2010-05-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Hur ser ni ifkare på situationen nu, har det vänt eller vann ni för att råttorna totalt genomusla just nu?
Vi spelade helt okej i första och verkade mer harmoniska än AIK:arna och segern var rättvis. Men enda anlednignen till att siffrorna drog iväg så långt var att AIK var kassa.
Citera
2010-05-06, 22:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Vilken verklighet då? Den som ger fina gräsmattor i både Moskva och på Lerkendal?

Kvällens match, ja va ska man säga?
Ja, Svedala är här i Sverige, så vad som händer utan för landets gränser och hur bra planer som är där.
Är ju rätt ointressant, faktum kvarstår att Svenska planer att spela fotboll på är ett skämt när det kommer till att kunna spela fotboll på.
Citat:
Ursprungligen postat av 2times
Allt är SKIT! Ofattbart hur AIK kan ha blivit så jävla dåliga på några futtiga månader. Aja, ses på Råsunda på söndag.
Jag antar inte utan vad vi alla trodde att AIK inte hade mästarspel i sig detta året pga överprestation förra året.
Och massivt tapp av klasspelare, att de inte skulle vara så bra i år.
Sen att dom var så här dåliga var tom en överraskning för mig.

Sen att IFK skulle ha en så här dåligt spel i AS, är mångfalt mer överraskande.
IFK tror jag kommer tillbaka, för de har bättre spelare som kommer få i ordning på sig.
AIK kommer kanske klara sig kvar, men vem ska visa vägen.
Det är ju bara halvdana spelare som tror de är bra och tror att det är bara säga vi har tagit tripplen.
Så ska andra lag bara vika ner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Jag är SÅ trött på snacket om mättnadskänsla. Världens sämsta bortförklaring när ett lag suger.
Hur fan kan ett lag vara mätt på framgång som har tre guld sedan WW2?
Angående tavlan i dag så var det väl Pär Karlsson som borde bära hundhuvudet. varför skall han rumla in i sin målvakt? Får se vad fulledulle har för åsikt i ämnet.

Nu är TFF på g också, så ni får se upp i nästa omgång gnaget. He he.

HeIF ser mer och mer ut som en vinnare av AS.
Håller med tror man ett lag fått mättnadskänsla efter staplat hem AS förra året med massa uddamålsvinster.
Så letar man bara dåliga bortförklaringar.
Men problemet är ju för AIK att man urholkat laget på spelare som hade klass.
Sen om det var frivilligt eller inte spelar ingen roll.
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur i helvete kunde AIK vinna mot KFF med 3-0? De är ju sämre än sämst för faen. AIK lär åka ur i år om de inte mirakelvärvar i sommar.
Enkla anledningen att även KFF tappat för mycket tongivande spelare.
Sen var det nog en av de tråkigaste matcher jag sett på TV även den andra KFF matchen som IFK vann.
På jordplanen som var, 3 inte så tokiga mål då för IFK.
Men som match att titta på var en pina.
Citera
2010-05-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Tja, nu är botten nådd i alla fall. Sist i tabellen. Det enda positiva jag tar med mig är Walkers insats. Första gången i år vi har en central mittfältare som kan slå bollar i djupet.

Inte för att lägga sordin på jubelorden om Walker, men syntes han ens i matchen?
Jag är rädd att Bojan (möjligtvis Backman?) var bäste AIK:are idag, det säger dock inte ett smack.
Citera
2010-05-06, 22:31
Medlem
ReNus avatar
Mattsson var den absolut sämsta domaren jag någonsin sett på Stadion. Herre jävlar vad han var ute och cyklade vid många situationer. Hur många gula blev det? 150?
Dessutom hindrade han en passning som skulle gett oss en fin kontring - bollen studsade istället till GAIS, och vips så blev 1-1.
Jävla skämt.

Petter ska heller aldrig få starta igen. Tyvärr, han gör bort sig hela jävla tiden! Haginge var ingen stänkare heller.
Dessutom var GAIS spel vidrigt att se.

Den enda som man kan glädjas åt ikväll är givetvis: 4-0!
Citera
2010-05-06, 22:32
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Det har vi visst, men du kanske inte ser sådant.
Nej, jag ser ingen spelide. Du kanske kan förklara den för mig?
Jag betvivlar inte att det finns en plan, men det är ganska glasklart att den inte genomförs.
Citera
2010-05-06, 22:39
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Det har vi visst, men du kanske inte ser sådant.
Nja, spelidén är nästintill obefintlig. Det bekräftas också av det eviga roterandet i startelvan. Det enda tydliga i vårt spel är att Mutumba ska få ytor på kanten för att utmana. Centralt finns det inga idéer och egentligen inte på högerkanten heller. Jag trodde att köpet av Lorentzson skulle lösa problemen med att Bojan spelar högermittfältare men det har det fan inte gjort. Oftast har Pavey spelat där och han har inte följt med upp tillräckligt mycket.

