Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jag ser det tvärtom, det är stor risk att vi kommer vara kvar i botten. Tränaren kommer desperat hålla fast vid sin idé trots att det saknas spelarkompetens, och framförallt kommer spelare ur form fortsätta spela.
Alla kommer resonera som så att det ordnar sig, men vi har redan slängt bort som helvete många poäng mot skitlag på hemmaplan att hösten kan bli tung. Dubbelmöte mot HBK nu, ponera att vi tar 1/6 poäng, vad händer då?

Precis. Vi har i år spelat 17 tävlingsmatcher och vunnit FYRA av dessa. FYRA! Det var dessutom matcher där vi
(1) hade jävligt mycket flyt och lika gärna kunde ha förlorat om motståndarna bara haft lite mer skärpa i avsluten men istället kunde Hysén kontra in ett par mål (KFF borta),
(2) hade fördelen att spela med en man mer i drygt 70 minuter, trots det var moståndarna nära att kvittera vår ledning i andra halvlek innan siffrorna rann iväg i slutet av matchen (Elfsborg hemma),
(3) mötte ett lag i om möjligt ännu värre kris än vad vid befinner oss i (AIK hemma), och
(4) mötte ett Superettanlag (Väsby i cupen).
Siffrorna ljuger inte. Vi har större delen av säsongen varit helt uddlösa i anfallsspelet. Träningsmatcherna under VM-uppehållet visar inte på någon förbättring, tvärtom. Mitt i allt detta gör vi oss av med Allsvenskans kanske bästa målvakt och slänger in en oprövad 19-åring mellan stolparna. Tjena.
Jag bedömer att det just nu är 50-50 att vi spelar i Allsvenskan nästa år.