2010-05-04, 17:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
På en golfbana ska detta göras på greenerna en gång per två veckor och jag kan tänka mig att ungefär samma sak gäller för fotbollsplaner. Hur ligger det egentligen till med detta?
Nja. Det är ju ändå rätt stor skillnad på en golfgreen och en fotbollsplan. Ett gupp på någon mm märks på en golfgreen. Riktigt så känslig är ju inte en fotbollsplan. Men helt klart finns det mycket man kan göra med en gräsmatta för att den ska bli bra, felet är väl bara att för kommunala bolag så är en gräsmatta nånting man klipper lite då och då. Svårare än så är det ju inte att sköta en park..
Citera
2010-05-04, 17:30
Medlem
Corrans avatar
Tror ni man får tillbaka pengar för biljetter IFK-AIK? Jag har inte tid att åka till Borås :-/
Citera
2010-05-04, 17:40
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker vi njuter så länge det varar och tar en dag i taget.

Vad har hänt med spelplanen i Göteborg? I matchen IFK-MFF var planen kanske inte bra men i varje fall i spelbart skick. Har den blivit sämre sedan dess och hur har det gått till?

Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker vi ska vara glada för stunden. Jag är mycket medveten att det är en helt ny säsong och antagligen ett annorlunda MFF som spelar efter sommaren. Men jag njuter så länge vi ligger bra till. Kan inte gå runt och oroa mig nu för allt negativt som kan hända.

Jag är också väldigt tillfreds just nu, men ville bara höja ett varningens finger. Allra mest orolig är jag för Dahlins rygg. Fan snack om att karriären kan vara över nu ju.
Citera
2010-05-04, 17:50
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag är också väldigt tillfreds just nu, men ville bara höja ett varningens finger. Allra mest orolig är jag för Dahlins rygg. Fan snack om att karriären kan vara över nu ju.
Han har dock dementerat det igår, minns inte till vilken tidning/hemsida, men hittar jag det kan jag länka.
Citera
2010-05-04, 17:55
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Han har dock dementerat det igår, minns inte till vilken tidning/hemsida, men hittar jag det kan jag länka.
Intervju på svenskafans.com:
http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=354379
Citera
2010-05-04, 18:02
Medlem
resses avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article7073331.ab
Citera
2010-05-04, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Som intervjun säger, detta är ingen nyhet med hans rygg, han får ont lite då och då. Och mot trelleborg var inte värre än innan. Bara att han känner sin kropp bättre nu och inte ville riskera någonting. Och även ifall vi tappar Dahlin har vi Dusan och Dejan som reserv.
Citera
2010-05-04, 18:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Intervju på svenskafans.com:
http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=354379

Det hade jag missat. En stor sten föll från hjärtat nu. Skönt!

stoji,

Självklart känner jag till hans problem med ryggen, men efter att det slogs på stora trumman igår så blev jag mer orolig än vanligt.

För övrigt anser jag att Dejan inte på långa vägar räcker som ersättare, då det han visade upp under försäsongen var en smärre katastrof. Dusan är däremot okej.
Senast redigerad av Cruachan 2010-05-04 kl. 18:16.
Citera
2010-05-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article7073331.ab

Haha, inte helt oväntat att de går emot sig själva. Det är väl så SVFF arbetar?

Citat:
För övrigt anser jag att Dejan inte på långa vägar räcker som ersättare, då det han visade upp under försäsongen var en smärre katastrof. Dusan är däremot okej.

Inte så konstigt kanske med tanke på att han är 91:a.
Citera
2010-05-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Som intervjun säger, detta är ingen nyhet med hans rygg, han får ont lite då och då. Och mot trelleborg var inte värre än innan. Bara att han känner sin kropp bättre nu och inte ville riskera någonting. Och även ifall vi tappar Dahlin har vi Dusan och Dejan som reserv.

Fast varken Dusan eller Dejan känns som speciellt stabila målvakter, speciellt inte Dejan som var våran sämsta spelare tillsammans med Stenström under försäsongen. Imorgon hoppas jag att Dahlin kan stå, sen kan man ge han ledigt på lördag när vi möter Åtvid.
Citera
2010-05-04, 18:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji

Nu vet jag inte hur illa skadad Victor Noring i Trelleborg är, men om TFF skulle åka ur tycker jag att vi försöker köpa honom till nästa år.
Citera
2010-05-04, 20:37
Medlem
feldgraus avatar
Alltså, det måste stå klart för alla inblandade att gräsmattan på Gamla Ullevi har misskötts något kapitalt. Den var "ok" för att vara en marsmatta när första omgången spelades. Sen har den bara blivit sämre och sämre och nu är det mest en sandåker med ett par gröna fläckar. Jag skäms så jävla mycket för inkompetensen som frodas hos Higab och Gamla Ullevi AB så att det är helt sjukt. Det är å andra sidan ingenting nytt under solen med tanke på alla tidigare jävla nybörjarmisstag och felkalkyleringar som gjorts. Till och med GotEvent, som driver stora Ullevi, Scandinavium, med mera skäms ryktesvis för hur inkompetent det hela har skötts av det kommunala fastighetsbolaget Higab som överhuvudtaget inte har någon erfarenhet av att driva en arena.

Nu byts mattan till sommaren i alla fall, till tåligare gräs en det som tidigare använts.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in