2010-04-26, 13:21
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Stämmer detta? Vad gör man då med Champions League-kval osv? Eller det kanske inte är före sommaren och således har ni redan då skaffat ny tränare?

Heh, med tanke på hur tongångarna lät innan säsongen där det framgick tydligt att AIK inte skulle satsa extra på CL, så kanske man helt enkelt bestämt sig för att skita i det. Är ju inte så viktigt trots allt... .. .
Citera
2010-04-26, 13:27
Medlem
ubersantas avatar
Ni som börjar "hata" Stahre. Ni tror inte att det är ett ömsesidigt beslut? Ni tror inte att styrelsen velat få bort Stahre efter den svaga inledningen, och att detta är en lösning som båda två önskat?
Citera
2010-04-26, 13:29
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag förstår Stahre till en viss del, hur mycket jag än älskar AIK så kan jag inte förneka att han byter upp sig, man kan inte riktigt jämföra grekiska och svenska ligan. Dock hoppas jag att han förstår vad han ger sig in på, kan mycket väl bli så att han står arbetslös innan året är slut, och då kommer han inte att vara välkommen tillbaka till AIK.

Det som gör det här ännu mer trist är det faktum att Stahre ändå har en historik som bör göra honom till en AIK-profil. Länge aktiv inom organisationen, tog SM-guld med J-AIK när seniorlaget åkte ur, gjorde ett bra jobb i AIK:s samarbetsorganisation Väsby, och inte minst hans insats under 2009.

Varför ska det vara omöjligt att få en tränare med Norlings hjärta och Stahres konsekventa spel?
Nu känner jag mig ännu mer äcklad över att Stahre blev hyllad av så många (inklusive mig själv) när han i själva verket endast var en sista del av det lagbygge som skapats av tidigare styrelse & tränare (som nästan alltid glöms bort när man pratar om 2LAX9).
Innan AIK gav Stahre jobbet som huvudtränare var det knappt någon som visste vem han var, jag kräver inte att han ska träna oss för alltid, men någon fingertoppskänsla får man väl ändå visa. Vilken tränare som påstår sig älska sin klubb drar efter 8 matcher och ett CL-kval på ingång?
Min bild av Stahre har radikalt ändrats från en varm person som verkligen älskar klubben han tränar till en pengakåt jävel som bränner broar.

S.Baxter hade varit extremt välkommen, och inte helt omöjlig.

Micke Stahre är en penga kåt BAJENFITTA! kan han inte ta med sig den andra bajaren vi värvat också!?
Citera
2010-04-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Micke Stahre är en penga kåt BAJENFITTA! kan han inte ta med sig den andra bajaren vi värvat också!?

Nu lugnar vi ner oss och inväntar ny fakta från presskonferesensen om en halv timme!
Citera
2010-04-26, 13:33
Medlem
Otto Flicks avatar
Så, vad tror ni om guldstriden i år? För tidigt att säga?

Själv tror jag att guldet kommer att hamna i Helsingborg, Malmö eller Borås med Örebro som dark horse. Blåvitt, AIK och Kalmar borde väl kunna gå att avskriva redan nu.
Citera
2010-04-26, 13:35
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Ni som börjar "hata" Stahre. Ni tror inte att det är ett ömsesidigt beslut? Ni tror inte att styrelsen velat få bort Stahre efter den svaga inledningen, och att detta är en lösning som båda två önskat?

Jag tror helt ärligt att styrelsen hade 100% förtroende för Stahre. Flytten är hans förtjänst helt ensam.
Och ingen gnagare kan "hata" Stahre efter hans 2009, även om mycket är Norlings förtjänst. Men det känns som en spark i skrevet att bara dra nu, när det går som tyngst.

Ge oss Baxter!
Citera
2010-04-26, 13:52
Moderator
easy_dans avatar
Det jag inte alls förstår är varför Wesström blir den som tar över istället för t.ex. Alm, 3 av spelarna som startade sist lämnar aik i uppehållet och sportchefen borde ha rätt mycket att göra med tanke på gnagets tunna trupp. Kommer Wesström dubbla eller ersätts han direkt?
Citera
2010-04-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det jag inte alls förstår är varför Wesström blir den som tar över istället för t.ex. Alm, 3 av spelarna som startade sist lämnar aik i uppehållet och sportchefen borde ha rätt mycket att göra med tanke på gnagets tunna trupp. Kommer Wesström dubbla eller ersätts han direkt?

Wesström dubblar (Manager) och Jens Andersson går in som scoutingansvarig.
Citera
2010-04-26, 13:57
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Varför inte läsa artiklarna?
Citera
2010-04-26, 13:58
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Vi ska nog alla se att Jerry Bengtsson löser alla problem inom en snar framtid.
Citera
Medlem
feldgraus avatar
De é la AIK...

Långsiktighet.

/feldgrau
Citera
Medlem
Viking-s avatar
Wesström känns som en högst tillfällig lösning, kan inte tänka mig att man kör en sportchef som huvudtränare längre än till uppehållet.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
De é la AIK...

Långsiktighet.

/feldgrau

Det här har mer med Stahre att göra än med AIK.
AIK gjorde allt rätt och försökte behålla honom så länge som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in