2010-05-16, 22:32
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jag förstår att ni saknade plasten med små pellets som flyger runt omkring. Det var kanske även en bedrövelse att det inte fanns hoppborgar, minigolf och lite Pinocchio-statyer i miniformat till salu?
Om alternativet är öde läktare, potatisåker och tremeterspassningar som studsar upp i knähöjd tar jag pelletsen alla dagar i veckan.
Citat:
Tyckte det inte var så värst mycket grisande från någon sida sett till det enorma gnällandet. Men att säga att Ellos är gnälligt är väl att sparka in en öppen port.
Den som gnällde mest var ju Gaisarn (Hedinsson?) som fick gult för det. Enda gången jag såg IFE-spelare gnälla nåt speciellt var när Ingvarsson inte blåste för huvudskada när Jawo blev armbågad i ansiktet.
Citera
2010-05-16, 22:34
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Syrianska? Du måste skoja. De har knappt 2000 pers. i snitt på sina hemmamatcher! Just nu har de 2161 i snitt. Storklubbar som FC Trollhättan och IK Brage har högre snitt.

http://svenskfotboll.se/superettan/statistikligor/?scr=spl

Förra året hade Brommapojkarna 2860 i snitt och TFF 2900. Jag tror inte att Assyriska skulle höja sitt snitt märkbart om de spelade i Allsvenskan.

Byt ut Syrianska mot Landskrona BOIS eller anrika Örgryte istället. De har åtminstone publik på sina matcher.
De flesta lag höjer sina publiksnitt när de går upp i Allsvenskan pga tillresta bortasupportrar. BP hade t ex ett hemmasnitt på 949 personer i Superettan 2008 och det blev alltså en tredubbling av den siffran i fjol.
Citera
2010-05-16, 22:37
Medlem
Rubarth23s avatar
Fan, nu är man nervös inför morgondagen men samtidigt extremt taggad.
Vilket jävla röj det kommer bli på Norra!
Citera
2010-05-16, 22:53
Medlem
FabioAugustos avatar
Tur att Kalmar FF sitter på den allsvenska målvakten med högst potential. Slipa lite på utsparkarna så är han topp-3 i Allsvenskan, utan tvekan. Jag som skrattade när KFF-ledarna för två år sedan sa att den här killen skulle bli en storförsäljning i framtiden... Dock har han inget svenskt pass och vill inte skaffa det heller, stackars svenska landslaget...

Stabil försvarsinsats. Stålhammar nästan i Ingvarssonklass. Mendes sätter Allsvenskt rekord. Mendes gör sitt hårdaste avslut sedan han kom till KFF. Ålander som tokdominerar som alltid och det är snart dags för Hamren att ringa. En A-lagsdebutant vid namn herr Karlsson som blev nobbad av ett Division 1-lag inför säsongen, men som knutit nävarna och har en förbannat stor vilja. Vackert så.
Citera
2010-05-16, 23:24
Medlem
Personlig anekdot:

Kom fram till att under mina dryga elva år i AIK:s följe, har vi antingen kommit topp-fem alternativt åkt ur. Konstigt det kommer att kännas att komma tia/elva ...

Tre poäng imorgon oavsett hur!
Citera
2010-05-16, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
håller med 100%. fan va folk ska klaga på att vissa lag inte är värdiga vinnare osv bara för dom spelar tråkig fotboll, tro fan de lagen ni tycker spelar "rolig" fotboll hellre hade spelat tråkig fotboll och vinna om dom kunnat...

Jag ser hellre att MFF vinner sm-guld genom att spela rolig fotboll och vinna matcher med 3 - 0, 4 - 0 o.s.v. än att dom vinner sm-guld med 1 - 0 resultat hela säsongen..

Men det är tråkigt när lag spelar sån pissefotboll och får utdelning medans andra allsvenska lag kämpar och sliter för att spela bra fotboll.

Sen att kalla det fotboll när man trycker in en boll och sedan backar hem i 80 minuter är fel..
Citera
2010-05-17, 02:15
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Jag ser hellre att MFF vinner sm-guld genom att spela rolig fotboll och vinna matcher med 3 - 0, 4 - 0 o.s.v. än att dom vinner sm-guld med 1 - 0 resultat hela säsongen..

Men det är tråkigt när lag spelar sån pissefotboll och får utdelning medans andra allsvenska lag kämpar och sliter för att spela bra fotboll.

Sen att kalla det fotboll när man trycker in en boll och sedan backar hem i 80 minuter är fel..
Det är väl en självklarhet, jag ser hellre att DIF spöar gnaget med 4-0 än 2-1..
Citera
2010-05-17, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoji

Frågan är om du hellre ser MFF komma femma och spela rolig fotboll än att vinna SM guld och spela "tråkig" fotboll? Jag vet vad jag hade valt iaf.
Citera
2010-05-17, 05:24
Medlem
50-öring.s avatar
Självklart är det roligare om man spelar en strålande, sprudlande, fantastisk fotboll och hade spöat alla lag med 5-0. Tänk känslan att en säsong vara så fullkomligt överlägsna. Men samtidigt, den känslan att se sitt lag kämpa som idioter, trycka in en boll i 89:e minuten och vinna med 1-0. Den känslan är det inte heller mycket som slår.

Tycker det är ganska löjligt att kritisera ett lag som vinner för att dom spelar "tråkigt". Samma sak som AIK fick höra hela förra året. Man ska spela på det sättet man gör bäst. Och jag vinner ju definitivt hellre allsvenskan med, vad många anser, är skittråkig fotboll än kommer tvåa med sprudlande fotboll.
Citera
2010-05-17, 08:41
Medlem
Rubarth23s avatar
Ingen Özkan i dagens trupp, han gick ut efter typ halva träningen i lördags och var inte med igår.
Hoppas att det inte är en skada igen...
Citera
2010-05-17, 10:33
Medlem
Haha fenomenet Özkan.

Undra om han inte vikarierar som undersökningsföremål för studenter på Karolinska eller något?
Citera
2010-05-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Haha fenomenet Özkan.

Är det verkligen så kul? Är ju synd om killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in