2010-07-22, 23:29
Medlem
ellroys avatar
Hela Allsvenskan tackar BK Röva.
Citera
2010-07-23, 14:36
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Hela Allsvenskan tackar BK Röva.

Inte vi AIK: are..., men jag hoppas visserligen få slippa räkna poäng nere i bottenträsket snart.
Citera
2010-07-23, 23:39
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Inte vi AIK: are..., men jag hoppas visserligen få slippa räkna poäng nere i bottenträsket snart.
Vi är typ 2 segrar från en mittenplacering så jag är ganska optimistisk. Det är tydligt att vi spelat upp oss sedan vårsäsongen och jag gissar på en typ 6-7 placering när säsongen är över. Dock så ska man inte döma för mycket vid en förlust idag, MFF på hemmaplan med sitt mittfält tbx är en mycket svårare match och även om vi spelar mycket bättre så är full pott där inget annat än en positiv överraskning.
Citera
2010-07-24, 12:08
Medlem
Bornets avatar
Åtvid borta.
Det som man tog för givet som 6 poäng efter uppehållet i våras är nu ett fitthår från att bli en sen mardröms 1-poängare. Ge mig en poäng idag och jag tar den.
GAIS är tydligen en av få lag som verkligen tagit semestern som en äkta 'semester', tråkigt dåligt flås, glasben och äkta skönt gnäll på kamraterna är vad som gäller.
Jag vet att jag skrev att vi åker ut 'i år' förra året. Då trodde jag på det. Hade fel. GAIS har 3 matcher på sig nu att plocka upp sig efter Åtvid hemma, annars är jag tror jag inte, jag vet att vi åker ut.

Gör ett fucking mål då.
Citera
2010-07-24, 12:50
Medlem
Cruachans avatar
Hoppas ett stort gäng gnagare kommer få åka hem lika bittra som vi fick göra. För att det ska ske krävs dock att traditionens makt visar sitt ansikte, för utan den vinner vi inte mot någon alls just nu känns det som.

Nu ska jag bli av med bakfyllan. Eh, skål.
Citera
2010-07-24, 18:56
Medlem
Cruachans avatar
Kul att ha fel ibland - eller var det bara traditionens makt? Hur som helst hade AIK inte en suck framåt under hela matchen. Hade de ens ett avslut på mål?

Skönt också att börja känna igen Malmö som det lag vi var innan uppehållet.

Trist att Molins antagligen är såld.

Kul att Pekalski, Agon, Wilton, Vinzents, Hamad och en del andra visar riktigt hög allsvensk klass. Allt är förlåtet, Vinzents.

För övrigt måste detta varit den sämsta bortaklacken gnaget ställt upp med mot oss på många, många år. Inte ens när vi tystnade hördes ni.
Citera
2010-07-24, 19:16
Medlem
Bornets avatar
Blytung 3-poängare.

Fy fan vad vårt offensiva spel är under isen just nu.

Nu stundar smäll både på och utanför Swedbank Stadion, inne av Daniel Larsson, ute av konstapel Rask. Wunderbar.
Citera
2010-07-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
För övrigt måste detta varit den sämsta bortaklacken gnaget ställt upp med mot oss på många, många år. Inte ens när vi tystnade hördes ni.

Helt tvärtemot vad jag hört från andra danskar, men om du verkligen tycker så... Själv tycker jag vi gjorde bra ifrån oss, något som enligt uppgift lät så på TV också. Vad vet jag, du kanske bara är bitter för att eran "invasion" var hälften så lyckad som vår?

Sett till våran insats på planen måste det här vara en av de värre natt/dag-insatserna jag sett. Totalt själlöst, stillastående, noll självförtroende idag. De enda som får bra betyg idag är Atta, Pertan och Turina. Synd bara att Atta lär gå som bosman inom den närmsta månaden.

Hade någon gett mig 3p i förhand för det här dubbelmötet när VM-uppehållet drog igång så hade jag tagit det, så man får väl kanske vara nöjd ändå. Det enda som oroar mig är att vi inte ens var i närheten av att kvittera i den här matchen.

Väl spelat Malmö, dock kan jag tycka att ni borde pytsat någon till på 13 hörnor.
Citera
2010-07-24, 19:36
Medlem
Jag tyckte faktiskt AIK klacken var bra. Vi var sämre än vanligt dessutom, förutom enstaka tillfällen då stämningen var magisk.

