2010-05-02, 17:14
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuggaGalet
Nr1 : 2 solklara straffar???? 1 var solklar , thats it !
Nr2 : Dembo gjorde ju typ 2 räddningar som var okej, ingen jätte match från han alls.
Nr3 : Hänt med Pertan ? Vad har hänt med alla i Sorkarna ?? Katastrof !!!!
Nr4 : DIF hade 4-5 kanon lägen att göra mål , Sorkarna hade typ 1 , den som Burgic nickade på.
Nr5 : DIF var mycket mycket bättre än AIK idag , inget snack om saken.

Svar på 1: i första halvlek när Mutumba dribblar lite och blir toksparkad på benet, men faller inte utan fortsätter försöka men kan efter sparken inte riktigt ta bollen. Får inte straff pga av att han försöker.
Svar på 2: Dembo var stabil idag och gjorde från Norras syn, 2-3 bra räddningar.
Svar på 3: Håller med dig

Och ja, jag är bitter
Senast redigerad av Vuxenko 2010-05-02 kl. 17:16.
Citera
2010-05-02, 17:15
Medlem
Vuxenkos avatar
EDIT: Dubbelpost
Citera
2010-05-02, 17:16
Bannlyst
Snart dags att damma av min gamla favorit ramsa...

"Super-Ettan här kommer Gnaget!"
Citera
2010-05-02, 17:19
Medlem
från södra såg det ut som djurgården skulle ha någon straff också, sen tyckte ja milic blir dragen i tröjan vid sitt friläge och sånt ska ge rött.
Citera
2010-05-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platniklas
från södra såg det ut som djurgården skulle ha någon straff också, sen tyckte ja milic blir dragen i tröjan vid sitt friläge och sånt ska ge rött.

Kan hålla med om att ifall Milic hade ramlat borde det blivit frilägesutvisning dock så kommer han ut ur situationen och blir ren mot målvakten. Därför han inte blir utvisad.
Citera
2010-05-02, 17:25
Medlem
Usch, detta var mer än jobbigt.

Men, men... grattis Djurgården!
Citera
2010-05-02, 17:28
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Svar på 1: i första halvlek när Mutumba dribblar lite och blir toksparkad på benet, men faller inte utan fortsätter försöka men kan efter sparken inte riktigt ta bollen. Får inte straff pga av att han försöker.
Svar på 2: Dembo var stabil idag och gjorde från Norras syn, 2-3 bra räddningar.
Svar på 3: Håller med dig

Och ja, jag är bitter

En ärlig ock klok analys tycker jag.

Straffen i första känns solklar för AIK vet inte riktigt hur domaren kan missa detta? Om inte annat så kan väl AD gå in och stötta vid denna situation.

Ser svårigheter med den nya tränaren och är säker på att han får lämna om ca 10 omg.
Han har för dålig pondus på spelare och som det verkar dålig taktiskt kunnande.
Citera
2010-05-02, 17:29
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Pa Dembo gjorde inte många räddningar idag, men t.ex Burgics två nickar och all press i slutet löser han otroligt bra.

Tycker fortfarande att det är jämnt mellan lagen men att inget lag är bättre än det andra sett över hela matchen.

Backlinjen var, precis som du sa, riktigt dålig idag. Pertan var kass, Backman kändes osäker vissa gånger och Pavey ska inte spela back.

Klackkampen däremot måste jag säga att jag tycker dif var riktigt tama idag, sjöng sista 10 i stort sett.

Dembo var den som räddade DIF i slutet av matchen när vi var 9 mot 11, inget snack om det. Annars var det inte mycket han behövde göra idag. Konstigt att du tycker att det var jämnt spel. Jag missade visserligen första 10 då det tog ett jäkla tag att komma in idag, men av det jag såg dominerade DIF matchen. AIK var rent ut sagt uselt och om jag varit gnagare så hade jag varit uppriktigt orolig för säsongen. DIF gjorde en av sina bättre insatser och vann matchen fullt rättvist. Domarinsatsen var halvdan som så många gånger förut. Han missade åt båda håll och i slutet kunde DIF lika gärna haft en straff av vad jag såg. Sista 10 var det press från gnaget, men då av uppenbara skäl, vi var två man mindre.

Klackmatchen var långt ifrån "the glory days". Vi i DIF var halvkassa, ni i AIK var halvkassa. Den gamla klackgenerationen finns inte kvar i samma utsträckning och det är tydligt. Skulle ändå säga att den klackmatch som fanns var jämn. Ni vann i första och vi vann i andra.
Citera
2010-05-02, 17:30
Medlem
För övrigt; Dembo måste ha varit matchens lirare idag. Gjorde minst två tokräddningar och inga missar... det är bara att gratulera när han är på detta humör.
Citera
2010-05-02, 17:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resse
haha va?

Varför ska vi inte vara på forumet bara för att vi ligger sist, har du hört ordet trogen supporter?

Nää juste du hejar ju på apgårn där alla är medgångsupportrar!

TILLBAKA TILL SKANSEN MED DIG,APJÄVEL!
Förlåt, men alla aikare brukar ju passa på att fly när det går dåligt
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Oj, Björn Wesström visade känslor mot en feg domare som inte blåste straffspark. Usch och fy vad osvenskt och hemskt!

Jävla tomte.
Det finns olika sätt att visa känslor på. Att gnälla på det sättet han gjorde kändes bara extremt oproffsigt.
Citera
2010-05-02, 18:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Förlåt, men alla aikare brukar ju passa på att fly när det går dåligt

Påstår du att andra lags supportrar inte gör det?

Öppna ögonen och kolla några inlägg bakåt så kan du se att det finns supportrar som omar sig över förlusten.
Citera
2010-05-02, 18:15
Medlem
RuterKungs avatar
Kan gå så långt att erkänna att dif van både matchen och "klackkampen" rättvist, allt var skit i AIK idag. Bojan är katastrof, Ortiz står inte att känna igen, han ligger ju bakom 2-1 målet för fan. Anfallsspelet är helt uddlöst, Flavio bara dräller. Inledde ändå helt ok, men det går liksom för långsamt, vi spelar runt bollen fint och tappar den inte, men sen liksom.... ingenting. AIK är fast mellan två system känns det som, vi spelar runt bollen men har inte tyngden att komma in i boxen och hota, samtidigt som vi har flera spelare som vill spela på ett tillslag med hög fart, men då står resten av laget på hälarna. Sen funkar det inte med Nisse på en kanten och Kenny på andra, dom är båda alldeles för begränsade som spelare, så vi har ju ingen ytterback som kan slå ett vettigt uppspel.

Sen verkar ju alla säga att det skulle varit straff, vilket såklart känns tungt, 2-0 där och matchen kanske fått en annan utgång, men men, dif var som sagt bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in