2010-04-19, 14:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Med de skador som AIK dras med nu så....

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1957344/aik-riskerar-knackas-av-skadorna

Jorge Ortiz, Antonio Flavio och Kenny Stamatopolous... Vem är Stamatopolous? Men vafan kom igen, skulle expressen dragit en seriös artikel så skulle dom skrivit att DIF hade vunnit guld de 3 senaste åren om inte Dajja, Jonson och Aki varit skadade då~
Citera
2010-04-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jorge Ortiz, Antonio Flavio och Kenny Stamatopolous... Vem är Stamatopolous? Men vafan kom igen, skulle expressen dragit en seriös artikel så skulle dom skrivit att DIF hade vunnit guld de 3 senaste åren om inte Dajja, Jonson och Aki varit skadade då~

Kenny Stamatopolous är vår andramålvakt som kom in när berg skadade sig.
Citera
2010-04-19, 14:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag är så jävla nervös inför dagens match, även om jag är 90% säker på torsk.

Lika nervös är jag med fast jag står på motståndarnas sida. Hade inte innan säsongen en tanke på att läget skulle vara så illa för både KFF och AIK inför denna match. Vad tror du om oavgjort? En förlust är ju tämligen ödesdiger för båda lagen.
Citera
2010-04-19, 15:35
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Lika nervös är jag med fast jag står på motståndarnas sida. Hade inte innan säsongen en tanke på att läget skulle vara så illa för både KFF och AIK inför denna match. Vad tror du om oavgjort? En förlust är ju tämligen ödesdiger för båda lagen.
Håller med om Kalmar, trodde antingen att de skulle gå o vinna alltihop eller hamna typ 7-8, men såhär illa trodde jag inte de skulle spela.
Nu har jag inte sett någonting av Kalmar i år eller följt dem öht, men hur har spelet sett ut? Har det speglat resultaten eller har man åtminstone sett helt okej spel men oturliga avslut el. liknande?

Förresten, såg Kalmar-Ifk och där imponerade dem inte särskilt mycket...
Det känns som en solklar förlust för AIK idag, och kommer gå in med den inställningen så jag slipper bli överjävligt besviken.
Men hjärnan säger ändå 0-0.
Citera
2010-04-19, 15:42
Medlem
BaNffs avatar
1/2-0 till Kalmar tror jag på idag. Magkänsla.

0-0 blir det definitivt inte, Maanoja är ingen målvakt som håller nollor direkt...
Citera
2010-04-19, 15:52
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Håller med om Kalmar, trodde antingen att de skulle gå o vinna alltihop eller hamna typ 7-8, men såhär illa trodde jag inte de skulle spela.
Nu har jag inte sett någonting av Kalmar i år eller följt dem öht, men hur har spelet sett ut? Har det speglat resultaten eller har man åtminstone sett helt okej spel men oturliga avslut el. liknande?

Det känns som en solklar förlust för AIK idag, och kommer gå in med den inställningen så jag slipper bli överjävligt besviken.

Nog skulle KFF (precis som gnaget) ha vunnit ett par av de oavgjorda matcherna men det är som vanligt när man är inne i en ond cirkel. Ribba ut, stolpe ut, missad straff etc. Jag själv kollat in AIK's matcher så det här med ond cirkel kan ju appliceras på fler lag
Citera
2010-04-19, 15:54
Medlem
Citat:
Nog skulle KFF (precis som gnaget) ha vunnit ett par av de oavgjorda matcherna men det är som vanligt när man är inne i en ond cirkel. Ribba ut, stolpe ut, missad straff etc. Jag själv kollat in AIK's matcher så det här med ond cirkel kan ju appliceras på fler lag
Så många chanser har väl inte gnaget missat per match?
Citera
2010-04-19, 15:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag såg någon match med Kalmar när dom mötte FC Köpenhamn eller vad det var nere i sydligare breddgrader på försäsongen och då såg dom faktiskt ganska stabila ut.
Visst dom torska den matchen, men det såg inte heller helt tafatt ut vilket inte speglar deras allsvenska start.
Citera
2010-04-19, 15:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJA
Kenny Stamatopolous är vår andramålvakt som kom in när berg skadade sig.
"tilltänkte förstemålvakten Kenny Stamatopolous" skrev expressen och att det tydligen var tänkt att han skulle ha stått förra matchen också.
Betyder det att dom har gett upp för tillfället vad gäller Maanoja? Nån som har lite bättre insikt om detta? Och så passar jag på att eka Salorms fråga. Vem är Stamatopolous? Nån från Vasalund eller vilken det nu är dom kör som farmarklubb eller ett (till) panikinköp utifrån?
Citera
2010-04-19, 15:59
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Så många chanser har väl inte gnaget missat per match?

Förvisso inte, men förutom mot GAIS har det väl varit ett skitmål bakåt per match (typ styrningen i mål mot HBK). Kalmar har haft fler målchanser men uselt försvar till och från.
Citera
2010-04-19, 15:59
Medlem
Satyricons avatar
Citat:

Spelet på plan har väl varit rätt hyggligt stundtals; första halvleken mot Blåvitt var ju total utspelning. Paradoxalt nog har de flesta lag efter matcherna sagt att KFF var det bästa laget de har mött. Det stora bekymret var det kalkonartade försvarsspelet i början av säsongen, men det har sett bättre ut i de senaste matcherna, tycker jag.

Det blir en svår och tät match ikväll. Seger är egentligen det enda godtagbara resultatet, men det lutar åt 0-0 eller ett slumpmål åt något håll.
Citera
2010-04-19, 16:01
Medlem
jansdieters avatar
Hemsk match om ca 3 timmar. Jag säger att vi torskar och att spelet fortsätter att hacka. Går jag in med den inställningen så kanske jag slipper ett par dagars ångest, förhoppningsvis.

Hoppas att vi får se Lorentzon som högerback och Pavey på högermitten istället. Hans riv och kämparvilja behövs. Annars så har jag ingen aning om hur Stahre ska formera laget. Alla har varit ungefär lika roliga att se på, exklusive Atta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in