals knappt känns som att han vill vara på planen. Annars håller jag med helt om backlinje och anfall. Sedan är det väl så att startelvan kanske kommer spela mindre roll än den mentala biten imorgon.
Citera
2010-05-09, 01:06
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Såg första halvlek av MFF - Åtvid idag och blev jävligt imponerad av sättet MFF gick in i matchen på. Direkt från start visade man att man skulle styra spelet och att det var bäst för Åtvid att sluta anfalla överhuvudtaget. Efter det stört vackra 1-0 fick Åtvid in ett riktigt skitmål. Vissa lag, särskilt dagens AIK, hade blivit nerslagna av det och tappat farten. MFF förstod att det inte var mer än ett pissmål och fortsatte trumma på som om inget hade hänt med vetskapen om att om de fortsätter som innan kommer de vinna matchen. I mitt tycke är typiskt topplagsbeteende från lag som vet att de är bra. Det påminde inte lite om hur topplagen i Europa hanterar att får ett skitmål i baken.
Håller med, tänkte på det under matchen också att det känns lite som när man har tittat på någon Barcelonamatch nu under säsongen (inga övriga likheter..). Laget har stort övertag, kvalitativt spel men så gör man någon skitmiss i försvaret och Xerez/Åtvidaberg får in en boll, men det rör en inte ett dugg i ryggen då man själv vet och spelarna vet att de har kvalitén, spelet och tålamodet som krävs för att vinna.

En riktigt härlig känsla, hoppas nu det här håller i sig, inte är någon bubbla och att Rolle kan fortsätta bygga laget flera år framöver. Dock måste man ju vara beredd på motgångar och inte tro att allt kommer rasa bara för en förlust.
Citera
2010-05-09, 03:16
Medlem
Carnavass avatar
Citat:
Jos Hooiveld skriver följande på sin facebook: Rise, and rise again.. Until lambs become lions!! COME ON GNAGET!!! F*CKIN GET IN THERE!!!

Han behövs som mest nu...

Lite sent men, ja herregud. Sån vinnarskalle kommer vi nog inte få se på länge.
Citera
2010-05-09, 04:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Kändes dock lite märkligt med 9000 under rådande omständigheter? Ni har ju ändå runt 15000 i snitt och fruktansvärt bra spel samt tabellplacering?

Visst är det en riktigt dålig siffra, speciellt med tanke på var vi ligger. Hela Sverige verkar dock ha gått in i en kollektiv bakfylla där ingen orkar gå på fotboll numera. Självklart spelar även vädret, tiden, motståndet och att den gick på tv också roll.

Snittet låg väl dock bara på runt 13 000 innan match.

Citat:

En riktigt bra beskrivning av dagens Malmö.

Edit: riquelme,

Kul att du tog upp KFF-matchen! En av de matcherna man kommer komma ihåg allra mest från 2000-talet. Angående Agons framtid så tror jag dock inte att den är så jävla ljus trots allt.

Förresten, kommer ihåg att du och jag snackar rätt mycket skit om Molins under åren. Ganska skönt att få äta upp det nu

Casaba,

Ja, det här uppehållet hade man ju verkligen helst varit utan. Att Malmö kommer gå dåligt under starten är, tyvärr, som skrivet i sten.
Senast redigerad av Cruachan 2010-05-09 kl. 04:51.
Citera
2010-05-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnavas
Lite sent men, ja herregud. Sån vinnarskalle kommer vi nog inte få se på länge.

Skulle ge mycket för att Jos skulle komma tillbaka inför en match och ge resten av laget en rejäl "hårtork"!!
Citera
2010-05-09, 10:20
Medlem
whus avatar
Rullar mot Örebro nu i hopp om 3 poäng, tror det inte är en omöjlighet.
När jag kollar igenom truppen blir jag så jävla glad över snitt åldern i dagens trupp och önskar de all lycka (med undantag för en spelare) Kul att Tommi får förtroendet igen med tanke på att Dembo hade stått ifall de inte haft någon tro på Tommi. En snittålder i dagens utvalda trupp på under 23 år, riktigt jävla kul!

Tommi - 88

Kebba - 87
Tooivo - 88
Hagge - 85
Ayuba - 90

Kasper - 86
Joel Perouvo - 85
Prince - 78
S****** -79

Kennedy - 89
Milic - 89

Youssef - 87
Oremo - 86
Kuzmanovic - 92
Matwiejew - 92
Calisir -90
Philip - 91
Rajalakso - 88

Eventuellt får Milic nöta bänk efter Oremos krigarinhopp mot Gais, sen får vi hoppas att Ayuba inte är riktigt lika övertänd som i derbyt...

Full fart framåt!
Citera
2010-05-09, 10:27
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
text

Det måste ju ändå vara så att Vaiho står endast för att Dembo inte känner sig riktigt hundra och inte vill riskera någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in