2010-05-17, 12:38
Bannlyst
Det ska verkligen bli kul att se Åtvidaberg igen. Förra gången var 1972 och det kom ca 20000 åskådare för att se den tänkta seriefinalen i allsvenskans sista omgång.(tyvärr så förlorade vi mot Öster i omgång 17 så det var redan avgjort till ÅFF:s fördel) AIK vann med 2-1 och förlorade bara en match under hela säsongen.

Enligt mitt sätt att se så var årgång 72 vår bästa någonsin. Bröderna Leback, Dag Szepanski, Göran Åberg, Rolf Zetterlund, Olavus Ohlsson m.fl. Det här gänget hade vunnit serien i 99 fall av 100, Tyvärr så slumpade det sig att ÅFF detta år hade sitt absolut bästa gäng någonsin. Halva laget parkerade i landslaget. Deras anfall utgjordes av Ralf Edström, Roland Sandberg och Conny Thorstensson.

DEt var samma lag som pressade Bayern Munchen till det yttersta i Europacupen. Kanske var de det bästa allsvenska laget genom tiderna.

Är i allafall optimist inför kvällens drabbning. Nu gäller det att vi alla ger ledning, tränare och spelare arbetsro. Gör vi det kan hösten bli riktigt skojig. Vi har ju Europacupen att se fram emot också.
Citera
2010-05-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Kollar på prisutdelning La Liga. Inte precis som Allsvenskan...där bonnig pöbel ska rusa in på plan. Skönt att det finns civilisation också!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/zlatan/article7138061.ab

Jovisst, dom väntar tills efteråt
Citera
2010-05-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Haha fenomenet Özkan.

Undra om han inte vikarierar som undersökningsföremål för studenter på Karolinska eller något?

Eh, hur är du funtad som gör en jätteglad gubbe åt detta? Killen är en bollbegåvning utöver det vanliga men har fått karriären spolierad av skador. Och detta gör du en glad gubbe åt? Jag blir fan förbannad, det är väl skitsamma att han spelar för en rivaliserande klubb. Du kanske hoppas att Söder sliter av korsbandet igen också?
Citera
2010-05-17, 14:04
Medlem
Blaha2k2s avatar
Fan vad skönt att det är uppehåll i Allsvenskan. Då slipper man bry sig om sjukdomen som kallas för fotboll.

Hoppas en rejäl omstrukturering sker i IFK med lön efter prestation och nya arga hungriga tränare.

Gustav Svensson får gärna försvinna, han verkar ju ändå inte fatta varför han blir bänkad.
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1990600/u21-stjarnan-vill-lamna-ifk-goteborg?err=Tack%20f&
Citera
2010-05-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Eh, hur är du funtad som gör en jätteglad gubbe åt detta? Killen är en bollbegåvning utöver det vanliga men har fått karriären spolierad av skador. Och detta gör du en glad gubbe åt? Jag blir fan förbannad, det är väl skitsamma att han spelar för en rivaliserande klubb. Du kanske hoppas att Söder sliter av korsbandet igen också?

Bollbegåvning? Kanske med medicinbollar.
Citera
2010-05-17, 15:11
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Bollbegåvning? Kanske med medicinbollar.
Hahahahah +100000 skitkul!
Du är en av forumets absolut största pajasar och då har man en del att välja bland.

Nervositeten börjar sprida sig nu inför dagens match, någon som kan berätta ungefär hur Åtvid spelar och vilka spelare som är farliga?
Citera
2010-05-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Nervositeten börjar sprida sig nu inför dagens match, någon som kan berätta ungefär hur Åtvid spelar och vilka spelare som är farliga?

Det enda jag vet är att deras farligaste spelare -Prince Eboagwu- är avstängd ikväll. Annars vet jag föga om dagens Åtvid...
Citera
2010-05-17, 15:16
Bannlyst
Citat:
Det enda jag vet är att deras farligaste spelare -Prince Eboagwu- är avstängd ikväll. Annars vet jag föga om dagens Åtvid...

Deras absolut bästa spelare är Kristian Bergström vet inte om han är med idag
Citera
2010-05-17, 15:22
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Deras absolut bästa spelare är Kristian Bergström vet inte om han är med idag
Såg på FK nu att han är tillbaka efter känningar i låret.
Citera
2010-05-17, 15:23
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Skönt.
Citera
2010-05-17, 15:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/zlatan/article7138061.ab

Jovisst, dom väntar tills efteråt
Dom väntade åtminstånde tills laget fick fira.
Tycker det är ett jäva aber att publiken förstör spelarnas möjligheter att fira guldet tillsammans med publiken och då HELA publiken.
Innan massa snorisar springer in.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Fan vad skönt att det är uppehåll i Allsvenskan. Då slipper man bry sig om sjukdomen som kallas för fotboll.

Hoppas en rejäl omstrukturering sker i IFK med lön efter prestation och nya arga hungriga tränare.

Gustav Svensson får gärna försvinna, han verkar ju ändå inte fatta varför han blir bänkad.
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1990600/u21-stjarnan-vill-lamna-ifk-goteborg?err=Tack%20f&
Kommer ihåg exakt samma situation när Lindrot och Anders blev bänkade, där den ena surade ihop och stack till Staebeck och den andra knöt ihop handen och tog sig tillbaka än bättre.
Vad dom den ena inte fattade att man kan ha en dipp, sen var ju Kalle Björklund en jävla mupp det spelade säkert in också.
Citera
2010-05-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hahahahah +100000 skitkul!
Du är en av forumets absolut största pajasar och då har man en del att välja bland.

StarOnEarth berör...

Någon som vet varför de flyttat runt matcherna i omgångarna. På svensk fotboll så är varken omgång 13 eller 14 färdigspelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in