2010-07-16, 15:46
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nja. Trelleborg har ju också haft ett rent katastrofalt skadeläge i truppen, jag vet inte hur det ser ut nu men om bara hälften av dom skadade är tillbaka så har ju Trelleborg i stort sett en helt ny startuppställning.. Så Trelleborg har helt klart ett lag med mycket högre kapacitet än det dom visade i våras, det gäller ju bara att dom har det laget att spela med också..
Absolut, det var mest artikeln som var skrattretande.
Citera
2010-07-16, 15:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Absolut, det var mest artikeln som var skrattretande.
Jo jag kan ju helt klart hålla med om att RÅP som frälsare låter lite underligt. Men jag skulle inte bli alltför förvånad om TFF börjar på en rejäl klättring i tabellen. Och med tanke på att ni ligger precis ovanför så får ni ju se upp. Så enkelt är det.
Citera
2010-07-16, 16:49
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTAT
Är han klar?
Han blev det idag. Kl 15.00.

Jag har tappat suget för den här jävla klubben totalt.
Citera
2010-07-16, 18:02
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Om Blåvitt och AIK skulle åka ut (inte för att det kommer hända men...) då kan ju allsvenskan packa ihop.

Det borde väl alltid gå att utöka antalet lag i serien. Men det är nog ingen större risk, bägge lagen känns mer genuina i sitt tankesätt redan nu och bör klara sig kvar på egen maskin.
Citera
2010-07-17, 01:49
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Jag börjar misströsta också. Avdankade blåvita och dömda funtionärer känns...sådär. Men ändå åker jag och en kompis i egen bil till Åtvidaberg den 24:e. Blir väl en 80 mil totalt....*suck*
Citera
2010-07-17, 02:03
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Klart vi inte kommer åka ut, men det skulle vara intressant att se hur förbundet skulle reager.

Jag ser det tvärtom, det är stor risk att vi kommer vara kvar i botten. Tränaren kommer desperat hålla fast vid sin idé trots att det saknas spelarkompetens, och framförallt kommer spelare ur form fortsätta spela.

Alla kommer resonera som så att det ordnar sig, men vi har redan slängt bort som helvete många poäng mot skitlag på hemmaplan att hösten kan bli tung. Dubbelmöte mot HBK nu, ponera att vi tar 1/6 poäng, vad händer då?
Citera
2010-07-17, 12:17
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet

Ett FC Gothia med Mats Persson och Stefan Allbäck i ledningen hade varit fantastiskt kul att följa.
Citera
2010-07-17, 14:22
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jag ser det tvärtom, det är stor risk att vi kommer vara kvar i botten. Tränaren kommer desperat hålla fast vid sin idé trots att det saknas spelarkompetens, och framförallt kommer spelare ur form fortsätta spela.

Alla kommer resonera som så att det ordnar sig, men vi har redan slängt bort som helvete många poäng mot skitlag på hemmaplan att hösten kan bli tung. Dubbelmöte mot HBK nu, ponera att vi tar 1/6 poäng, vad händer då?

Precis. Vi har i år spelat 17 tävlingsmatcher och vunnit FYRA av dessa. FYRA! Det var dessutom matcher där vi

(1) hade jävligt mycket flyt och lika gärna kunde ha förlorat om motståndarna bara haft lite mer skärpa i avsluten men istället kunde Hysén kontra in ett par mål (KFF borta),
(2) hade fördelen att spela med en man mer i drygt 70 minuter, trots det var moståndarna nära att kvittera vår ledning i andra halvlek innan siffrorna rann iväg i slutet av matchen (Elfsborg hemma),
(3) mötte ett lag i om möjligt ännu värre kris än vad vid befinner oss i (AIK hemma), och
(4) mötte ett Superettanlag (Väsby i cupen).

Siffrorna ljuger inte. Vi har större delen av säsongen varit helt uddlösa i anfallsspelet. Träningsmatcherna under VM-uppehållet visar inte på någon förbättring, tvärtom. Mitt i allt detta gör vi oss av med Allsvenskans kanske bästa målvakt och slänger in en oprövad 19-åring mellan stolparna. Tjena.

Jag bedömer att det just nu är 50-50 att vi spelar i Allsvenskan nästa år.
Citera
2010-07-17, 14:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Jag bedömer att det just nu är 50-50 att vi spelar i Allsvenskan nästa år.
Men ni har fortfarande en väldigt bra trupp och kan bara tränaren (tränarna?) fatta det så kan det lösa sig. Spelar man med 4 backar, 2 defensiva mittfältare, 3 vanliga mittfältare och en ensam anfallare så blir det till att kriga om kontraktet. Högre kan man inte sikta.
Citera
2010-07-17, 14:52
Medlem
Då var det dags igen,,snälla blåvitt vinn idag!!
Citera
2010-07-17, 15:10
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Jag börjar misströsta också. Avdankade blåvita och dömda funtionärer känns...sådär. Men ändå åker jag och en kompis i egen bil till Åtvidaberg den 24:e. Blir väl en 80 mil totalt....*suck*
80 mil? Bor du i Luleå eller? Lycka till på resan, själ kommer jag antagligen se den på nån krog i Varberg

Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Ett FC Gothia med Mats Persson och Stefan Allbäck i ledningen hade varit fantastiskt kul att följa.
Ditt inlägg hade vart extremt roligt om det inte vore för att det är oss du gör narr utav.

God natt.
Citera
2010-07-17, 15:13
Bannlyst
Dags idag för match då mot AIK, läst att massa MFFare är oroliga, varför vet jag inte. Jag tror faktiskt MFF vinner ganska enkelt, det enda som oroar mig är innermittfältet nu när Ivo och Wilton är avstängda. Kunde själv inte ta mig dit men hoppas grabbarna får en trevlig resa och tar med sig 3 poäng hem.

NU KÖR VI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in