2010-05-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Känns inte så kul att ha AIK i dubbelmötet när serien vänder. Malmö är alltid som sämst just då, och självklart kommer säkert AIK ha stärkt sig en hel del under sommaren. Är nästan säker på att vi förlorar sex poäng där, och säsongen är slut.

Just ja, Åtvidaberg imorgon. Känns ju inte jättebra nu med tanke på hur de ångar på. Kan tänka mig att spelarna är rätt nedslagna efter Elfsborg, så en förlust skulle inte förvåna.

Fan, nästan olagligt att vara såhär pessimistisk när man ligger i topp. De senaste åren har verkligen tärt på självförtroendet.

Nu tar vi snart VM-uppehåll, grabbar! Skönt!!
Skönt? Förjävla tradigt ska det bli. Vill att MFF ska rida på den här vågen så länge som möjligt, efter VM är det helt andra förutsättningar som gäller. Och ingen fotboll på nästan 1 månad, varken på teve eller live. Vilken mardröm. Nästan så man får tid över att ta tag i sitt liv.
Citera
2010-05-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Känns inte så kul att ha AIK i dubbelmötet när serien vänder. Malmö är alltid som sämst just då, och självklart kommer säkert AIK ha stärkt sig en hel del under sommaren. Är nästan säker på att vi förlorar sex poäng där, och säsongen är slut.

AIK vinner aldrig på Malmö Stadion, så att vi skulle göra det i år är alltför otroligt för att det skulle kunna hända...
Citera
2010-05-07, 15:53
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Men jag förstår dig. Anti-jinxning är något jag har sysslat med under i princip hela mitt supporterskap, det verkar dock inte funka något vidare längre.
Att köra en jixning verkar inte fungera något vidare heller. Avdelning; Kom och ta oss
Citera
2010-05-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Att köra en jixning verkar inte fungera något vidare heller. Avdelning; Kom och ta oss

Nej, det är såklart bara skrock och meningslösa ritualer. Lite som du håller på och hånar "Kom och ta oss" hela tiden, eller påpekar hur Wesström ser ut i var tredje inlägg. Avdelning; Broken record.
Citera
2010-05-07, 16:05
Bannlyst
AIK ligger på den plats i tabellen som de förtjänar! Forza Malmö!
Citera
2010-05-07, 16:07
Medlem
whus avatar
Citat:
Nej, det är såklart bara skrock och meningslösa ritualer. Lite som du håller på och hånar "Kom och ta oss" hela tiden, eller påpekar hur Wesström ser ut i var tredje inlägg. Avdelning; Broken record.
Du kan väl erkänna att det är tidernas sämsta kampanj när man nu ser till tabelläge? Mycket underhållande! Wesström är ju bara roligt att han har ett arbete (hur länge det nu håller i sig) Det är faktiskt inte jätteenkelt för dysfunktionella personer att komma in i arbetslivet. Kul för hans skull!
Citera
2010-05-07, 16:22
Medlem
Shuyins avatar
Nu ser det fan illa ut. Var visserligen inställd på förlust mot IFK, det kändes givet på något vis, men när släppte AIK in fyra mål senast? Minns inte.

Nya tag på söndag, inte ofta jag känner mig såhär nedstämd när det rör AIK.
Citera
2010-05-07, 17:08
Medlem
Citat:
Du kan väl erkänna att det är tidernas sämsta kampanj när man nu ser till tabelläge? Mycket underhållande! Wesström är ju bara roligt att han har ett arbete (hur länge det nu håller i sig) Det är faktiskt inte jätteenkelt för dysfunktionella personer att komma in i arbetslivet. Kul för hans skull!

Jag håller med om det, horribel 'kampanj' förankrad i ingenting och helt meningslös. Vad trodde de att man skulle vinna på något sådant? Likväl; jag står ändå fast vid att din kreativitet vad gäller att yttra din skadeglädje gentemot oss AIK:are är undermålig. Att dessutom hålla på och gå loss på någons utséende känns lite pubertalt.

