2010-04-19, 16:59
Medlem
Ska bli väldigt intressant att se om John Guidetti får spela ikväll, så som den killen snackat om sig själv har man enorma "förväntningar" på honom.

Edit: Sudic borta resten av säsongen. http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article749480/1700-Besked-om-Sudic-skada.html
Senast redigerad av Balkong 2010-04-19 kl. 17:17.
Citera
2010-04-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och angående min fråga om Stama*host* så var frågan mest menat som varför och inte vem. Vem får man fram genom att googla men varför hittar man inte där så lätt..

Ok. Han var ursprungligen värvad som tilltänkt andremålvakt i och med att Bergh skadade sig under försäsongen. Men eftersom Maanoja, minst sagt, har underpresterat något å det grövsta, så var tanken att spela Kenny S. från start ikväll (och även mot Gefle).
Citera
2010-04-19, 17:11
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Var påväg hem och såg en löpsedel: "Hysen skadad igen" .. han skall tydligen vara knäskadad. Någon som har mer info?

http://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/ingen-oro-i-blavitt-for-hysen-och-sebastian
Citera
2010-04-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Edit: Sudic borta resten av säsongen. http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article749480/1700-Besked-om-Sudic-skada.html

Fruktansvärt tråkigt för Jasmin att åka på detta under sin första hela säsong som ordinarie. Nu är det väldigt tunt med mittbackar i Malmö, endast Halsti och Pontus Jansson finns att tillgå bredvid Daniel. Halsti är en kompetent back och jag tror att han fyller luckan efter Jasmin på ett bra sätt men Pontus som fram tills i vintras spelat mittfält och anfall är ett större frågetecken. Jag själv har bara sett Pontus i de inhopp han gjort i år och kan därför inte ge han en rättvis bedömning men positionsspelet brukar vara ett gissel när man skolas om i en helt ny roll.

Hur som är det ingen högoddsare att malmö försöker plocka in en ny mittback i sommar.
Citera
2010-04-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
Fruktansvärt tråkigt för Jasmin att åka på detta under sin första hela säsong som ordinarie. Nu är det väldigt tunt med mittbackar i Malmö, endast Halsti och Pontus Jansson finns att tillgå bredvid Daniel. Halsti är en kompetent back och jag tror att han fyller luckan efter Jasmin på ett bra sätt men Pontus som fram tills i vintras spelat mittfält och anfall är ett större frågetecken. Jag själv har bara sett Pontus i de inhopp han gjort i år och kan därför inte ge han en rättvis bedömning men positionsspelet brukar vara ett gissel när man skolas om i en helt ny roll.

Hur som är det ingen högoddsare att malmö försöker plocka in en ny mittback i sommar.

Mycket trist! :/
Hur är det med RÅP, han är väl duglig som mittback eller är han given som innermitt nuförtiden?
Citera
2010-04-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel

Pontus har spelat mittback innan;

Citat:
Pontus Jansson har imponerat i sin nya roll som mittback, men rycker på axlarna åt uppståndelsen. Han har lirat mittback förr i moderklubben Arlöv. I grunden är han mittfältare. Forward har han bara spelat under ett år i MFF:s juniorlag.
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article734354/Sudics-polare-redo-att-trada-in.html

Så koll på vad en mittbacksroll innebär verkar han helt klart ha, sen om han klarar av det under 90 minuter i Allsvenskan är en annan sak. Jag personligen hade känt mig trygg med Pontus om det vore typ Gefle eller något liknande lag vi mött, men sen ska man ju komma ihåg att Jasmin gjorde sin första match från start mot HIF borta förra året, och det gjorde han riktigt bra. Pontus kommer nog få vara våran ordinarie mittback några matcher framöver, Halsti verkar vara borta någon/några veckor till. Dra ner RÅP vill jag inte se, då blir man tvingade att ändra om för mycket och man splittrar även vårat innermitt som i mitt tycke varit våran bästa lagdel så här långt (vem kunde tro det innan säsongen?).
Citera
2010-04-19, 18:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Ska bli väldigt intressant att se om John Guidetti får spela ikväll, så som den killen snackat om sig själv har man enorma "förväntningar" på honom.

Herregud. Just där vi inte skulle få skador ju. Jag tycker i och för sig att Halsti spelat upp sig rejält, men vad händer om även han blir skadad? Nej, det kan nog behövas förstärkning till sommaren.

Jansson kommenterar jag inte, eftersom jag inte sett honom spela back.
Citera
2010-04-19, 18:20
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Tråkigt för Sudic. Alltid tråkigt när en up-and-coming spelare åker på svåra skador. Nu får väl Rolle köpa en GAIS-back igen...
Citera
2010-04-19, 18:20
Medlem
1-1 eller 0-0 mellan Kalmar och AIK kan det ju inte vara några höga odds på. Båda lagen borde ju vara livrädda för att förlora. Kanske lite fördel Kalmar för att de har många rutinerade spelare som varit med när det gått dåligt förut. Men 1-1 tror jag på.
Citera
2010-04-19, 18:29
Medlem
Tobbe e klar! Hysen har skrivit på för tre år till! Underbaaaaart!
Citera
2010-04-19, 18:32
Medlem
Malmö får fan alltid såna här skador, blir så trött. På träning, jävla meningslöst. Anders Andersson, Miljan förra året och nu detta. Och det är fan alltid värsta tänkbara besked också från läkarna. Ack.
Senast redigerad av riquelme 2010-04-19 kl. 18:34.
Citera
2010-04-19, 18:41
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Tobbe e klar! Hysen har skrivit på för tre år till! Underbaaaaart!
http://www.kanal1904.se/
Underbar han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in