2010-05-18, 20:28
Medlem
Jerka^s avatar
Jag måste säga att om både guld- och bottenstriden utkämpas av lag jag inte bryr mig om, så är bottenstriden mycket intressantare. Det är fler lag inblandade, det är mycket ångest och känslor, det är fler tabellplatser att undvika och fansen slits mellan hopp och förtvivlan. Det står mer på spel - ett SM-guld firas kanske i några dagar, men åker man ur förändras hela nästa säsong. Och det är snabbare förändringar än guldstriden; eftersom bottenlagen sällan vinner kan en enda seger bli helt avgörande. Krydda med lite skadeglädje så har man en smaskig underhållning.

Guldstriden däremot är rätt tråkig. Något av lagen vinner, oftast det väntade, och om man inte hejar på något av lagen som har chansen så är det svårt att uppbringa någon större entusiasm.
Citera
2010-05-18, 20:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Jag måste säga att om både guld- och bottenstriden utkämpas av lag jag inte bryr mig om, så är bottenstriden mycket intressantare. Det är fler lag inblandade, det är mycket ångest och känslor, det är fler tabellplatser att undvika och fansen slits mellan hopp och förtvivlan. Det står mer på spel - ett SM-guld firas kanske i några dagar, men åker man ur förändras hela nästa säsong. Och det är snabbare förändringar än guldstriden; eftersom bottenlagen sällan vinner kan en enda seger bli helt avgörande. Krydda med lite skadeglädje så har man en smaskig underhållning.

Guldstriden däremot är rätt tråkig. Något av lagen vinner, oftast det väntade, och om man inte hejar på något av lagen som har chansen så är det svårt att uppbringa någon större entusiasm.
Det beror på hur överlägsna topplaget är, Helsingborg har varit ganska överlägsna i år vilket förstör spänningen något, men förra årets guldstrid var betydligt mer spännande med lag som hängde på ända in i slutet.

Du som BP-supporter, vad tror du händer nu när Guidetti försvinner? Faller ni ihop eller lyckas ni ligga kvar runt där ni är nu?
Citera
2010-05-18, 20:54
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Överallt är vi också ja.

Fan alltså nästan som man vill "komma å ta er"

1-2

EDIT: Finns det BP supporter på riktigt?
Citera
2010-05-18, 20:55
Bannlyst
Då får dif koncentrera sig på allsvenskan i år då
Citera
2010-05-18, 20:58
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Då får dif koncentrera sig på allsvenskan i år då

Och Superettan nästa år som det känns just nu.
Citera
2010-05-18, 21:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Överallt är vi också ja.

...precis som andra skadedjur, typ råttor, kackerlackor, pälsänger.
Citera
2010-05-18, 21:11
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Tror våran målsättning känns rimlig, topp 10 alltså
men det rimmar illa med att vi skall vara ett bollförande lag med offensiv fotboll

Blir ju lite som typ;

topp 10 räcker bara ni spelar som barca

Citera
2010-05-18, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Bättra ni på er poängskörd på bortaplan så klarar ni de med råge

bp, tff, åtvidaberg är de lagen jag vill se ut
Citera
2010-05-18, 21:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Jag såg på 08 Fotboll idag där det var lite svårt att tyda vad Björn menade med att de hade en spelidé men inte utförde den, men jag förstod inte vad spelidén gick ut på, så kan någon förklara då jag knappt sett Dif i år..
Citera
2010-05-18, 22:00
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Det beror på hur överlägsna topplaget är, Helsingborg har varit ganska överlägsna i år vilket förstör spänningen något, men förra årets guldstrid var betydligt mer spännande med lag som hängde på ända in i slutet.

Du som BP-supporter, vad tror du händer nu när Guidetti försvinner? Faller ni ihop eller lyckas ni ligga kvar runt där ni är nu?
Vi blir sämre, men faller ihop gör vi inte. Försvaret funkar bra och det kommer man rätt långt på i Allsvenskan. Dessutom finns flera talangfulla anfallare som borde kunna ta Guidettis plats. Jag är rätt besviken över att det inte lossnade framåt förrän han kom in faktiskt.

Gissar på en plats runt 8-10 i slutändan, men det kan bli bättre om några av de unga spelarna kliver fram och gör succé. Även om hösten skulle bli ett fiasko tror jag risken är liten att vi åker ur med tanke på den poängskörd vi redan har (rent statistiskt kan det mycket väl räcka med tre-fyra segrar till på de 17 matcher som återstår).
Citera
2010-05-18, 22:09
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Vi blir sämre, men faller ihop gör vi inte. Försvaret funkar bra och det kommer man rätt långt på i Allsvenskan. Dessutom finns flera talangfulla anfallare som borde kunna ta Guidettis plats. Jag är rätt besviken över att det inte lossnade framåt förrän han kom in faktiskt.

Gissar på en plats runt 8-10 i slutändan, men det kan bli bättre om några av de unga spelarna kliver fram och gör succé. Även om hösten skulle bli ett fiasko tror jag risken är liten att vi åker ur med tanke på den poängskörd vi redan har (rent statistiskt kan det mycket väl räcka med tre-fyra segrar till på de 17 matcher som återstår).
Åker ur gör ni inte, det är jag nästan säker på.
Jag har sett några BP-matcher i år och det känns som att eran största svaghet är vänsterkanten försvarsmässigt då Miiko och Dalle är väldigt offensivt lagda.
Samtliga Kalmars mål kom därifrån om jag inte minns fel...
Citera
2010-05-18, 22:09
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag såg på 08 Fotboll idag där det var lite svårt att tyda vad Björn menade med att de hade en spelidé men inte utförde den, men jag förstod inte vad spelidén gick ut på, så kan någon förklara då jag knappt sett Dif i år..
Den bygger i grund och botten på att vi ska spela ungefär som vi gjorde 2002-2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in