Man är blind om man inte ser att det helt saknas idéer offensivt. Redan förra året hade vi samma brister men det stabila försvaret gjorde att de inte blottades på samma sätt. Vi var så klart bättre offensivt förra året men det var inget som det gick att förlita sig helt på för att vinna en match. Framförallt var rörelsen utan boll bättre då.
Citera
2010-05-06, 22:39
Medlem
Jeff.Becks avatar
Kollade precis spelschemat, direkt efter uppehållet så har aik ett dubbelmöte mot Malmö. Som upplagt för noll poäng
Vilken pungspark det skulle vara inför resten av hösten.
Citera
2010-05-06, 22:42
Moderator
vfs avatar
4-0 mot ett bottenlag är inget att ropa hej över. Får hoppas att GAIS fälls också.

AIK just nu är så extremt värdelösa så dom är ingen värdemätare öht. Kvinnomisshandlaren
ska nog ligga jävligt lågt när det gäller att kommentera målvaktsinsatser då han själv är
sanslöst temposvag och nog inte slog en passning rätt i afton.

"Mättnadskänsla"
Citera
2010-05-06, 22:44
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Inte för att lägga sordin på jubelorden om Walker, men syntes han ens i matchen?
Jag är rädd att Bojan (möjligtvis Backman?) var bäste AIK:are idag, det säger dock inte ett smack.
Jag tyckte att Walker var riktigt pigg i första men i takt med att målen trillade in bakåt försvann energin i hela laget. Det Walker gjorde bra, och som jag har längtat efter att se i AIK, var att han alltid letade alternativ framåt i planen så fort han fick bollen. Dulle t.ex. spelade ett sidledsspel som inte ens Sidleds-Danne himself ens hade kunnat drömma om att spela.

Håller med om att Bojan var bra. Han stod upp ordentligt och gav sig inte.
Citera
2010-05-06, 22:46
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag tyckte att Walker var riktigt pigg i första men i takt med att målen trillade in bakåt försvann energin i hela laget. Det Walker gjorde bra, och som jag har längtat efter att se i AIK, var att han alltid letade alternativ framåt i planen så fort han fick bollen. Dulle t.ex. spelade ett sidledsspel som inte ens Sidleds-Danne himself ens hade kunnat drömma om att spela.

Håller med om att Bojan var bra. Han stod upp ordentligt och gav sig inte.

Problemet kvarstår dock att ingen kämpar och framför allt är det ingen som springer framåt och erbjuder alternativ för Walkers passningar. Djordjic var väl över medel i AIK idag, men fortfarande inte tillräckligt bra att få behålla sin plats. Han och flera andra borde ge plats åt junisar.
Citera
2010-05-06, 22:46
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
4-0 mot ett bottenlag är inget att ropa hej över. Får hoppas att GAIS fälls också.

AIK just nu är så extremt värdelösa så dom är ingen värdemätare öht. Kvinnomisshandlaren
ska nog ligga jävligt lågt när det gäller att kommentera målvaktsinsatser då han själv är
sanslöst temposvag och nog inte slog en passning rätt i afton.

"Mättnadskänsla"

Jävla zigenare, ni låg inte så långt framför oss.

Låg...
Citera
2010-05-06, 22:48
Medlem
Carnavass avatar
Droppen är så jävla nådd. Jag vet fan inte ens vad man ska skriva, allting är så förbannat uppgivet. Verkar som 95 % av alla spelare inte ens försöker. ÅHHHH!!! Var i helvete är viljan! Jag menar vafan! det är ändå 6-7 guldspelare på planen i varenda match och dem bara viker ner sig totalt.

Allvarligt så ser man ingen utväg ur den här jävla soppan. Finns ingen spelidé, ingen vilja, ingen målskytt, ingen ledare, backlinjen är helt bortblåst, Maanoja slår fan Dembo i tabbar, tränaren har lämnat, knappt några pengar, Clecio var sämst etc etc.

Just nu så vill man bara se lite jävla vilja och fan det måste nästan bli vinst mot Trelleborg annars så kommer det bli ännu jobbigare (Fast botten är nådd). Fast helt ärligt så tror jag tyvärr inte på vinst, vi får vara glada med en pinne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in