2010-05-04, 15:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Råsundas matta blir godkänd men inte Ullevis, undra vad det kan bero på...

(och nej jag tror inte det beror på att AIK skulle favoriseras).
Det är väl inga problem? Bara gå ut med sprayburken och måla alla fläckarna gröna så blir det ju genast godkänt..
Citera
2010-05-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Råsundas matta blir godkänd men inte Ullevis, undra vad det kan bero på...

(och nej jag tror inte det beror på att AIK skulle favoriseras).

För gräset är grönare på andra sidan (i det här fallet, framsidan )
Citera
2010-05-04, 15:40
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
För att vara någorlunda snäll mot krigsvåldtäkten så får man nog lov att säga att hade han haft något annat mellan öronen än det han har idag hade han varit en hygglig allsvensk spelare. Och då menar jag vadsomhelst, för sämre skalle kan man nog inte ha.

U don't say!? Blöjan har ett psyke som en mobbad autistisk 11 årig flicka.
Citera
2010-05-04, 16:07
Medlem
dwgs avatar
Hur har dom kunnat spelat på den innan?
Eller nån som har gått lös med skördetröska?
Citera
2010-05-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Usch, ta det nu lugnt pågar. Jävligt mycket kan hända och att börja vara stöddig nu kommer straffa sig. Antagligen lär vi tappa någon betydande spelare under sommaren och Dahlins rygg verkar dessutom sämre än någonsin. Nej, säsongen är jävligt lång och jag är åtminstone inte alls säker på att vi ror hem detta, eller ens slutar top3.

Tycker vi ska vara glada för stunden. Jag är mycket medveten att det är en helt ny säsong och antagligen ett annorlunda MFF som spelar efter sommaren. Men jag njuter så länge vi ligger bra till. Kan inte gå runt och oroa mig nu för allt negativt som kan hända.
Citera
2010-05-04, 16:16
Medlem
Cabrera talar ut om Bonniers drev: http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=1119
Citera
2010-05-04, 16:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Usch, ta det nu lugnt pågar. Jävligt mycket kan hända och att börja vara stöddig nu kommer straffa sig. Antagligen lär vi tappa någon betydande spelare under sommaren och Dahlins rygg verkar dessutom sämre än någonsin. Nej, säsongen är jävligt lång och jag är åtminstone inte alls säker på att vi ror hem detta, eller ens slutar top3.

Tycker vi njuter så länge det varar och tar en dag i taget.

Vad har hänt med spelplanen i Göteborg? I matchen IFK-MFF var planen kanske inte bra men i varje fall i spelbart skick. Har den blivit sämre sedan dess och hur har det gått till?
Citera
2010-05-04, 16:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker vi njuter så länge det varar och tar en dag i taget.

Vad har hänt med spelplanen i Göteborg? I matchen IFK-MFF var planen kanske inte bra men i varje fall i spelbart skick. Har den blivit sämre sedan dess och hur har det gått till?

Det känns som att IFK har sagt/gjort något som förargar SVFF, då brukar dom gå till motattack sådär. Drabbar ganska ofta klubbar i Stockholmsregionen, men nu verkar det som om de inte kan hitta fler fel hos dessa så SVFF breddar sina mål.
Citera
2010-05-04, 16:35
Medlem
Juleskums avatar
Mattan får ju aldrig chans att återhämta sig. Tre elitlag innebär match i princip varannan dag, dessutom har damlandslaget flera matcher inbokade.
Citera
2010-05-04, 16:49
Medlem
Saxat från SvenskaFans:

Citat:
Namn: Brand New » Svara på inlägg
Sänt: 2010-05-04 01:38:01
"Lövet//
Spelar ingen roll vilket typ av gräs det är om man inte kan sköta det enligt konstens alla regler. I vintras konsulterade IFK några gräsexperter (kan tyvärr inte säga vilka då dessa absolut inte vill förknippas med dagens matta, och heller inte vill nämnas förrens HIGAB skjuter in de resurser som måste till), man gick vidare till HIGAB som negligerade detta och anställde/konsulterade några egna tjommar. Dessa använde en vertikalskärare som var för djup vilket ledde till att man nästintill skar sönder värmeaggregaten.

Anledningen till att planen ser ut som den gör är, att det är en sk. "thatch" på golfspråk. Det innebär att det är dött gräs som lägger sig precis under den levande gräsbädden. Detta gör att rötterna inte kan andas och att vattnet inte tränger igenom.

Åtgärder är att man vertikalskär, hålpipar för att således motverka "thatchen". Nu är inte detta gjort riktigt och därav resultatet i en kass matta. De jag snackat med som är oerhörda proffs på detta tror att det går att hålla en mycket god standard, trots beläggningen. Men då måste dte skötas rätt hela tiden. Sandas kontinuerligt etc.

Stämmer detta så är det ju helt sjukt...
Citera
2010-05-04, 16:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Saxat från SvenskaFans:

Stämmer detta så är det ju helt sjukt...

Vad är det som är sjukt? Skötseln eller vanvården?

Viktigt att påpeka är att det är mycket viktigt för gräset att dressas efter att man har vertikalskurit eller hålpipat, annars sjunker gräset ihop och det blir ojämnheter. På en golfbana ska detta göras på greenerna en gång per två veckor och jag kan tänka mig att ungefär samma sak gäller för fotbollsplaner. Hur ligger det egentligen till med detta?
Citera
2010-05-04, 17:08
Medlem
whus avatar
Kom och ta oss! Hahhahahahahahaha, jag garvar mig Wesström-harmynt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in