2010-05-11, 04:38
Medlem
LikeAGloves avatar
Trevligt att se att försvarsspelet fungerar i alla fall
Senast redigerad av LikeAGlove 2010-05-11 kl. 04:42.
Citera
2010-05-11, 07:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Måste fråga. Har du gått från att vara IFKare till att nu hålla på Mjällby, eller vad är det som händer?
Haha. Nope. Jag har aldrig varit IFK:are och jag har alltid hållit på Mjällby. Fast jag förstår om du undrar. Bott i gbg länge och har sett hur mycket IFK-matcher som helst ungefär så det är ett lag jag har väldigt mycket koll på och det har inte funnits så mycket anledning att skriva om Mjällby i allsvenska-tråden förut..
Citera
2010-05-11, 07:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Domarna brukar tyvärr resonera så. Seb som tyvärr har lagt sig till med en liten ovana att filma ibland åkte också på ett gult kort för filming som var helt jävla fel.

/feldgrau
Nu har jag inte sett seb's men denna var ju sjuk, vad faan tänker domaren på kan man undra.
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Visst är det så. Det har vi AIK:are fått se prov på ett ex antal ggr också, t ex Bojans straff i derbyt för att nämna något från i år och Egurens extra avstängning för att han uttryckte att domaren var dålig. Pinsamt.
Det beror ju på vad han sa till domaren/4:e domaren, om han var värd en extra avstängning.
Bara hört att han var riktigt otrevlig och inte vad han sa egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Speciellt när det inte är konsekvent. MFF åkte ju på en straff för hands mot Elfsborg som blev matchavgörande. Hatar att de ska vara inkonsekventa.
Nja, du måste väl se en liten skillnad på dessa 2.
IFE straffen så glidtacklar sig spelaren med armarna rätt fram(ser ut att täcka med armarna), assisterande domare ser detta tydligt och tar en straff utan någon som helst tvekan.

IFK spelaren står upp och bollen söker sig dit, men visst ska det vara straff på bägge situationerna.
Citera
2010-05-11, 10:19
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det beror ju på vad han sa till domaren/4:e domaren, om han var värd en extra avstängning. Bara hört att han var riktigt otrevlig och inte vad han sa egentligen.
Han sa till fjärdedomaren på spanska (tror jag) att denne var dålig. Det är i alla fall det enda som finns med i domarrapporten och därmed det han blev avstängd för.
Citera
2010-05-11, 10:33
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Elfsborg - AIK imorgon, där är man glad för minsta lilla poäng om man skulle få med sig det.
Citera
2010-05-11, 13:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Elfsborg - AIK imorgon, där är man glad för minsta lilla poäng om man skulle få med sig det.
0-0 ska vi väl klara..?
Citera
2010-05-11, 14:32
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
0-0 ska vi väl klara..?

Om försvaret fungerar någulunda, Maanoja kan rädda något skott och vi inte backar hem allt för mycket tror jag mycket väl vi kan greja minst 1 poäng!
Citera
2010-05-11, 15:22
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det bortdömda målet är ju lika jävla konstigt det. Fredrik Lundgren går överhuvudtaget inte upp i duellen och hade det skett ute på plan hade han möjligen fått frispark mot sig för det, samtidigt som Hjalle i princip inte nuddar Dime.

Det var ju lite det som var grejen. Backen kommer stormande och hoppar ner en spelare framför honom för att komma in i duellen med Dime. Klart du inte får komma med full patte och hoppa ned en spelare för att komma åt att duellera om bollen. Inte i straffområdet, inte ute på plan.
Citera
2010-05-11, 16:06
Medlem
2mass avatar
Fattar inte att gråvittarna kan gnälla på domaren. Friskparken i slutet var solklar. Däremot skulle GAIS haft en straff, och gråvitt en utvisning i andra. Sen var varningen på Wanderson horribel.
Nej, ni skall tacka domarna och SVFF:s dolda agenda för poängen igår, och många poäng i andra derbyn samt övriga matcher. Ni borde fan be om ursäkt till hela jävla Sverige för den fotboll ni presterar!
Citera
2010-05-11, 16:09
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Fattar inte att gråvittarna kan gnälla på domaren. Friskparken i slutet var solklar. Däremot skulle GAIS haft en straff, och gråvitt en utvisning i andra. Sen var varningen på Wanderson horribel.
Nej, ni skall tacka domarna och SVFF:s dolda agenda för poängen igår, och många poäng i andra derbyn samt övriga matcher. Ni borde fan be om ursäkt till hela jävla Sverige för den fotboll ni presterar!

Göteborg = Sveriges små gullegrisar.
Citera
2010-05-11, 16:26
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Det var ju lite det som var grejen. Backen kommer stormande och hoppar ner en spelare framför honom för att komma in i duellen med Dime. Klart du inte får komma med full patte och hoppa ned en spelare för att komma åt att duellera om bollen. Inte i straffområdet, inte ute på plan.

Nåja, du kanske ska ta en titt på situationen igen... Lundgren blir mer manglad av Dime än av Hjalmar.
Citera
2010-05-11, 17:18
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Visst är det så. Det har vi AIK:are fått se prov på ett ex antal ggr också, t ex Bojans straff i derbyt för att nämna något från i år och Egurens extra avstängning för att han uttryckte att domaren var dålig. Pinsamt.

Eftersom det förbannade filmandet börjat nå fantastiskt patetiska höjder så förstår jag nästan domarna. Jag sade faktiskt till kompisen strax innan WDC blev varnad att han skulle bli det om han inte slutade att falla så fort nån nuddade honom.
Bojan började nästan slå ut med armarna innan han föll så där brände han sina skepp. Skulle en handbollsspelare filma som en fotbollsdito så skulle han fan i mig bli mobbad av sina medspelare i pausvilan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in