Vad dysfunktionalitet och att komma in i arbetslivet har med det hela att göra övergår mitt förstånd. Du kan ju knappast påstå att Wesström är underbegåvad (?) Kanske fel man på fel plats just nu, eller fel man på för många platser.
Senast redigerad av Matchvärd 2010-05-07 kl. 17:11.
Citera
2010-05-07, 17:10
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ligger ganska mycket i det uttalandet. AIK såg ju inte samspelta ut över huvudtaget.
Det syns ju när målvakten och en back krockar, hur ofta händer det egentligen?
Citera
2010-05-07, 17:12
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Samhall ska ju vara nöjda att fått in en av deras anställda på så hög position
Citera
2010-05-07, 17:20
Medlem
Rubarth23s avatar
Det är så sjukt tufft just nu, spelet är så dåligt, men det hade jag kunnat acceptera om spelarna försöker. Men spelarna beter sig som små flickor som inte har på en fotbollsplan att göra öht, ingen vilja, ingen krigsinställning ingenting. Hade Jos Hooiveld varit kvar hade spelarna säkerligen kämpat i alla fall
Det har gått typ 10 omgångar (Orkar inte räkna efter) och jag känner mig äckligt uppgiven och inställd på S1 redan nu. Trelleborg är en obeskrivligt viktig match där vi ska vinna inget snack hur jävla dåliga vi än varit.
På Söndag ska jag sjunga som aldrig förr, och det positiva med matchen är att man slipper alla medgångare.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Säger bara superettan nästa för AIK. Kvällen seger var underbar, IFK spelade inte sin bästa fotboll, det kan jag erkänna, men AIK var förlorade från första början. En sak är säker, Wesström med sin fula näsa kan knappast leda AIK framåt, gubben stod som en handikappad byfåne längst sidlinjen, rätt komiskt att se. Eventuella stavfel beror på champangen jag drack efter matchen. Jag hoppas verkligen på 3 färska poäng mot Bajs "host host" Gais på måndag..

En stad, ett lag, Forza IFK Göteborg

Leif.Jennekvist / Sveriges framsida Göteborg
https://www.flashback.org/sp19600754

Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Jag sällar mig till skaran som tycker det är på tiden att Walker kom in i spel.

Pertan tycker jag har känts lite vilsen senaste 2-3 matcherna, men det kanske inte är så konstigt.

Såg matchen på Canal Plus, och störde mig något enormt på kommentatorerna! Ok att jag är partisk, men de fick det att låta som att IFK Feskekörka gjorde en MASSIV insats som lyckades få till mål mot AIK. För helvete, med den osäkerheten laget verkar genomsyras av kombinerat med noll kommunikation mellan Maanoja och försvaret så är det inte så stort att lyckas göra mål på oss?
Det känns som att det bara krävs att ett mål görs på AIK, och sen är modet nere i skorna. Och med Maanoja i buren ger det dystra framtidsutsikter...
Sen snackas det jävligt mycket om Obolo vs. Flavio, och att Flavio inte kan göra nånting utan nån som Obolo (Clecio är det ju inte direkt Obolo-klass på...). Skulle det stämma kan man ju undra varför Flavio ens får fortsätta spela.

Nä. Det är mycket som inte står rätt till. 3 omgångar kvar tills sommaruppehållet, får se vad som händer efter det. Ska bli riktigt intressant att se vad som händer mot Åtvidaberg. Jag har inga direkta förhoppningar, men ändå.

En sak är i alla fall säker; Tjerna kan man alltid lita på. Han gjorde bra ifrån sig idag, liksom alla dagar.

Håller med om det med C+, var på matchen och har nu kommit hem och i lugn och ro plågats genom att se matchen inspelad. Och herrejävlar vad kommentatorerna verkar älska Gbg. Låter som att det är ett korpenlag som besegrat Barcelona.

Hata alla, avgå alla, död åt alla

KROSSA TRELLEBORG!
Citera
2010-05-07, 17:29
Medlem
whus avatar
Citat:
Jag håller med om det, horribel 'kampanj' förankrad i ingenting och helt meningslös. Vad trodde de att man skulle vinna på något sådant? Likväl; jag står ändå fast vid att din kreativitet vad gäller att yttra din skadeglädje gentemot oss AIK:are är undermålig. Att dessutom hålla på och gå loss på någons utséende känns lite pubertalt.

Vad dysfunktionalitet och att komma in i arbetslivet har med det hela att göra övergår mitt förstånd. Du kan ju knappast påstå att Wesström är underbegåvad (?) Kanske fel man på fel plats just nu, eller fel man på för många platser.
Jag tycker Björn Wesströms överläpp är undermålig

"Kom och ta oss"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in