2010-05-06, 22:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekter
Efter att ha sett matchen på plats på GU kan man bara konstatera att IFKs spel fortfarande inte fungerar och att aik inte ens har en tillstymelse av fungerande anfallsspel. Komplett urusla framåt även om de hade mest boll.

AIK? Ja. IFK? Nej. Tyckte IFK skötte det hyfsat framåt.
Citera
2010-05-06, 22:16
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
På bladet står det att han lät en av era spelare spela på trots två gula kort.
Det var pricken över i:et i en orgie av felbeslut.
Citera
2010-05-06, 22:18
Medlem
Brullas avatar
Tja, nu är botten nådd i alla fall. Sist i tabellen. Det enda positiva jag tar med mig är Walkers insats. Första gången i år vi har en central mittfältare som kan slå bollar i djupet.
Citera
2010-05-06, 22:18
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Om du tänker igenom alla farliga målchanser och mål vi haft så ser du hur få varianter vi har att anfalla på. Inse att AIK är i kris och var enbart nöjd om vi klarar att slippa kval.

Denna match kan "bara" kännas som en lättnad för IFK. Som att man uppnår sitt normaltillstånd, för att besegra detta skitlaget kan knappast kännas som en bragd, bara lättnad och skadeglädje.
Anledningen till att vi har så få mål & målchanser är just att vi inte har någon spelide framåt.
Citera
2010-05-06, 22:19
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
1-1 mot gais är jag relativt nöjd med. DIF var bättre i första halvlek och slutade spela helt i andra. Efter att Milic, Touma och Kasper gått ut så fanns inte längre några ledare på plan (Jonsson verkade inte helt stabil).

Domarinsatsen vill jag inte kommentera utan den kan ni istället se på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=86AJje3ElDc
Jag vill aldrig mer se värmlänningen eller hans linjedomare på Stadion och jag tror inte han vågar sig dit igen heller

Ja han Hur många gånger drog han fram det gula?
Och glömmer bort vilka han ger det till med, han kommer nog inte sätta sin fot på stadion igen.
"Domarförbundet" eller vad dom kallar sig får nog fundera om man ska låta han få döma vidare.
Tillbaka till div 4 låter som en bra idé.
Citera
2010-05-06, 22:22
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag hoppades att den där mättnadskänslan skulle kunna undvikas, men det ser tyvärr inte ut så.

Ja.
Varför tog jag upp det där med mättnadskänsla?
Funderar på det där du skrev bara.
Mättnadskänsla kan kanske infinna sig om man tar typ sex raka SM-guld.
Citera
2010-05-06, 22:24
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Ja.
Varför tog jag upp det där med mättnadskänsla?
Funderar på det där du skrev bara.
Mättnadskänsla kan kanske infinna sig om man tar typ sex raka SM-guld.
Har du själv tagit sex raka SM guld och delar med dig av dina erfarenheter?
Är ganska säker på att det ligger på en individuell nivå, tror inte det finns något kollektivt psyke.
Citera
2010-05-06, 22:24
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ja han Hur många gånger drog han fram det gula?
Och glömmer bort vilka han ger det till med, han kommer nog inte sätta sin fot på stadion igen.
"Domarförbundet" eller vad dom kallar sig får nog fundera om man ska låta han få döma vidare.
Tillbaka till div 4 låter som en bra idé.
Förövrigt stoppade han ju även vårt uppspel så gais fick bollen när våra spelare var på väg frammåt och Wanderson kunde göra mål.

Hur ser ni ifkare på situationen nu, har det vänt eller vann ni för att råttorna totalt genomusla just nu?
Citera
2010-05-06, 22:26
Medlem
TykoJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Anledningen till att vi har så få mål & målchanser är just att vi inte har någon spelide framåt.

Det har vi visst, men du kanske inte ser sådant.
Citera
2010-05-06, 22:27
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Förövrigt stoppade han ju även vårt uppspel så gais fick bollen när våra spelare var på väg frammåt och Wanderson kunde göra mål.

Hur ser ni ifkare på situationen nu, har det vänt eller vann ni för att råttorna totalt genomusla just nu?

Både och.
Jag tror inte det vänder helt och hållet, men jag tror det går sakta framåt. Så länge tränarna vågar bänka Gustav, som har varit totalt usel den här säsongen, och låter någon kreativ lira på mittfältet. Så tror jag det ska gå bättre.

Sen var verkligen aik genomusla så detta är nog ingen match man kan använda som bevis för vändpunkt.

Men det återstå att se vad som händer.
Citera
2010-05-06, 22:28
Medlem
Jerka^s avatar
Åker AIK ur nu eller? Sist i tabellen, sex poäng upp till kvalplats och storförlust mot största konkurrenten om titeln "årets krislag".

Uppförsbacken de har skaffat sig nu kommer de sannolikt få trampa i stora delar av säsongen, om inte hela. Två raka vinster räcker kanske för att ta sig upp på kvalplats, men för att lämna bottenstriden helt kommer det krävas ett stabilt spel och återkommande bra resultat. Just nu ser jag inget som tyder på att AIK kan skaffa sig det. Det har gått 11 omgångar och man har bytt tränare - vad mer finns det att göra? Slänga in Lee Baxter?

Utan markant förbättrat spel blir det tufft att uppnå särskilt mycket bättre resultat och då blir det bottenstrid resten av säsongen. Jag säger inte att de nödvändigtvis åker ur men de löper definitivt risken att göra det. Det finns inget som heter "för bra för att åka ur". Ett lag kan vara hur bra som helst på pappret men så länge de inte lyckas vinna matcherna kommer de inte klättra i tabellen.
Citera
2010-05-06, 22:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Det har vi visst, men du kanske inte ser sådant.

Vi kanske har en spelidé, men den funkar ju onekligen jävligt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in