Spelmässigt var det ju ett steg framåt. Bara ett lag på banan. Förjävla skönt att vi fick in en boll också så det inte blev som ifjol.

Pekalski och Wilton är så jävla grymma centralt. Och noterade till min glädje att Molins inte fick speltid. Kanske är han redan såld. Det borgar för sköna stålar och mer Hamad i höst!

Atta var grym förrästen. Den enda gnagare jag velat se i MFF.
Citera
2010-07-24, 19:39
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Helt tvärtemot vad jag hört från andra danskar, men om du verkligen tycker så... Själv tycker jag vi gjorde bra ifrån oss, något som enligt uppgift lät så på TV också. Vad vet jag, du kanske bara är bitter för att eran "invasion" var hälften så lyckad som vår?

Sett till våran insats på planen måste det här vara en av de värre natt/dag-insatserna jag sett. Totalt själlöst, stillastående, noll självförtroende idag. De enda som får bra betyg idag är Atta, Pertan och Turina. Synd bara att Atta lär gå som bosman inom den närmsta månaden.

Hade någon gett mig 3p i förhand för det här dubbelmötet när VM-uppehållet drog igång så hade jag tagit det, så man får väl kanske vara nöjd ändå. Det enda som oroar mig är att vi inte ens var i närheten av att kvittera i den här matchen.

Väl spelat Malmö, dock kan jag tycka att ni borde pytsat någon till på 13 hörnor.

Nejdå, inte bitter - vi vann ju! Skriver helt enkelt vad jag tycker. Men det är sant, många var ni och det är förstås inte fy skam!

Kul för er åtminstone att ni fått en riktigt bra målvakt. Att han dessutom gillar att röra upp känslor är skoj. Håller även med om att Atta var riktigt bra idag. Flertalet gånger som han fick beröm av mig och mina kamrater.

Hälsa Bajen!

Edit: Sen är det förstås inte helt rätt och riktigt av mig att kommentera ert bortafölje, när jag själv står på andra sidan. Då är det ju ganska förståeligt att man inte hör något. Vad jag hört från vänner som suttit så har det dock inte varit något snack om saken. Nåja, tre nya sköna poäng.
Senast redigerad av Cruachan 2010-07-24 kl. 19:50.
Citera
2010-07-24, 19:42
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag tyckte faktiskt AIK klacken var bra. Vi var sämre än vanligt dessutom, förutom enstaka tillfällen då stämningen var magisk.

Spelmässigt var det ju ett steg framåt. Bara ett lag på banan. Förjävla skönt att vi fick in en boll också så det inte blev som ifjol.

Pekalski och Wilton är så jävla grymma centralt. Och noterade till min glädje att Molins inte fick speltid. Kanske är han redan såld. Det borgar för sköna stålar och mer Hamad i höst!

Atta var grym förrästen. Den enda gnagare jag velat se i MFF.

Fast det säger du varje gång. Har aldrig läst ett positivt inlägg om klacken från dig någon gång. Var står du egentligen? Eller är du tillbaka i Asien? För idag var det helt okej stämning under större delen av matchen.
Senast redigerad av Cruachan 2010-07-24 kl. 19:58.
Citera
2010-07-24, 19:46
Medlem
Casabas avatar
Otroligt skönt, från att AIK har det mesta på mittfältet förra matchen till 0% denna visar hur otroligt viktiga Ivo och Wilton är. Fyfan vad härlig Ivo är.

Jag håller med Crauchan förövrigt, även de jag var med, AIK hördes i princip aldrig, trodde det skulle bli en riktigt härlig läktarkamp, vilket det verkade som innan matchen blåstes igång. Under hela andra halvlek tyckte jag AIK stod tysta mest hela tiden, topparna från oss idag var något av det bästa, särskilt första minuterna av matchen, sick, annars var det väl som vanligt att det svalnar av lite då och då. När AIKare dock erkänner att de blev utsjungna de sista förra matchen när vi ligger under med 2-0 på bortaplan hade man väl dock inte kunnat förvänta sig alltför mycket.
Senast redigerad av Casaba 2010-07-24 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in