2010-04-20, 14:02
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Vem bryr sig om man är en "forumsmedgångare"?? Det är ju matcherna som räknas, sen kan ni löjliga muppar sitta här och diskutera i all evighet.

Citat:
Ursprungligen postat av whu
Vem fan bryr sig? Själv är jag på forumet när jag har lite tid att spilla, rätt sällan, men att ni ens diskuterar "forumsmedgångare" gör att jag ligger raklång på golvet av garv

Vill man föra en seriös diskussion (som i princip är omöjligt att göra med Mackie) så är det ganska kul om användaren man diskuterar med i medgång även finns tillgänglig i motgång. Ett praktexempel var Klevis som var helt jävla omöjlig att diskutera med eftersom han bara fanns tillgänglig när AIK vunnit men aldrig fanns tillgänglig för diskussion när AIK förlorat. Sådana användare skiter jag helst av allt att handskas med. Ett diskussionsforum om fotboll handlar i mångt och mycket om att kunna både ge och ta smällar och tjuvnyp och att ställa upp och diskutera även när det är tungt. Hur jävla kul skulle det vara i den här tråden om det bara var supportrar till lagen som vunnit matcher och som låg i toppen som skrev något? Det som håller forumet levande är användarna som skriver av sig här trots att deras lag spelar uselt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Riktiga supportrar stödjer sitt lag på plats.

Jaha? Är det någon sorts motsättning i att både vara på plats och att diskutera på forumet? Jag har varit i Tel Aviv och Basel, jag har åkt till Barcelonatrakten för att se Blåvitt träningsmatcha, jag ser runt 25 allsvenska matcher på plats per säsong. Vad fan har det med saken att göra? Jag påstår inte att de som kommer och går är låtsassupportrar. Däremot kan jag inte ta dem på allvar som forumanvändare.

Citat:
Ursprungligen postat av whu
Exakt, men tydligen på denna forumdelen ser man den hellre på tvn för det mesta, folk har viktigare saker för sig. Tyvärr lämpar det sig inte att diskutera supporterskap i denna tråd, blev massa radera inlägg sist som jag inte ens hann läsa, ska vi flytta över till Supportertråden?

Visst. Svara mig där om du vill.

/feldgrau
Citera
2010-04-20, 14:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Klevis

Glöm för guds skull inte Sportsbetting!
Citera
2010-04-20, 14:20
Medlem
csts avatar
Jisses vad ni tjattrar på härinne, nu är det dags att börja ladda upp inför kvällens drabbning. Det blir tre pinnar och ett hopp uppåt i tabellen. Jag ska även försöka styra upp min aktivitet litegrann så jag inte blir en ny klevis.
Citera
2010-04-20, 14:21
Medlem
whus avatar
Jag är som sagt inte så aktiv på forumet mestadels, men ville försvara mig själv då jag kände mig träffad av Matchvärdens inlägg #4034.

Jag skrattar fortfarande åt begreppet "medgångsforumister" och ville som sagt försvara mig själv eftersom jag kände mig träffad, men förstår vad du menar, även om jag inte tar forum på lika stort allvar som du (ingen diss!)

När jag nämner att folk på detta forum enbart kollar på tv generaliserar givetvis för mycket, anledningen är att någon vecka sen blev jag idiotförklarad för att jag tyckte en riktig supporter är på plats och stöttar laget och inte är sitter framför burken

För att klargöra: Det verkar som du tror jag är med gnagaren Mackie i denna digitala krigsföring, så är det absolut inte.
Citera
2010-04-20, 14:28
Medlem
Viking-s avatar
Är det inte lite moment 22 över det hela?
Missar man att skriva under den första månaden är man körd om det går bra för laget, för börjar man skriva då så är man medgångare.
Det enda man kan göra då är att sitta och vänta på att det ska börja gå dåligt för laget, först då har man rätt att delta på forumet igen.

Förresten är det lite löjligt att påstå att AIKarna är medgångare nu, sist jag kollade låg vi på kvalplats med en vinst på 7 matcher.
Citera
2010-04-20, 14:34
Medlem
FabioAugustos avatar
Å andra sidan är det fan inte kul att gå in och läsa "HAHA fan vad dåliga jävla bondkalmar är!!!" direkt efter en 0-3 förlust, då blir man ännu mer frustrerad nästan. Jag brukar hålla mig borta från diskussioner med fans till andra klubbar av den anledningen. (e: efter förluster)
Citera
2010-04-20, 14:34
Medlem
Å där kom den (näst-)sista Gnagarmedgångsforumisten, vilket sammanträffande såhär dagen efter en tremålsvinst för AIK. Nu fattas bara gunseng2 så är vi kompletta! Han kanske kommer vid seger mot Häcken?
Citera
2010-04-20, 14:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Å där kom den (näst-)sista Gnagarmedgångsforumisten, vilket sammanträffande såhär dagen efter en tremålsvinst för AIK. Nu fattas bara gunseng2 så är vi kompletta! Han kanske kommer vid seger mot Häcken?

Vad fan vill du att vi ska skriva här när vi har förlorat? Det är inte direkt så att man är motiverad att sticka in huvudet här när vi åkt på en förlust.

Allt detta jävla snack om medgångare, varenda jävla omgång. ALLA lag har medgångssupportrar.
Citera
2010-04-20, 15:03
Medlem
Keldons avatar
Det går tungt för Kalmar nu alltså Värvningarna har inte direkt klaffat och stämningen i truppen verkar inte vara på topp. Det är bara att hoppas att det vänder mot GAIS. Inte för att mycket tyder på det men hoppet är ju det sista som överger människan.

Att ha premiär på den nya arenan i SE är inget man önskar sig direkt.
Citera
2010-04-20, 15:16
Medlem
RobEngströms avatar
Nu är man tillbaka grabbar, fan vad skönt! 3-0 borta mot kff, kul!

Bra för allsvenskan att vi och ifk har vaknat, blir ju så mycket mer spännande då!

Mvh/ Solna - Stockholmsregionens mest framgångsrika fotbollsklubb.
Citera
2010-04-20, 15:18
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Det går tungt för Kalmar nu alltså Värvningarna har inte direkt klaffat och stämningen i truppen verkar inte vara på topp. Det är bara att hoppas att det vänder mot GAIS. Inte för att mycket tyder på det men hoppet är ju det sista som överger människan.

Att ha premiär på den nya arenan i SE är inget man önskar sig direkt.
Jag undrar, hur länge har Kurt-Arne förtroende hos er fans? Jag tycker han ofta kommer med ganska kassa ursäkter vid tvivelaktiga resultat. I halvtidsintervjun tex så gnällde han något om motvind trots att det varken syntes på spelet eller att kommentatorn kände något av det.
Citera
2010-04-20, 15:28
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag undrar, hur länge har Kurt-Arne förtroende hos er fans? Jag tycker han ofta kommer med ganska kassa ursäkter vid tvivelaktiga resultat. I halvtidsintervjun tex så gnällde han något om motvind trots att det varken syntes på spelet eller att kommentatorn kände något av det.
Samma fråga borde ställas tiil Jöttlabörj ang. Selakovic kanske..? Han är ju nu visserligen inte tränare, men ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=HsRxKB9o9Io
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in