2010-05-05, 20:57
Medlem
olllies avatar
Poängtapp av MFF. Skönt för toppstriden. Trist om Elfsborg skulle bli avhängda allt för tidigt
Citera
2010-05-05, 21:00
Medlem
Nayelis avatar
Wilton må ha genomgått en fantastisk förändring och är för tillfället en av de absolut bästa i laget, men han ska fan inte slå straffar! Mål där och matchen är punkterad. Kan dock inte klaga allt för mycket på resultatet, Elfsborg var ruskigt vassa och att Keane nickade över i slutet är en skänk från ovan för oss MFFare. Första halvlek måste för övrigt vara bland de bästa halvlekar som någonsin spelats i Sverige, vilket satans tempo!
Citera
2010-05-05, 21:02
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Det var ju fan också. I halvlek fattade man ju att det inte fanns en chans att resultatet skulle vara detsamma vid full tid och innan matchen hade man varit nöjd med 1 poäng. Men fan att det inte skulle gå att sätta straffen utan istället få en jävla handsstraff mot sig.

Vaksamt av en linjeman som annars var helt under isen.

Innan match hade jag också varit jävligt nöjd med en poäng, men som sagt, ett poängtapp när man har möjlighet att döda matchen bidrar till en förjävlig känsla. Nu kör väl dessutom HIF över Örebro imorgon.
Citera
2010-05-05, 21:05
Medlem
Det är väl så här det känns att vara schizofren antar jag. Ena sidan av mig är jättenöjd över den här poängen, den andra sidan grämer sig över straffmissen, ska det vara så svårt att förstå att Danne ska lägga straffarna? Nu får man hålla en tumme för att Örebro tar poäng imorgon så att det fortfarande bara är 3 poäng upp.

Sen är det stor humor att Åtvidaberg kör över BP med tanke på Guidettis senaste uttalande
Citera
2010-05-05, 21:15
Medlem
Malmö var bäst idag och skulle vunnit . Elfsborg gjorde två riktiga skitmål när Malmö gjorde två klassmål.

Den straffen måste sitta.
Citera
2010-05-05, 21:24
Medlem
FabioAugustos avatar
1-0 till HBK känns rätt bra. Herre-satans-jävlar vad defensivt HBK körde i andra halvlek, de hade väl bara kontinuerliga anfall mellan minut 20-45 och resten av tiden vet jag verkligen inte vad dom gjorde. Lasse Jacobson betedde sig som en tvättäkta Östertränare också! Skitbra att det var Dauda som gjorde målet, han behöver allt självförtroende han kan få.

Minst tre HBK-straffar sa Jacobson. Vad jag har hört så ska Larssons hands inte bedömmas som hands enligt regelboken, även om den är rätt klar. Beror på hur man läser regelboken. De två andra hittar jag inte någonstans, inte heller dom som såg dom på tv:n såg vilka situationer han menade.

Ett par segrar till och det är mittenstrid, ska bli gutt.

ÅLANDER-MANIA!
Citera
2010-05-05, 21:24
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Malmö var bäst idag och skulle vunnit . Elfsborg gjorde två riktiga skitmål när Malmö gjorde två klassmål.

Släpper man in skitmål förtjänar man väl inte att vinna?
Citera
2010-05-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Släpper man in skitmål förtjänar man väl inte att vinna?

Inte när man spelar fotboll som ni gör. Men vi är MFF.
Citera
2010-05-05, 21:42
Medlem
Citat:

Vi var inte ens nära att vara bäst på plan idag...
Citera
2010-05-05, 21:43
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:

Eh va?
Elfsborg styrde och ställde ganska frisk kan jag som neutral åskådare konstatera.
Citera
2010-05-05, 21:53
Medlem
Har långt ifrån sett alla allsvenska matcher iår men matchen mellan IFE-MFF måste väl varit den klart bästa iår? Två bra lag som ville framåt på en av de bästa planerna i Sverige för tillfället (hata plast ni i bottenträsket men den bästa fotbollen spelas för tillfället på detta underlag).
T.o.m Strömbergsson var bra idag.
Synd att det snart är VM-uppehåll.
Citera
2010-05-05, 22:10
Medlem
Lika deppigt som en förlust. Fy fan. Vad har vi för utdelning i straffar? 1 av 4, va? Så satans dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in