Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Pa Dembo gjorde inte många räddningar idag, men t.ex Burgics två nickar och all press i slutet löser han otroligt bra.
Tycker fortfarande att det är jämnt mellan lagen men att inget lag är bättre än det andra sett över hela matchen.
Backlinjen var, precis som du sa, riktigt dålig idag. Pertan var kass, Backman kändes osäker vissa gånger och Pavey ska inte spela back.
Klackkampen däremot måste jag säga att jag tycker dif var riktigt tama idag, sjöng sista 10 i stort sett.
Dembo var den som räddade DIF i slutet av matchen när vi var 9 mot 11, inget snack om det. Annars var det inte mycket han behövde göra idag. Konstigt att du tycker att det var jämnt spel. Jag missade visserligen första 10 då det tog ett jäkla tag att komma in idag, men av det jag såg dominerade DIF matchen. AIK var rent ut sagt uselt och om jag varit gnagare så hade jag varit uppriktigt orolig för säsongen. DIF gjorde en av sina bättre insatser och vann matchen fullt rättvist. Domarinsatsen var halvdan som så många gånger förut. Han missade åt båda håll och i slutet kunde DIF lika gärna haft en straff av vad jag såg. Sista 10 var det press från gnaget, men då av uppenbara skäl, vi var två man mindre.
Klackmatchen var långt ifrån "the glory days". Vi i DIF var halvkassa, ni i AIK var halvkassa. Den gamla klackgenerationen finns inte kvar i samma utsträckning och det är tydligt. Skulle ändå säga att den klackmatch som fanns var jämn. Ni vann i första och vi vann i andra.